Znasz czarne punkty Legionowa?
6 czerwca 2014
Według policjantów rondo przy ratuszu, wiadukt na Zegrzyńskiej i Strużańska - to okryte najgorszą sławą miejsca w Legionowie. Powody? Po rondzie nie umiemy jeździć, na wiadukcie lubimy sobie pokrzyczeć, a na Strużańskiej depnąć w gaz.
Na Strużańskiej, po latach (!) ponagleń, wymalowano wreszcie dwa przejścia dla pieszych. Jest szansa, że w końcu pokonywanie drogi przez pieszych będzie odbywało się zgodnie z przepisami, a nie tak jak do tej pory "na dziko".
Na wiadukcie jeszcze w tym miesiącu ma się wreszcie pojawić znak "zalecana jazda na suwak". Czy to pozwoli choć trochę rozładować korki? Ostudzi emocje? Czas pokaże, bo znak nie nakazuje, a jedynie "zaleca" ten sposób ruchu. W Warszawie, na Wisłostradzie się udało, więc miejmy nadzieję, że w Legionowie też się sprawdzi i kierowcy płynnie będą przepuszczać samochody zjeżdżające na zwężeniu.
Kolejne miejsce to rondo u zbiegu Piłsudskiego i Sowińskiego. Tutaj panuje jedna wielka wolna amerykanka. Według policjantów kierowcy wciąż nie wiedzą, jak poruszać się po rondzie, choć jest na tyle duże, że spokojnie mieszczą się tam dwa auta jadące obok siebie.
Artur Cegiełka, naczelnik wydziału ruchu drogowego w Legionowie, tłumaczy kolejny już raz: obowiązuje reguła "prawej ręki". Na wiadukcie jeszcze w tym miesiącu ma się wreszcie pojawić znak "zalecana jazda na suwak". Czy to pozwoli choć trochę rozładować korki? - Jadąc od strony Areny Legionowo zalecane jest, aby jechać prawym pasem ruchu, gdyż wtedy z prawego pasa na rondzie skręcamy w prawo w kierunku ulicy Warszawskiej. Wjeżdżając na rondo na lewy pas (wewnętrzny), podczas zjazdu z ronda w kierunku ulicy Warszawskiej, kierujący zobowiązany jest do ustąpienia pierwszeństwa przejazdu pojazdom znajdującym się na prawym pasie ruchu - mówi. Podkreśla też, że gdyby kierowca jechał lewym pasem ruchu i podczas zjazdu z ronda spowodował kolizję z pojazdem jadącym prawym pasem na rondzie, zostanie uznany sprawcą tej kolizji, co wiąże się z nałożeniem mandatu karnego i sześcioma punktami.
W pierwotnych zamierzeniach ratusza planowano w tym miejscu rondo turbinowe, na którym nie ma możliwości zmiany pasa ruchu. Ustąpienie pierwszeństwa występuje tylko przy wjeździe na skrzyżowanie, a następnie ruch kierowany jest na odpowiednie wyloty z ronda. Z tej opcji jednak zrezygnowano. Potem zapowiadało się na gruntowną modernizację tej części miasta z Narodowego Programu Rozbudowy Dróg Lokalnych (tzw. schetynówka). Niestety to też się nie uda, bo dofinansowania nie będzie. Jak zatem ma wyglądać Piłsudskiego po remoncie? Ulica będzie odnowiona. Pod koniec maja ogłoszono przetarg na remont jezdni i parkingów na odcinku od Wysockiego do Sowińskiego.
Jakie są kolejne "czarne punkty" Legionowa? Zapraszamy do dyskusji zarówno kierowców, jak i pieszych oraz rowerzystów.
AS