REKLAMA

Białołęka

drogi »

 

Niebezpieczny zjazd z mostu. Ile poczekamy na przebudowę?

  14 września 2021

alt='Niebezpieczny zjazd z mostu. Ile poczekamy na przebudowę?'
źródło: TuStolica.pl

Na rozwiązanie problemów na przejeździe przez Świderską rowerzyści i kierowcy czekają od 2013 roku. To jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc na rowerowej mapie Warszawy.

REKLAMA

Przejazd rowerowy przez Świderską obok nasypu mostu Skłodowskiej-Curie to miejsce, w którym w każdej chwili może dojść do groźnego wypadku. Zjeżdżający z góry rowerzyści są całkowicie niewidoczni dla kierowców przejeżdżających pod estakadą.

Przejazd straszy od lat

Niebezpieczne miejsce powstało równolegle z trasą mostu Skłodowskiej-Curie. W 2015 roku prawie 1700 mieszkańców Białołęki poparło propozycję podniesienia przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego.

- Byłem świadkiem sytuacji o włos od tragedii, kiedy samochód w ostatniej chwili zahamował przed grupą rowerzystów - pisał pomysłodawca. - Brak bezpieczeństwa w tym miejscu sygnalizują zarówno rowerzyści, jak i kierowcy samochodów.

Zgodnie z regulaminem budżetu obywatelskiego urzędnicy mieli czas na rozwiązanie problemu do grudnia 2016 roku. Na drodze stanęły jednak absurdalne przepisy i zapisy planu zagospodarowania. Choć ze Świderskiej nie da się wjechać na most Skłodowskiej-Curie, nie wolno zbudować wyniesionego przejścia i przejazdu tak blisko przeprawy. Z kolei plan zagospodarowania z niewiadomego powodu zabrania budowy alternatywnej drogi rowerowej na Świderskiej po stronie parku Picassa.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Brakuje pieniędzy?

- Pomysł z 2015 roku, czyli wyniesione przejście, nie został zatwierdzony przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu z powodu niezgodności z przepisami - przypomina Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. - Mamy zatwierdzony i ważny zastępczy projekt organizacji ruchu, w którym bezpieczeństwo w tym miejscu osiągnie się w inny sposób, głównie przez inną geometrię ulicy i przesunięcie przystanku. To jednak rozwiązanie dużo droższe i bardziej skomplikowane, bo wymaga większego zakresu prac drogowych i przesunięcia sieci podziemnych. Będziemy się starali je zrealizować w przyszłym roku.

Wszystko zależy oczywiście od tego, czy ZDM otrzyma od rady miasta pieniądze na przebudowę fragmentu Świderskiej. W ciągu ośmiu lat, które minęły od otwarcia niebezpiecznego miejsca, drogowcy mieli okazję rozwiązać w stolicy niezliczoną liczbę mniejszych problemów, a władze miasta przeznaczały pieniądze na przedsięwzięcia niekoniecznie niezbędne.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# wakko

15.09.2021 19:20

" z powodu niezgodności z przepisami.." a co to przepisy wymyślone są przez Boga albo jakąś Alfe i Omegę? W jednym miejscu się sprawdzają w drugim nie. Zmienić przepisy i po problemie.

# Czytelnik

18.09.2021 19:29

Cały projekt tego mostu jest POmyłką Gronkiewicz-Waltz - od strony Tarchomina ruch samochodów jest w kolizji z tramwajami i nie ma odrębnego zjazdu do Galerii Północnej, zaś od strony Bielan zjazd na Wisłostradę jest od lat prowizorką (z jego pasa zrobiono 2 z ograniczeniem 30 km/h) przy okazji blokując wjazd do Warszawy z łomianek. Tak wiec, problem ze zjazdem dla rowerów to jest drobiazg w porównaniu z kłopotami kierowców dla których ten most przecież powstał.

# wawa

20.09.2021 22:52

Dodam tylko, że w pierwotnym projekcie w ciągu Modlińskiej miał być tunel pod TMP, natomiast TMP nad Modlińską miała biec na wiaduktach.
Stąd są te dziwne "uskoki" na jezdni wschodniej ul. Modlińskiej przed i za wiaduktem w kier. płn. Zamieniono tunel na wiadukt nie zmieniając geometrii jezdni. I stąd było opóźnienie w otwarciu gotowych wiaduktów spowodowane koniecznością podniesienia linii energetycznej. Ktoś zbyt późno to zauważył...
Na ogół każda inwestycja drogowa ma jakieś błędy ale w przypadku TMP to jest jeden wielki błąd.
Wjazd od strony Tarcho kolizyjny z tramwajem. Zresztą ta linia to miał być szybki tramwaj... Tylko głupek mógł w to uwierzyć....
Zjazd na Tarcho całkowicie nieprzemyślany. Jeden pojazd jadący na wprost blokuje 50 pojazdów, które chcą skręcić...
Jedne idiota zaprojektował drugi to klepnął a wszystko za naszą kasę... Jeszcze powstanie trochę osiedli na Tarcho czy Nowodworach i węzeł Myślborska zapcha się na amen.
Jedyny plus TMP to to że w ogóle jest ale mogło być dużo lepiej... Ale tak to jest jak o ważnych rzeczach decydują polityczni dyletanci...

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024