Aktywiści kontra autobus do metra. O co im chodzi?
26 maja 2020
Mieszkańcy Bemowa i Koła mają dostać w prezencie niezwykle potrzebną ulicę. Nie wszyscy są jednak zadowoleni.
Przypomnijmy: w ubiegłym miesiącu Ingka Centres, do której należy galeria handlowa Wola Park, niespodziewanie poinformowała o umowie z Zarządem Miejskich Inwestycji Drogowych. Prywatny inwestor w całości sfinansuje budowę ulicy łączącej Górczewską z Dywizjonu 303, a następnie przekaże ją warszawskiemu samorządowi. Jezdnia ma zostać zaprojektowana tak, by umożliwić kursowanie autobusów przegubowych. Dzięki temu powstanie bardzo wygodne połączenie Nowego Bemowa ze stacją Ulrychów, atrakcyjniejsze czasowo od połączenia z przesiadką do metra przy bemowskim ratuszu.
Z nowej ulicy skorzystają także rowerzyści, którzy zyskają asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy umożliwiający dojazd do stacji metra. Obecnie najbliższa droga dla rowerów łącząca Obozową i Górczewską znajduje się dopiero na Deotymy.
Zielone Mazowsze ma wątpliwości
Choć ulica będzie pełnić ważną funkcję jako dojazd do metra i galerii handlowej, miejscy aktywiści są niezadowoleni z planów jej budowy. Wolski oddział Miasto Jest Nasze pyta, czy w ewentualnych konsultacjach można byłoby opowiedzieć się przeciwko budowie i wyraża "zaniepokojenie planem inwestycji". Podobne zdanie ma Robert Buciak z Zielonego Mazowsza.
- Powinien być rozpatrywany wariant zerowy, czyli niebudowania drogi w ogóle - pisze aktywista. - Dotarły do nas obawy mieszkańców, że zostanie wyciętych około 100 drzew na terenie ogródków działkowych, a także wzrosną korki na lokalnych ulicach na Kole.
Projektowanie trwa
Jak czytamy w mailu od Ingka Centres, prace projektowe trwają i jest zdecydowanie za wcześnie, by mówić o szczegółach.
- Zgodnie z zapisami znowelizowanej ustawy o ochronie przyrody z sierpnia 2015 roku wycinka drzew z przestrzeni prywatnej lub publicznej wiąże się z nasadzeniami kompensacyjnymi i takie w przypadku tej inwestycji zostaną przeprowadzone - zapowiada inwestor. - Dodatkowo na terenie jednego z dwóch 1,5-metrowych pasów zieleni zasadzonych zostanie około 20 drzew kolumnowych o rozpiętości korony 3 metry każde.
(dg)