REKLAMA

Bia³o³êka

Inwestycje

 

Zmiana kursu na ¦wiatowida. Budowa jezdni od³o¿ona

  5 pa¼dziernika 2016

alt='Zmiana kursu na ¦wiatowida. Budowa jezdni od³o¿ona'

Budowa tramwaju do Winnicy to priorytet, druga jezdnia na razie od³o¿ona na przysz³o¶æ - taki pomys³ dla Tarchomina ma warszawski ratusz.

REKLAMA

Miêdzy Modliñsk± a Traktem Nadwi¶lañskim jezdnia ul. ¦wiatowida zosta³a niedawno poszerzona do czterech pasów ruchu. Przebudowê 660-metrowego odcinka sfinansowa³a w ca³o¶ci firma GTC, buduj±ca obok Galeriê Pó³nocn±. Przebudowê pozosta³ej czê¶ci ulicy mieli sfinansowaæ warszawscy podatnicy. Zgodnie z projektem, przygotowanym w ubieg³ym roku przez firmê MP-Mosty, ¦wiatowida mia³a byæ ulic± o przekroju 2x2 (po dwa pasy w ka¿dym kierunku), koñcz±c± siê na pó³nocy nie na wysoko¶ci Dzierzgoñskiej, ale Modliñskiej.

Przedstawiciele inwestora (Zarz±du Transportu Miejskiego) i projektanci po raz ostatni spotkali siê w mieszkañcami Tarchomina w listopadzie ubieg³ego roku. Kolejna wersja projektu, uwzglêdniaj±ca liczne zg³oszone uwagi, mia³a zostaæ zaprezentowana w grudniu. Nie poznali¶my jej do dzi¶.

Szybki tramwaj to priorytet

Dwa lata temu na Tarchominie wybuch³ protest przeciwko planowanej rozbudowie ¦wiatowida do przekroju 2x3, czyli trzech pasów w ka¿dym kierunku. Aktywi¶ci przypominali, ¿e warszawski samorz±d zobowi±za³ siê do realizacji strategii zrównowa¿onego rozwoju systemu transportowego, zak³adaj±cej m.in. promocjê komunikacji miejskiej i rowerów kosztem samochodów.

- Bior±c pod uwagê realizacjê za³o¿eñ strategii oraz tendencje globalne, a tak¿e przyk³ady rozwi±zañ przyjêtych w innych miastach europejskich, ruch pojazdów indywidualnych w obrêbie miasta powinien siê minimalizowaæ, a w najgorszym przypadku utrzymaæ na sta³ym poziomie - pisali w petycji do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz aktywi¶ci Przyjaznego Tarchomina. - To za³o¿enie jasno podwa¿a sens rozbudowy ulicy.

Decyzj± ówczesnego wicedyrektora ZTM (dzi¶ szefa drogowców) £ukasza Puchalskiego projekt budowy "Tarchostrady" - jak nazywali ¦wiatowida w uk³adzie 2x3 aktywi¶ci - trafi³ do kosza. Nowy projekt mia³ zak³adaæ 2x2 pasy ruchu, wygospodarowanie na istniej±cej jezdni pasa do parkowania równoleg³ego, oraz budowê drugiej drogi rowerowej i chodnika. Projekt nie powsta³, a podczas przed³u¿ania linii tramwajowej na Tarchomin Ko¶cielny powsta³y odcinki dróg rowerowych i latarnie, które na pierwszy rzut oka koliduj± z drug± jezdni±.

Znajd¼ swoje wakacje

Powy¿sze tre¶ci pochodz± z serwisu Wakacje.pl.

Zmiany w ratuszu, zmiany na Tarchominie

¬ród³a w warszawskim ratuszu informuj±, ¿e po dymisji wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza, zajmuj±cego siê inwestycjami drogowymi przez dziesiêæ poprzednich lat, klimat bardzo siê zmieni³. Aby rozwi±zaæ problemy ekologiczne i transportowe, miasto ma teraz bardziej stawiaæ na komunikacjê szynow± i lokalne projekty poprawiaj±ce jako¶æ ¿ycia. Prawdopodobnie ju¿ na najbli¿szej sesji Rada Warszawy zaktualizuje plany inwestycyjne.

- Druga jezdnia na pewno nie jest priorytetem - dowiedzieli¶my siê nieoficjalnie. - Wysi³ek inwestycyjny na zachodniej Bia³o³êce powinien skupiæ siê na przed³u¿eniu linii tramwajowej do Winnicy i budowie przy Modliñskiej wygodnego wêz³a przesiadkowego. Poszerzenie jezdni niekoniecznie rozwi±¿e problemy, a ma te¿ powa¿ne minusy.

Budowa drugiej jezdni ¦wiatowida i ulicy stanowi±cej jej przed³u¿enie na pó³noc ma zostaæ od³o¿ona w czasie, byæ mo¿e ju¿ na najbli¿szej sesji Rady Warszawy. Ratusz chce tak¿e, by jak najszybciej powsta³ odcinek linii tramwajowej do Winnicy z docelow± pêtl± przy Modliñskiej.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (48)

 drugastrona

05.10.2016 22:16

No oby. Druga jezdnia nie jest potrzebna do szczê¶cia, tym bardziej, ¿e za ciê¿kie pieni±dze buduje siê linia tramwajowa i kupuje tramwaje. Chyba nie po to, aby mieszkañcy je¼dzili w³asnym samochodem.

 tarantula01

06.10.2016 05:37

Tramwaj do Winnicy zaczêto projektowaæ pod koniec 2008 r. W lutym 2009 r. http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/tw/ztm-tram090204petla_win-.pdf.
Co zrobili z nim urzêdnicy ZTM? Odrzucili i dalej projektowali ¦wiatowida 2x3, a pêtlê tramwajow± 200 m od ul. Modliñ¶kiej. Efekty znamy. By³y trudno¶ci z wykonaniem w³a¶ciwego raportu oddzia³ywania inwestycji na ¶rodowisko i uzyskaniem decyzji ¶rodowiskowej, która zosta³a uzyskana dopiero w 2013 r., bo urzêdnicy ca³y czas musieli siê "mêczyæ" z wnioskiem. Zak³ada³ on w³a¶nie, aby:
a) ul. ¦wiatowida docelowo mia³a uk³ad 2x2, a na istniej±cej jezdni o szeroko¶ci 10-10,5 m zosta³ wyznaczony pas postojowy do parkowania równoleg³ego,
b) pêtla tramwajowa by³a przy ul. Modliñskiej
Dopiero zmiana szefa inwestycji w ZTM spowodowa³a inne podej¶cie i urzêdnicy ZTM zaczêli projektowaæ ¦wiatowida 2x2, a pêtlê Winnica tu¿ przy ul. Modliñskiej. Brawo! Ale 5 lat zosta³o straconych.
Ale ¿eby nie by³o ³atwo przy budowie ¦wiatowida 2x2, to urzêdnicy ZTM zaakceptowali budowê w pasie drugiej jezdni ul. ¦wiatowida chodników, latarni i d³ugich odcinków drogi rowerowej. Dokonali te¿ zburzenia pawilonów bazarku przy Æmielowskiej w takiej skali, jakby ul. ¦wiatowida mia³a mieæ nadal 2x3 pasy ruchu, czym pozbawili kilkadziesi±t ich miejsc pracy.
Czy jednak ktokolwiek z urzêdników odpowie za swoje bezmy¶lne dzia³ania?
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
http://radny.com.pl

 tarantula01

06.10.2016 05:37

Tramwaj do Winnicy zaczêto projektowaæ pod koniec 2008 r. W lutym 2009 r. http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/tw/ztm-tram090204petla_win-.pdf.
Co zrobili z nim urzêdnicy ZTM? Odrzucili i dalej projektowali ¦wiatowida 2x3, a pêtlê tramwajow± 200 m od ul. Modliñ¶kiej. Efekty znamy. By³y trudno¶ci z wykonaniem w³a¶ciwego raportu oddzia³ywania inwestycji na ¶rodowisko i uzyskaniem decyzji ¶rodowiskowej, która zosta³a uzyskana dopiero w 2013 r., bo urzêdnicy ca³y czas musieli siê "mêczyæ" z wnioskiem. Zak³ada³ on w³a¶nie, aby:
a) ul. ¦wiatowida docelowo mia³a uk³ad 2x2, a na istniej±cej jezdni o szeroko¶ci 10-10,5 m zosta³ wyznaczony pas postojowy do parkowania równoleg³ego,
b) pêtla tramwajowa by³a przy ul. Modliñskiej
Dopiero zmiana szefa inwestycji w ZTM spowodowa³a inne podej¶cie i urzêdnicy ZTM zaczêli projektowaæ ¦wiatowida 2x2, a pêtlê Winnica tu¿ przy ul. Modliñskiej. Brawo! Ale 5 lat zosta³o straconych.
Ale ¿eby nie by³o ³atwo przy budowie ¦wiatowida 2x2, to urzêdnicy ZTM zaakceptowali budowê w pasie drugiej jezdni ul. ¦wiatowida chodników, latarni i d³ugich odcinków drogi rowerowej. Dokonali te¿ zburzenia pawilonów bazarku przy Æmielowskiej w takiej skali, jakby ul. ¦wiatowida mia³a mieæ nadal 2x3 pasy ruchu, czym pozbawili kilkadziesi±t ich miejsc pracy.
Czy jednak ktokolwiek z urzêdników odpowie za swoje bezmy¶lne dzia³ania?
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
http://radny.com.pl

REKLAMA

 Strumykowa

06.10.2016 09:58

Je¿eli o mnie chodzi, to ta informacja bardzo mi siê nie podoba, i mam nadziejê, ¿e nasi radni przeciwstawi± siê planom Miasta, gdy¿:
1. By³em przeciwny budowie 3 pasmowej ¦wiatowida, ale dwupasmowa jest jak najbardziej ok i potrzebna. Zatem uwa¿am, ¿e Miasto nierzetelnie podchodzi do sprawy wykorzystuj±c jako pretekst sprzeciw mieszkañców, co do wcze¶niejszych planów trzypasmowej ¦wiatowida i po prostu chce kosztem tej inwestycji, znale¼æ czê¶æ kasy (naszej kasy, mieszkañców Warszawy !) na ostatni odcinek metra, które najbardziej bêdzie s³u¿y³ nie nam, Warszawiakom, lecz mieszkañcom miejscowo¶ci podwarszawskich od strony Bemowa. Dla mnie skandal. Mam nadziejê, ¿e nasi radni gremialnie przeciwstawi± siê tym zamiarom!
2. Od³o¿enie budowy ¦wiatowida spowoduje, ¿e centrum Tarchomina i Nowodworów bêdzie jeszcze przez d³ugie lata nieuporz±dkowane. Zamiast miejskiej ulicy, bêdziemy mieli po jej wschodniej stronie zaniedbany pas, w najlepszym przypadku porastaj±cy dzik± traw±, który bêdzie rezerw± na przysz³± inwestycjê, odwleczona na ¶wiêty nigdy. Dodatkowo spodziewam siê, ¿e sama ¦wiatowida bêdzie ulega³a coraz wiêkszej degradacji, gdy¿ nie bêdzie op³aca³o siê jej remontowaæ, skoro w perspektywie ma byæ przebudowana.
3. Kompletnie nie jestem przekonany co do przed³u¿ania linii tramwajowej do Winnicy. Z pewno¶ci± nie skorzystaj± z tego mieszkañcy Tarchomina i Nowodworów, którzy - je¶li to siê stanie - zyskaj± tylko tyle, ¿e bêd± je¼dziæ w znacznie wiêkszym t³oku. T³oku robionym g³ównie nie przez Warszawiaków, a wiêc nie przez p³atników do kasy Miasta,lecz przez mieszkañców Jab³onnej i Legionowa oraz okolic, którzy bêd± g³ównymi beneficjentami tego przed³u¿enia. Zatem, je¿eli miasto ju¿ musi z czego¶ zrezygnowaæ, to nie z budowy drugiej nitki ¦wiatowida lecz z przed³u¿enia linii do Winnicy!!!
4. Za pilniejsz± i bardziej przydatn± inwestycjê dla mieszkañców Bia³o³êki ni¿ linia tramwajowa do Winnicy uwa¿am te¿ budowê ulicy Le¶nej Polanki i dalej planowanego ³±cznika od Ordonówny do Mehoffera i dalej od Mehoffera do ¦wiatowida i Traktu Nadwi¶lañskiego. Taka ulica pozwoli³aby odci±¿yæ Odkryt± , ¦wiatowida, Strumykow± i Mysliborsk± i by³aby bardzo dogodna dla mieszkañców osiedli za Sprawn± (Aluzyjna itp.).
5. Podsumowuj±c je¿eli naprawdê maj± siê liczyæ potrzeby mieszkañców Tarchomina i Nowodworów, to zrezygnujmy z budowy odcinka linii tramwajowej do Winnicy, a skupmy siê na dwupasmowej ¦wiatowida i w miarê mo¿liwo¶ci na budowie ul. Le¶nej Polanki i dalej ³±cznika od Ordonówny, przez Mehoffera do ¦wiatowida. Kochani Radni. Liczê na Was!

 drugastrona

06.10.2016 11:58

Co do bazarku, to przecie¿ i tak on jest przeznaczony finalnie do rozwa³ki. Plan zagospodarowania przewiduje tam mieszkaniówkê z us³ugami (sk±din±d s³usznie, bo naro¿niki skrzy¿owañ powinny byæ zabudowane). Ale co siê stanie z bazarkiem, który jest przecie¿ bardzo potrzebny? Gdzie miasto/dzielnica zamierza go przenie¶æ?
Co do drugiej jezdni ¦wiatowida - wg mnie nale¿a³oby po prostu zrezygnowaæ z niej ca³kowicie i zmieniæ lokalne plany zagospodarowania, polikwidowaæ te ogromne po³acie pasa drogowego i co¶ przy nich urz±dziæ. Teraz to sralniki, które wygl±daj± kuriozalnie przy nowych blokach, do których nie mo¿na doj¶æ z chodnika przy ¦wiatowida (a tam s± sklepy!). Czas najwy¿szy POWA¯NIE siê zastanowiæ nad wygl±dem przyleg³o¶ci ¦wiatowida, bo mo¿emy zostaæ ze sralnikami na dekady. Albo z przewymiarowan± tras±, której nie bêdzie siê da³o przej¶æ na jednej fazie zielonej.
Co do przed³u¿enia tramwaju - to te¿ mnie siê to nie bardzo podoba. Kiedy zaczn± siê dosiadaæ mieszkañcy Jab³onny i Legionowa, to nie bêdzie miejsca dla nas. Co wtedy? Takt co 1 minutê? Podwójne sk³ady? A czy nasze perony s± wystarczaj±co d³ugie? Ten przy Æmielowskiej jest ok, ale przy My¶liborskiej jest raczej za krótki. Co wtedy?
Co do Le¶nej Polanki, Talarowej, itp. - ja bym jednak zachowa³ tê zieleñ, która jest w miejscu przewidywanej trasy. Mieszkañców nie mo¿na zachêcaæ do pos³ugiwania siê w³asnym samochodem. Od tego jest tramwaj i autobus. Wyciêcie zieleni i dodatkowy ruch uliczny = smród i spaliny i gorsza jako¶æ ¿ycia.
Co mieszkaniec, to rozbie¿na opinia. I kogo maj± s³uchaæ radni?

 Obi_Wattel

06.10.2016 13:00

Co za skrajnie egoistyczne, nieodpowiedzialne i ignoranckie my¶lenie!
Strumykowa napisa³ 06.10.2016 09:58
Je¿eli o mnie chodzi, to ta informacja bardzo mi siê nie podoba, i mam nadziejê, ¿e nasi radni przeciwstawi± siê planom Miasta, gdy¿:
1. By³em przeciwny budowie 3 pasmowej ¦wiatowida, ale dwupasmowa jest jak najbardziej ok i potrzebna. Zatem uwa¿am, ¿e Miasto nierzetelnie podchodzi do sprawy wykorzystuj±c jako pretekst sprzeciw mieszkañców, co do wcze¶niejszych planów trzypasmowej ¦wiatowida i po prostu chce kosztem tej inwestycji, znale¼æ czê¶æ kasy (naszej kasy, mieszkañców Warszawy !) na ostatni odcinek metra, które najbardziej bêdzie s³u¿y³ nie nam, Warszawiakom, lecz mieszkañcom miejscowo¶ci podwarszawskich od strony Bemowa. Dla mnie skandal. Mam nadziejê, ¿e nasi radni gremialnie przeciwstawi± siê tym zamiarom!

metro bêdzie s³u¿y³o mieszkañcom Bemowa oraz ca³ej Warszawie, bo je¶li do miasta wjedzie 50.000 mniej samochodów, a o takiej skali mówimy, to korki w mie¶cie bêd± mniejsze. Oczywi¶cie, mo¿na siê sprzeczaæ. Ja osobi¶cie uwa¿am, ¿e teraz wiêksz± korzy¶ci± dla miasta by³oby zbudowanie zamiast 2 stacji na dalekim Bemowie 2 stacji na Bia³o³êce, bo tak mówi demografia, ale có¿.
Strumykowa napisa³ 06.10.2016 09:58
3. Kompletnie nie jestem przekonany co do przed³u¿ania linii tramwajowej do Winnicy. Z pewno¶ci± nie skorzystaj± z tego mieszkañcy Tarchomina i Nowodworów, którzy - je¶li to siê stanie - zyskaj± tylko tyle, ¿e bêd± je¼dziæ w znacznie wiêkszym t³oku. T³oku robionym g³ównie nie przez Warszawiaków, a wiêc nie przez p³atników do kasy Miasta,lecz przez mieszkañców Jab³onnej i Legionowa oraz okolic, którzy bêd± g³ównymi beneficjentami tego przed³u¿enia.
Zatem, je¿eli miasto ju¿ musi z czego¶ zrezygnowaæ, to nie z budowy drugiej nitki ¦wiatowida lecz z przed³u¿enia linii do Winnicy!!!

Skorzystaj± mieszkañcy Nowodworów, którzy dzi¶ je¿d¿± 211 i 511. Poza tym patrz pkt 1.
na szczê¶cie nikt nikomu dowodów osobistych ani metryk w autobusach nie sprawdza i wszyscy póki co s± równi. Sztuka jest sztuka. dla mnie jest obojêtne, czy w tramwaju obok mnie stoi kto¶ z Legionowa, czy z Tarchomina, grunt, ¿e nie jedzie samochodem i nie tworzy wiêkszych korków.
Mieszkañców miast piszemy ma³± liter±. Nawet (!) Warszawy.
Chcesz nie mieæ t³oku, kup sobie tramwaj na w³asno¶æ :)
Strumykowa napisa³ 06.10.2016 09:58
5. Podsumowuj±c je¿eli naprawdê maj± siê liczyæ potrzeby mieszkañców Tarchomina i Nowodworów,

Warszawa na Tarchominie siê nie koñczy. Szczególnie dotyczy to komunikacja, gdzie mówimy o systemie naczyñ po³±czonych.

REKLAMA

 Strumykowa

06.10.2016 14:12

Szanowny Kolego "Drugastrona".
1) Nie zlikwidujesz smrodu, nie buduj±c w mie¶cie ulic. W ten sposób spowodujesz tylko, ¿e ten smród bêdzie siê z wiêkszym natê¿eniem gromadzi³ przy tych ulicach, które ju¿ s±. Ka¿de normalne miasto d±¿y do tego, by mieæ gêst± sieæ ulic. Im jest ich wiêcej, tym ruch samochodów bardziej roz³o¿ony i mniej dokuczliwy, pod wzglêdem ha³asu i smrodu, dla nieszczê¶ników, którzy mieszkaj± przy tych ulicach. Polecam widok z góry Barcelony... - jaka siatka ulic!
2) Je¿eli chodzi o trasê od Le¶nej Polanki przez Talarow± i Trakt Nadwi¶lañski, to w wiêkszo¶ci nie wiem, o zachowaniu jakiej zieleni piszesz. Ja te¿ co do zasady jestem za zieleni±, ale na tej trasie przewa¿nie to s± jakie¶ nieu¿ytki z traw± i co najwy¿ej krzakami. Jedynie fragment ok 200 metrów Le¶nej Polanki prowadzi skrajem lasku. Podkre¶lam - skrajem! I s±dzê, ¿e budowa ulicy w tym miejscu w minimalnym stopniu skrzywdzi³aby ten lasek. Po wschodniej stronie Le¶nej Polanki w³a¶nie budowane jest wielkie osiedle i niebawem bêdzie budowane kolejne. My¶lê, ¿e wp³yw tych osiedli na przedmiotowy lasek bêdzie bez porównania bardziej szkodliwy ni¿ ulica biegn±ca jego skrajem.
3) Co to za argument, ¿e ludzie maj± ró¿ne zdanie? Ja od radnych oczekujê zdrowego rozs±dku i my¶lenia kategoriami dobra wspólnego, a nie okre¶lonych lobby. Niestety w³a¶nie kilka lat temu pos³uchano lobby malutkiego osiedla przy Le¶nej Polanki, któremu nie pasowa³a ulica, bo trochê psu³a ich sielankê i skutek jest taki, ¿e owszem, oni maj± siê dobrze, ale z punktu widzenia miasta i znacznej wiêkszo¶ci mieszkañców brak tej ulicy to du¿y problem.
4) Cieszê siê, ¿e mamy wspólne zdanie co do przed³u¿enia linii tramwajowej. Dlaczego za nasze podatki ma byæ nam gorzej, a lepiej tym z Legionowa, Jab³onnej itp.? To jaki¶ absurd.
5) Ja nie jestem przekonany, ¿e dwupasmowa ¦wiatowida to z³o. Tym bardziej nie wierzê w zmianê planu zagospodarowania przestrzennego, przynajmniej w perspektywie co najmniej kilkunastu lat. Je¿eli wiêc zrezygnujemy z dwupasmowej ¦wiatowida, to nie ma szans. Przez wiele lat w ¶rodku Tarchomina i Nowodworów bêdziemy mieli "pola niczyje", które nie bêd± zagospodarowane. Wie¶ jednym s³owem a nie miasto.
6) Podsumowuj±c. Je¿eli miasto szuka ¶rodków, to niech zrezygnuje z przed³u¿ania linii tramwajowej do Winnicy. I byæ mo¿e w pierwszej kolejno¶ci niech buduje ulice Le¶nej Polanki i dalej na po³udnie w kierunku Traktu Nadwi¶lañskiego I Mostu Pó³nocnego. W drugiej kolejno¶ci, niech w koñcu zamknie temat ulicy ¦wiatowida.

 Strumykowa

06.10.2016 14:19

Co za skrajnie egoistyczne, nieodpowiedzialne i ignoranckie my¶lenie!
Mo¿e egoistyczne. Kwestia do dyskusji. Ale dlaczego nieodpowiedzialne i ignoranckie? Trochê przeginasz ch³opie.

 Strumykowa

06.10.2016 14:31

"Skorzystaj± mieszkañcy Nowodworów, którzy dzi¶ je¿d¿± 211 i 511. Poza tym patrz pkt 1.
na szczê¶cie nikt nikomu dowodów osobistych ani metryk w autobusach nie sprawdza i wszyscy póki co s± równi. Sztuka jest sztuka. dla mnie jest obojêtne, czy w tramwaju obok mnie stoi kto¶ z Legionowa, czy z Tarchomina, grunt, ¿e nie jedzie samochodem i nie tworzy wiêkszych korków.
Mieszkañców miast piszemy ma³± liter±. Nawet (!) Warszawy.
Chcesz nie mieæ t³oku, kup sobie tramwaj na w³asno¶æ :)"
No tak Obywatelu. Jeste¶ bardzo dowcipny. Poczuciem humoru równasz do niejakiego Weisera. A mo¿e to to samo?
A co do tych, którzy je¿d¿± 511, to nie jest takie jasne, czy skorzystaj±. Dzi¶ tym 511 je¿d¿± okre¶lony czas do metra. S±dzisz, ¿e gdy bêd± musieli dojechaæ do tego tramwaju autobusem, a nastêpnie jechaæ nim ok pó³ godziny do metra M³ociny, to ich czas dojazdu do Centrum siê skróci? W±tpiê. My¶lê, ¿e akurat oni du¿o bardziej skorzystaliby na ulicy Le¶nej Polanki itd. do Mostu Pó³nocnego.

REKLAMA

 Obi_Wattel

06.10.2016 14:36

Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:19
Co za skrajnie egoistyczne, nieodpowiedzialne i ignoranckie my¶lenie!
Mo¿e egoistyczne. Kwestia do dyskusji. Ale dlaczego nieodpowiedzialne i ignoranckie? Trochê przeginasz ch³opie.
bo nie rozumiesz, ¿e komunikacja nie polega na przewo¿eniu tych, których chcemy tam, gdzie my chcemy, tylko umo¿liwieniu jak najwiêkszej licznie ludno¶ci - bez wzglêdu na ich miejsce zamieszkania, czy pochodzenia - do poruszania siê ¶rodkami komunikacji zbiorowej. Do Warszawy codziennie przyje¿d¿a 480.000 osób. Albo bêdziemy udawali panów i kazali im je¼dziæ w³asnymi furmankami, albo zachowamy siê odpowiedzialnie i powiemy: korzystajcie z komunikacji zbiorowej, tym bardziej, ¿e za ni± p³acicie.

 Obi_Wattel

06.10.2016 14:37

Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:19
No tak Obywatelu. Jeste¶ bardzo dowcipny. Poczuciem humoru równasz do niejakiego Weisera. A mo¿e to to samo?
skup siê na temacie

 Obi_Wattel

06.10.2016 14:40

Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:19
S±dzisz, ¿e gdy bêd± musieli dojechaæ do tego tramwaju autobusem, a nastêpnie jechaæ nim ok pó³ godziny do metra M³ociny, to ich czas dojazdu do Centrum siê skróci?
nie moja wina, ¿e Nowodwory s± d³ugie jak kiszka i z ostatnich osiedli do ostatniej stacji metra jedzie siê 30 min. Zreszt± chyba trochê przesadzasz i podró¿ zajmie niewiele d³u¿ej ni¿ dzi¶, pewnie 20-25 min.

REKLAMA

 Strumykowa

06.10.2016 14:42

"Sztuka jest sztuka. dla mnie jest obojêtne, czy w tramwaju obok mnie stoi kto¶ z Legionowa, czy z Tarchomina, grunt, ¿e nie jedzie samochodem i nie tworzy wiêkszych korków.
Mieszkañców miast piszemy ma³± liter±. Nawet (!) Warszawy."
Dla mnie Szanowny Obywatelu te¿ jest obojêtne kto siedzi obok. Problem w tym, ¿e jak zostanie przed³u¿ona ta linia, to na Nowodworach i tym bardziej na Tarchominie nikt ju¿ w tym tramwaju nie usi±dzie, a byæ mo¿e i w ogóle do niego nie wsi±dzie. I owszem Legionów i Jab³onna zostawi mo¿e samochód gdzie¶ przy Modliñskiej, ale Tarchomin I Nowodwory przeciwnie. Znów przeprowadzi siê do samochodów.
Tak, masz racjê mieszkañców miast piszemy ma³± liter±. No ale ja akurat chcia³em wyraziæ w ten sposób szczególny szacunek do Warszawiaków. I co? przeszkadza Ci to?
A swoj± drog± to zdanie zaczyna siê od du¿ej litery. Pamiêtaj, po kropce du¿a litera.

 Strumykowa

06.10.2016 14:54

"bo nie rozumiesz, ¿e komunikacja nie polega na przewo¿eniu tych, których chcemy tam, gdzie my chcemy, tylko umo¿liwieniu jak najwiêkszej licznie ludno¶ci - bez wzglêdu na ich miejsce zamieszkania, czy pochodzenia - do poruszania siê ¶rodkami komunikacji zbiorowej. Do Warszawy codziennie przyje¿d¿a 480.000 osób. Albo bêdziemy udawali panów i kazali im je¼dziæ w³asnymi furmankami, albo zachowamy siê odpowiedzialnie i powiemy: korzystajcie z komunikacji zbiorowej, tym bardziej, ¿e za ni± p³acicie."
A ja siê bêdê upiera³, ¿e nie jest rol± Mojej Warszawy, by z naszych, WARSZAWIAKÓW pieniêdzy, dbaæ o komfort dojazdu mieszkañców Legionowa, Chrzanowa, czy Piaseczna, zw³aszcza, gdy ma to siê odbyæ kosztem równie¿ naszej wygody. W pierwszej kolejno¶ci Moje Miasto Warszawa powinno zadbaæ o nasz komfort. A sprawa nadmiernego ruchu w Centrum i tak w koñcu zostanie tak rozwi±zana, ¿e wjazd w³asnym samochodem bêdzie odp³atny. I to jest najlepszy sposób. Jeszcze co¶ Miasto bêdzie z tego mia³o..

 drugastrona

06.10.2016 18:30

Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:12
Szanowny Kolego "Drugastrona".
1) Nie zlikwidujesz smrodu, nie buduj±c w mie¶cie ulic. W ten sposób spowodujesz tylko, ¿e ten smród bêdzie siê z wiêkszym natê¿eniem gromadzi³ przy tych ulicach, które ju¿ s±. Ka¿de normalne miasto d±¿y do tego, by mieæ gêst± sieæ ulic. Im jest ich wiêcej, tym ruch samochodów bardziej roz³o¿ony i mniej dokuczliwy, pod wzglêdem ha³asu i smrodu, dla nieszczê¶ników, którzy mieszkaj± przy tych ulicach. Polecam widok z góry Barcelony... - jaka siatka ulic!

Niby tak, ale patrz±c z drugiej strony, kolejna ulica tylko bêdzie zachêcaæ do u¿ywania w³asnego samochodu. Ja jestem za jak najwiêkszym zniechêcaniem do u¿ywania w³asnego samochodu, wiêc tutaj trzeba promowaæ tramwaj, daæ mu czêsty takt, ¿eby ludzie nie chcieli jechaæ samochodem.
Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:12
2) Je¿eli chodzi o trasê od Le¶nej Polanki przez Talarow± i Trakt Nadwi¶lañski, to w wiêkszo¶ci nie wiem, o zachowaniu jakiej zieleni piszesz. Ja te¿ co do zasady jestem za zieleni±, ale na tej trasie przewa¿nie to s± jakie¶ nieu¿ytki z traw± i co najwy¿ej krzakami. Jedynie fragment ok 200 metrów Le¶nej Polanki prowadzi skrajem lasku. Podkre¶lam - skrajem! I s±dzê, ¿e budowa ulicy w tym miejscu w minimalnym stopniu skrzywdzi³aby ten lasek. Po wschodniej stronie Le¶nej Polanki w³a¶nie budowane jest wielkie osiedle i niebawem bêdzie budowane kolejne. My¶lê, ¿e wp³yw tych osiedli na przedmiotowy lasek bêdzie bez porównania bardziej szkodliwy ni¿ ulica biegn±ca jego skrajem.

Zieleñ mamy przede wszystkim miêdzy Mehoffera a Æmielowsk± i dalej miêdzy Æmielowsk± a ¦wiatowida. Naprawdê wola³bym, ¿eby zosta³a, bo ka¿dy lasek jest u nas na wagê z³ota. Gdyby uda³o siê zwin±æ liniê 110 kV i w jej miejscu poprowadziæ ulicê, to jeszcze by³oby pó³ biedy, bo mo¿na by wtedy zieleñ zachowaæ.
Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:12
3) Co to za argument, ¿e ludzie maj± ró¿ne zdanie? Ja od radnych oczekujê zdrowego rozs±dku i my¶lenia kategoriami dobra wspólnego, a nie okre¶lonych lobby. Niestety w³a¶nie kilka lat temu pos³uchano lobby malutkiego osiedla przy Le¶nej Polanki, któremu nie pasowa³a ulica, bo trochê psu³a ich sielankê i skutek jest taki, ¿e owszem, oni maj± siê dobrze, ale z punktu widzenia miasta i znacznej wiêkszo¶ci mieszkañców brak tej ulicy to du¿y problem.

Ogólnie rzecz bior±c, teraz mamy w wieloletniej strategii koncentracjê na komunikacji zbiorowej, szynowej. Wiêc na pewno z tego punktu widzenia miasto bêdzie przed³u¿a³o liniê tramwajow± i rezygnowa³o z budowania "niepotrzebnych" pod jakimkolwiek wzglêdem ulic.

REKLAMA

 drugastrona

06.10.2016 18:30

Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:12
4) Cieszê siê, ¿e mamy wspólne zdanie co do przed³u¿enia linii tramwajowej. Dlaczego za nasze podatki ma byæ nam gorzej, a lepiej tym z Legionowa, Jab³onnej itp.? To jaki¶ absurd.

No jest to problem. Jestem zdania, ¿e Legionowo jako powiat powinno siê trochê do³o¿yæ, ale zdaje siê, ¿e prawo na to nie pozwala - mo¿na tylko finansowaæ inwestycje na swoim terenie. Oczywi¶cie, lepiej by by³o, gdyby Legionowo zamiast t³uc siê samochodami, jecha³o kolej± czy tramwajem, nie truj±c okolicy, ale tutaj miasto ma du¿e pole do popisu, ¿eby zapewniæ komfortowy przejazd wszystkim. Czyli tramwaj co minutê, albo sprzê¿one 2 sk³ady co 2 minuty. I metro co minutê... Je¿eli nie, to mamy problem. I w³adze maj± problem.
Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:12
5) Ja nie jestem przekonany, ¿e dwupasmowa ¦wiatowida to z³o. Tym bardziej nie wierzê w zmianê planu zagospodarowania przestrzennego, przynajmniej w perspektywie co najmniej kilkunastu lat. Je¿eli wiêc zrezygnujemy z dwupasmowej ¦wiatowida, to nie ma szans. Przez wiele lat w ¶rodku Tarchomina i Nowodworów bêdziemy mieli "pola niczyje", które nie bêd± zagospodarowane. Wie¶ jednym s³owem a nie miasto.

Tego siê obawiam. Najgorzej, ¿e zwyk³y mieszkaniec nie ma pojêcia o planach "w³adzy". Ale z dwojga z³ego chyba wolê sralniki ni¿ tak szerok± ulicê.
Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:12
6) Podsumowuj±c. Je¿eli miasto szuka ¶rodków, to niech zrezygnuje z przed³u¿ania linii tramwajowej do Winnicy. I byæ mo¿e w pierwszej kolejno¶ci niech buduje ulice Le¶nej Polanki i dalej na po³udnie w kierunku Traktu Nadwi¶lañskiego I Mostu Pó³nocnego. W drugiej kolejno¶ci, niech w koñcu zamknie temat ulicy ¦wiatowida.

No nie mogê siê zgodziæ :) Ale dobrze by by³o, gdyby mieszkañcy wiedzieli, na czym stoj±.

 Kln

06.10.2016 23:32

Legionowo posiada akurat skm do dworca gdanskiego. Jazda do centrum przez winnice bylaby skrajnie nieracjonalna.

 drugastrona

07.10.2016 15:18

Kln napisa³ 06.10.2016 23:32
Legionowo posiada akurat skm do dworca gdanskiego. Jazda do centrum przez winnice bylaby skrajnie nieracjonalna.

Mam tak± nadziejê, szczerze mówi±c.

REKLAMA

 Strumykowa

09.10.2016 22:37

Argument, ¿e wiêksza siatka ulic zwiêksza syf w mie¶cie (spaliny, ha³as) jest nieracjonalny. Wiesza siatka ulic powoduje, ¿e przeciêtna d³ugo¶æ trasy maleje - to oczywiste.

 Strumykowa

09.10.2016 22:43

Ja te¿ jestem zwolennikiem zieleni itp. itd. Ale nie dajmy siê zwariowaæ. Kilka lat temu wyciêto trochê drzew przed³u¿aj±c ulicê Strumykow± do ¦wiatowida. Podobnie ³±cz±c ulicê ¦wiatowida z Odkryt±? I co? To by³ b³±d? Lepiej by³o tego nie robiæ? Lepiej by³oby, gdyby tych ulic nie by³o?
wiêcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBia³o³êka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Najchêtniej czytane na TuBia³o³êka

Misz@masz

Artyku³y sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajd¼ swoje wakacje

Powy¿sze tre¶ci pochodz± z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasa¿u

Wst±p do ksiêgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA