REKLAMA

Targówek

Inwestycje

 

Aleja Kondratowicza. "Jesteśmy blisko ideału"

  13 kwietnia 2017

alt='Aleja Kondratowicza. "Jesteśmy blisko ideału"'

Tyle samo pasów ruchu, ale więcej miejsca dla pieszych i rowerzystów oraz dużo zieleni - tak zmieni się główna ulica Bródna dzięki budowie metra.

REKLAMA

Podczas gdy na Targówku trwa już budowa metra, Bródno wciąż czeka na swoją kolej. Warszawski samorząd postanowił nie popełniać tym razem błędów z Targowej, gdzie najlepsze pomysły i propozycje mieszkańców pojawiły się, gdy ulica była już w trakcie odbudowy. Na Bródnie dyskusja nad rewitalizacją centrum osiedla splotła się z warsztatami architektonicznymi i początkiem prac projektowych nad stacjami, które powstaną przy skrzyżowaniach Kondratowicza z Wincentego i Rembielińską.

- Nauczeni doświadczeniem ze Świętokrzyskiej już teraz pracujemy nie tylko nad tym, co powstanie nad ziemią, ale też zagospodarowaniem terenu na powierzchni - mówi prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.

- Podczas budowy metra przestrzeń pomiędzy północną stroną ulicy a parkiem zostanie rozerwana - przypomina Marlena Happach, naczelna architektka Warszawy. - Warto rozważyć budowę po stronie parku choćby tymczasowego pawilonu z funkcjami gastronomicznymi i kulturalnymi. Chcę jednak podkreślić, że zieleń jest nadrzędną wartością. Na pewno nie zbudujemy niczego kosztem drzew i nie zezwolimy na odcięcie parku od ulicy nową zabudową. Wrócimy do rozmów na ten temat w połowie roku.

"Blisko ideału"

- Chcemy w stu procentach wykorzystać pięć minut dla Bródna, które daje budowa metra - mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. - Dziś mamy na Kondratowicza szerokie pasy ruchu, szeroką rezerwę pod tramwaj i mało miejsc parkingowych. Po przebudowie wyznaczymy ich ponad 200. Powstaną także obustronne drogi rowerowe i szpalery drzew. Projekt będzie jeszcze podlegać zmianom, ale uważam, że już teraz jesteśmy blisko ideału.

- Kondratowicza jest ulicą zdominowaną przez samochody, ale jest na tyle szeroka, że wystarczy miejsca dla wszystkich - dodaje warszawska radna Iwona Wujastyk. - Podczas budowy metra zostanie zniszczona, a następnie odbudowana już jako ulica nie z lat 70., ale godna XXI wieku.

Po przebudowie Kondratowicza będzie mieć nadal po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, ale zostaną one zwężone: wewnętrzne do 3 m, zewnętrzne do 3,25 m. Powstaną także obustronne pasy do parkowania równoległego, drogi rowerowe i chodniki oraz - w zależności od odcinka - trzy lub cztery szpalery drzew. Znikną zatoki przystankowe, od budowania których Warszawa powoli odchodzi wzorem innych wielkich miast europejskich.

Kup bilet

Zaleją nas Marki, Białołęka?

Na Bródnie powszechna jest opinia, że otwarcie metra będzie oznaczać podobną inwazję samochodów, z jaką borykają się np. mieszkańcy Wrzeciona, sąsiadującego ze stacją Młociny. W sytuacji, w której granice miasta codziennie rano przekracza pół miliona aut, warszawski samorząd nie zamierza już budować parkingów P+R wewnątrz osiedli. W powstrzymaniu napływu samochodów mają pomóc m.in. obniżka cen biletów II strefy ZTM, budowa parkingów przesiadkowych w Kobyłce, Ząbkach, Markach, Wołominie i Słupnie oraz... wzmożone kontrole nieprawidłowego parkowania.

- Jeśli chodzi o Białołękę, to receptą na napływ samochodów na Bródno będzie nowa linia tramwajowa - mówi dyrektor Puchalski. - Metro Warszawskie zmieniło koncepcję stacji przy Wincentego tak, by przesiadka do metra była maksymalnie wygodna.

REKLAMA

Daty, daty...

- Umowę na projekt stacji na Bródnie i Zaciszu podpisaliśmy we wrześniu - przypomina Dariusz Kostaniak, wicedyrektor Metra Warszawskiego. - Chcemy ogłosić przetarg ich budowę pod koniec tego roku, tak by budowa zakończyła się w roku 2021.

To kolejna data otwarcia metra na Bródnie, podawana przez warszawskich urzędników. Wcześniej mówiło się o latach 2022 i 2023, i to właśnie ta ostatnia wydaje się być najbardziej realna, biorąc pod uwagę tempo prac nad wcześniejszymi odcinkami. Fakt jest taki, że czasu trwania procedur zmierzających do wbicia pierwszej łopaty nie da się przewidzieć. Dopóki nie ma gotowego projektu i wszystkich pozwoleń, każda podawana data jest umowna. Ostateczny projekt Kondratowicza powstanie w koordynacji z projektem linii metra.

- Prace nad szczegółowym projektem ulicy rozpoczniemy w czerwcu - zapowiada wiceprezydent Renata Kaznowska.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# k.j

13.04.2017 14:19

Pamietacie jak zachecali do dzielenia sie wlasnymi pomyslami - tzw. "konsultacje". Wlasnie dostalem maila z urzedu miasta, jako ich odpowiedz na moj udzial w konsultacjach sprzed roku.
Oto ona:
Twoja wiadomość

Temat: konsultacje KONDRATOWICZA
Wysłano: poniedziałek, 15 lutego 2016 16:20:26 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została usunięta nieprzeczytana: poniedziałek, 10 kwietnia 2017 08:42:57 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

# kolo

13.04.2017 21:16

Nowa linia, czyli wróci 41??

# mp_brodno

14.04.2017 08:05

Szkoda, że jednak nie znalazło się miejsce na parkingi chociażby dla klientów sklepów i pacjentów przychodni.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA