REKLAMA

Bemowo

Komunikacja

 

105 częściej, ale tylko do metra. E-5 do kosza

  3 października 2016

alt='105 częściej, ale tylko do metra. E-5 do kosza'
źródło: Warszawikia / BardekBD

Lepsza krótsza, punktualna i często kursująca linia, czy bezpośredni dojazd? Wraca dyskusja o 105.

REKLAMA

Półtora roku po otwarciu metra między Mirowem a Pragą prowadzone przez ZTM pomiary napełnienia autobusów wykazują, że większość pasażerów linii 105 z Jelonek i Woli wysiada przy rondzie Daszyńskiego. Dlatego po rozpoczęciu na Woli utrudnień związanych z budową stacji metra, trasa autobusu ma zostać zmieniona.

- ZTM chce puścić więcej autobusów na najbardziej obleganym odcinku trasy, kosztem bezpośredniego połączenia ze Śródmieściem i Powiślem - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Długa "żałoba" po 506. Dlaczego? Długa "żałoba" po 506. Dlaczego?
Na każdych konsultacjach społecznych z Zarządem Transportu Miejskiego na Bemowie słychać ten sam postulat: "Przywróćcie 506!". Dlaczego "żałoba" po tej linii trwa tak długo?
- Można zwiększyć częstotliwość kursów dzięki skróceniu trasy i likwidacji E-5, które na bardzo długim odcinku nie ma przystanków i jest nieproporcjonalnie drogie w utrzymaniu.

Po rozpoczęciu prac nad wolskim metrem i odcinkowych zamknięciach Górczewskiej główny objazd tej ważnej ulicy ma prowadzić przez Powstańców Śląskich i Połczyńską. Ponieważ ani Obozowa, ani ciąg Strąkowej i Jana Olbrachta nie ma odpowiedniej przepustowości, część autobusów pojedzie do Śródmieścia nowym buspasem, wytyczonym właśnie na Połczyńskiej. Od sześciu lat na objazdach

105 działa jako linia łącząca rejon Lazurowej ze ścisłym centrum Warszawy od końca lat 50. Trasa zmieniała się od tego czasu wielokrotnie, ale zawsze wiodła z zachodniego skraju Jelonek i kończyła się w pobliżu Dworca Centralnego. W 2009 roku ZTM skierował 105 na trasę uznawaną przez wielu mieszkańców za najlepszą: ze Starego Bemowa ulicami Kaliskiego, Lazurową, Szeligowską Połczyńską, Wolską, Kasprzaka, Prostą, Świętokrzyską, Plater, Al. Jerozolimskimi i Bracką na pl. Trzech Krzyży.

Rok później 105 zostało skierowane na objazd z powodu budowy w Śródmieściu metra, ale największa zmiana przyszła w czerwcu 2011 roku. Po całkowitym zamknięciu Prostej i Świętokrzyskiej popularna "stopiątka" została wycofana z północnego odcinka Lazurowej, przestała obsługiwać przystanki "Dw. Centralny" i "Centrum" i dotarła na Powiśle. Po otwarciu metra 105 nie wróciło na Świętokrzyską, choć podziemna kolej łączy Mirów z Pragą, zaś autobus - Jelonki ze Śródmieściem i Powiślem. ZTM proponował także skrócenie linii do ronda Daszyńskiego, jednak w konsultacjach społecznych mieszkańcy ostro przeciwko temu zaprotestowali.

Dokładny termin rozpoczęcia prac nad budową metra nie jest jeszcze znany. Umowa jest już podpisana, więc wykonawca wejdzie na plac budowy w najbliższych tygodniach.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (7)

# 506

03.10.2016 16:29

Ursynów pomimo metra ma autobusy do Śródmieścia, białołęckie ekspresy też mają się dobrze, tylko na Jelonki się jakiś świr w ZTM uwziął i systematycznie rozwala niezłą kiedyś komunikację. Wymuszanie przesiadek przy rondzie Daszyńskiego to kpina, szczególnie teraz gdy już po 9.00 metro kursuje dwukrotnie rzadziej.

# bemow

03.10.2016 21:21

Z Nowego Bemowa dojazd w większość miejsc fatalny, wymuszone przesiadki - brak bezpośredniego połączenia z zapleczami biurowymi jak Rondo ONZ, Żwirki i Wigury czy okolice Postępu / Domaniewska.
To prawda, że na Ursynowie jakoś tak wszystko świetnie utrzymane i jakość nie tną im tych linii na pół co roku.

# zalamanyztm-em

03.10.2016 22:43

O 220 to już ZTM chyba całkowicie zapomniał...

REKLAMA

# Lukas

04.10.2016 09:24

Moim zdaniem wszystko po to żeby zmusić ludzi do korzystanie z metra i wykazać w statystykach, że liczba pasażerów 2 linii rośnie. Nikt w ZTM nie zastanawia się jak to wygląda z punktu widzenia pasażera. Otóż przesiadanie się na 1 czy 2 stacje jadąc do centrum, biorąc pod uwagę niewygodną przesiadkę z przystanku Rondo Daszyńskiego do Metra, a następnie długie wyjście na powierzchnie w centrum, znacznie wydłuża dojazd nie mówiąc już o tym że jest problematyczne dla osób starszych i rodziców z dzieśmi

# k22

04.10.2016 15:29

#Lukas napisał(a) 04.10.2016 09:24
Moim zdaniem wszystko po to żeby zmusić ludzi do korzystanie z metra i wykazać w statystykach, że liczba pasażerów 2 linii rośnie. Nikt w ZTM nie zastanawia się jak to wygląda z punktu widzenia pasażera. Otóż przesiadanie się na 1 czy 2 stacje jadąc do centrum, biorąc pod uwagę niewygodną przesiadkę z przystanku Rondo Daszyńskiego do Metra, a następnie długie wyjście na powierzchnie w centrum, znacznie wydłuża dojazd nie mówiąc już o tym że jest problematyczne dla osób starszych i rodziców z dzieśmi
Przecież obecnie większość kursów 105 jedzie dalej wzdłuż linii metra i zbiega się ze stacją Nowy Świat - Uniwersytet, a jednak zdecydowana większość pasażerów wysiada i przesiada się do metra. Bo jest po prostu szybciej, pomimo mało wygodnej przesiadki (przystanek nie jest bezpośrednio przy wejściu do metra).
Mieszkałem wiele lat na Ursynowie i nie znam nikogo, kto do centrum jeździłby autobusem. Linie autobusowe skonstruowane są w ten sposób, że krążą po Ursynowie żeby mieszkańców dowieźć do metra.

# z Jelonek

07.10.2016 16:34

Na Ursynowie metro zastpilo autobusy, ale nie na Sluzewcu czy Stegnach. Dlaczego wiec ZTM zabiera autobusy z Os. Lazurowa i Jelonek gdzie metro po zmianach przebiegu nie dojedzie. Oddajcie lepiej 506!!!!!!

REKLAMA

# grotolaz

09.10.2016 22:19

#z Jelonek napisał(a) 07.10.2016 16:34
Na Ursynowie metro zastpilo autobusy, ale nie na Sluzewcu czy Stegnach. Dlaczego wiec ZTM zabiera autobusy z Os. Lazurowa i Jelonek gdzie metro po zmianach przebiegu nie dojedzie. Oddajcie lepiej 506!!!!!!
A kiedy 149 dojedzie do metra ?
Czy dopiero wtedy gdy metro dotrze do Lazurowej ?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA