REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Peron przy rondzie Żaba - ile można czekać?

  26 czerwca 2014

alt='Peron przy rondzie Żaba - ile można czekać?'

Trwają rozmowy pomiędzy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi a Zarządem Transportu Miejskiego na temat przebudowy linii kolejowych na terenie Warszawy. - Czy obejmą także Targówek? Przydałby się peron przy Radzymińskiej oraz przy rondzie Żaba - mówią mieszkańcy.

REKLAMA

O możliwości budowy peronów dopytują również radni.

- Przydałby się peron na terenie Targówka. Wiemy o spotkaniu ZTM i PKP PLK w sprawie modernizacji węzła warszawskiego na linii Wola - Dworzec Gdański. Czy jest szansa na wykonanie peronu przy rondzie Żaba lub przy ul. Radzymińskiej? - pyta radny Maciej Jankiewicz.

- Jesteśmy cały czas w kontakcie z przewoźnikami. Inwestycje zależą od wielu okoliczności, w tym od możliwości dostarczenia taboru. Zdajemy sobie sprawę, że transport pasażerski jest coraz bardziej intensywny. Mamy plany budowy różnych peronów, ale szczegółów nie chcemy już teraz zdradzać. Pieniądze na to zostaną przeznaczone z nowej perspektywy unijnej na lata 2014-2020 - mówi rzecznik PKP PLK Maciej Dutkiewicz.

Koszty budowy jednego peronu trudno jest oszacować.

- Mogą się wahać od 1 mln zł do ponad 10 mln. Na przykład peron przy Dworcu Ursus Niedźwiadek kosztował 20 mln zł. Tam jednak było to połączone z budową przejścia podziemnego, przekładaniem instalacji podziemnych i rozsuwaniem torów - mówi rzecznik.

Perony dla Targówka nie wymagałyby aż tak licznych i intensywnych działań. Zapewnień na razie nie można oczekiwać, ale możemy liczyć, że peron w naszej dzielnicy powstanie. W przyszłości, której nie da się precyzyjnie określić.

mac

 

REKLAMA

Komentarze (10)

# Elsner

26.06.2014 20:39

To może zamiast lać asfalt pod trasę świętokrzyską wybudujemy przystanki?
Trasa ma kosztować 200 mln czyli wystarczy na około 20 przystanków.....

# Taltos2

27.06.2014 08:59

Pociąg to nie tramwaj i mnożenie mu przystanków kłóci się z podstawową zasadą, ze pociąg ma dowozić szybko ludzi z rejonów ODDALONYCH od miasta. Dlatego w mieście powinien mieć przystanki TYLKO w węzłowych/przesiadkowych punktach. I o ile przystanek przy Radzymińskiej/Szwedzkiej przy przyszłej stacji metra może stworzyć taki węzeł, to przy Żabie?
Mnożenie przystanków wewnątrz aglomeracji oznacza wydłużenie czasu przejazdu, zwiększa koszty (zużycie taboru i energii na ponowne rozpędzenie wielotonowego składu) i sprawia, ze pociąg przestaje być atrakcyjną formą dojazdu do Warszawy. A GŁÓWNYM zadaniem pociągów jest dowóz ludzi spoza Warszawy do miasta, od zadań wewnątrzmiejskich wymyślono metro, tramwaje i autobusy...

# Pasażer mk

27.06.2014 09:42

Zadaniem kolei miejskiej jest bycie metrem naziemnym. W tym wypadku stacja przy Zabie jest bardzo dobrą lokalizacją. Należy natomiast zrezygnować ze stacji PKP Praga, która jest kilkasetmetrów ddalej.

REKLAMA

# Taltos2

27.06.2014 12:09

Właśnie, jeśli Żaba JEST potrzebna (atrakcyjniejszy do przesiadek chyba byłby rejon Szwedzka/Stalowa z przyszłą stacją metra) to trzeba zrezygnować z PKP Praga, tłumów tam nigdy nie widziałem. Generalnie, warto zrobić przegląd istniejących i planowanych stacji i z jednych zrezygnować, inne wybudować, ale NIE MNOŻYĆ zbytnio, bo kolej przestanie być atrakcyjna czasowo.
PS. Miejska, ale tylko w WĘZłOWYCH, PRZESIADKOWYCH punktach. Przecież nawet SKM, czyli kolej należąca do m.st. W-wy nie jeździ tylko w granicach miasta Warszawy, a głównie zapewnia dojazd z sąsiednich miejscowości...

# loop

30.06.2014 13:31

I cóż z tego powstał przystanek Zacisze Wilno z dostępem tylko od strony Elsnerowa - od Zacisza niestety nie można dojść. Protest działkowców i kilka tysięcy ludzi zamiast do Wileniaka dojechać w 5 min tłucze się autobusem 20 minut, a za chwilę na Wileńskim będzie metro...

# ffffffff

01.07.2014 22:25

#Pasażer mk napisał(a) 27.06.2014 09:42
Zadaniem kolei miejskiej jest bycie metrem naziemnym. W tym wypadku stacja przy Zabie jest bardzo dobrą lokalizacją. Należy natomiast zrezygnować ze stacji PKP Praga, która jest kilkasetmetrów ddalej.

A mieszkańcy okolic stacji Warszawa=Praga będą twierdzić odwrotnie ...

# Anna z urz%u0119du

02.07.2014 10:09

należy tez zrezygnowac ze stacji Toruńska, a w zamian zróbić stację Bródno na wysokości ul. Bartniczej.

# TamMasz

02.07.2014 12:26

#Anna z urz%u0119du napisał(a) 02.07.2014 10:09
należy tez zrezygnowac ze stacji Toruńska, a w zamian zróbić stację Bródno na wysokości ul. Bartniczej.

Dodatkowo przy Bartniczej, nie zamiast Toruńskiej; oraz dodatkowo stację Michałów (Szmulki), wtedy SKM rzeczywiście będzie pełniła rolę miejską, będzie wtedy Szybkim Tramwajem Na Torach Kolejowych służącym Do Przewozu Pasażerów Komunikacji Miejskiej.
I w tą strone poweinni dążyć decydenci róznego szczebla chcący "przesadzić" pasażerów zgodnie z ich koncepcją zrównoważonego transportu miejskiego z autobusów do komunkiacji szynowej.

# dfgd

03.07.2014 19:57

dopuki pociagi/skm beda jezdzić raz na 20-minut to napewno nie znajdą amatorów na podrózowanie, jesli tramwaj lub metro co kilka minut!

# Miskiemb

04.07.2014 09:40

SKM na kolejowej linii Legionowo - Warszawa co 20 minut przy założonych przez "TamMasz"a stacjach będzie miała pasażerskie powodzenie.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break