11 kilometrów ekranów akustycznych może stanąć pośrodku Wawra
1 sierpnia 2016
Kolejarze planują budowę na linii otwockiej trzeciego toru dla pociągów dalekobieżnych, zaś radni proponują... ogrodzenie jej ekranami akustycznymi, przecinającymi całą dzielnicę.

Kolejarze zapowiadają, że za siedem lat skorzystamy na linii otwockiej z nowoczesnych i wygodnych stacji SKM-ki.
- Nie jestem przekonany w 100% co do konieczności tych ekranów, tak samo jak i do grodzenia torów - przyznał na Facebooku radny Michał Żebrowski, odpowiadając ostro krytykującym pomysł mieszkańcom. - Co jednak gdy będzie huk, albo gorzej: gdy będą ofiary wśród przechodzących przez tory w miejscach niedozwolonych? To są pytania, na które trudno znaleźć jednoznaczne odpowiedzi.
Z konieczności budowy nowych przejść przez tory zdają sobie sprawę także kolejarze, którzy planują, że na każdy peron będą prowadzić po dwa przejścia podziemne, zaś kolejne powstaną m.in. przy Korkowej i w połowie długości między stacjami Międzylesie i Radość. W Radości pozostanie przejazd przez tory, zaś w Falenicy na przedłużeniu Werbeny prawdopodobnie powstanie wiadukt. Stacja Gocławek ma zostać przysunięta do Marsa, gdzie powstanie możliwość przesiadki do autobusu, a w przyszłości także tramwaju. Nietknięte pozostaną oczywiście zabytkowe wiaty na peronach, objęte po staraniach mieszkańców ochroną konserwatorską.
Wawerscy radni zaproponowali m.in. budowę wind i schodów na wiadukt Czecha i budowę dodatkowych przejść podziemnych w miejscach, w których mieszkańcy najczęściej łamią przepisy przechodząc przez tory.
PKP PLK nie ma jeszcze ostatecznego projektu przebudowy linii otwockiej, choć wydano już dla niej część niezbędnych pozwoleń, na czele z decyzją środowiskową.
(dg)
.