REKLAMA

Białołęka

drogi »

 

Niebezpieczny zjazd z mostu. Ile poczekamy na przebudowę?

  14 września 2021

alt='Niebezpieczny zjazd z mostu. Ile poczekamy na przebudowę?'
źródło: TuStolica.pl

Na rozwiązanie problemów na przejeździe przez Świderską rowerzyści i kierowcy czekają od 2013 roku. To jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc na rowerowej mapie Warszawy.

REKLAMA

Przejazd rowerowy przez Świderską obok nasypu mostu Skłodowskiej-Curie to miejsce, w którym w każdej chwili może dojść do groźnego wypadku. Zjeżdżający z góry rowerzyści są całkowicie niewidoczni dla kierowców przejeżdżających pod estakadą.

Przejazd straszy od lat

Niebezpieczne miejsce powstało równolegle z trasą mostu Skłodowskiej-Curie. W 2015 roku prawie 1700 mieszkańców Białołęki poparło propozycję podniesienia przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego.

- Byłem świadkiem sytuacji o włos od tragedii, kiedy samochód w ostatniej chwili zahamował przed grupą rowerzystów - pisał pomysłodawca. - Brak bezpieczeństwa w tym miejscu sygnalizują zarówno rowerzyści, jak i kierowcy samochodów.

Zgodnie z regulaminem budżetu obywatelskiego urzędnicy mieli czas na rozwiązanie problemu do grudnia 2016 roku. Na drodze stanęły jednak absurdalne przepisy i zapisy planu zagospodarowania. Choć ze Świderskiej nie da się wjechać na most Skłodowskiej-Curie, nie wolno zbudować wyniesionego przejścia i przejazdu tak blisko przeprawy. Z kolei plan zagospodarowania z niewiadomego powodu zabrania budowy alternatywnej drogi rowerowej na Świderskiej po stronie parku Picassa.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Brakuje pieniędzy?

- Pomysł z 2015 roku, czyli wyniesione przejście, nie został zatwierdzony przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu z powodu niezgodności z przepisami - przypomina Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. - Mamy zatwierdzony i ważny zastępczy projekt organizacji ruchu, w którym bezpieczeństwo w tym miejscu osiągnie się w inny sposób, głównie przez inną geometrię ulicy i przesunięcie przystanku. To jednak rozwiązanie dużo droższe i bardziej skomplikowane, bo wymaga większego zakresu prac drogowych i przesunięcia sieci podziemnych. Będziemy się starali je zrealizować w przyszłym roku.

Wszystko zależy oczywiście od tego, czy ZDM otrzyma od rady miasta pieniądze na przebudowę fragmentu Świderskiej. W ciągu ośmiu lat, które minęły od otwarcia niebezpiecznego miejsca, drogowcy mieli okazję rozwiązać w stolicy niezliczoną liczbę mniejszych problemów, a władze miasta przeznaczały pieniądze na przedsięwzięcia niekoniecznie niezbędne.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# wakko

15.09.2021 19:20

" z powodu niezgodności z przepisami.." a co to przepisy wymyślone są przez Boga albo jakąś Alfe i Omegę? W jednym miejscu się sprawdzają w drugim nie. Zmienić przepisy i po problemie.

# Czytelnik

18.09.2021 19:29

Cały projekt tego mostu jest POmyłką Gronkiewicz-Waltz - od strony Tarchomina ruch samochodów jest w kolizji z tramwajami i nie ma odrębnego zjazdu do Galerii Północnej, zaś od strony Bielan zjazd na Wisłostradę jest od lat prowizorką (z jego pasa zrobiono 2 z ograniczeniem 30 km/h) przy okazji blokując wjazd do Warszawy z łomianek. Tak wiec, problem ze zjazdem dla rowerów to jest drobiazg w porównaniu z kłopotami kierowców dla których ten most przecież powstał.

# wawa

20.09.2021 22:52

Dodam tylko, że w pierwotnym projekcie w ciągu Modlińskiej miał być tunel pod TMP, natomiast TMP nad Modlińską miała biec na wiaduktach.
Stąd są te dziwne "uskoki" na jezdni wschodniej ul. Modlińskiej przed i za wiaduktem w kier. płn. Zamieniono tunel na wiadukt nie zmieniając geometrii jezdni. I stąd było opóźnienie w otwarciu gotowych wiaduktów spowodowane koniecznością podniesienia linii energetycznej. Ktoś zbyt późno to zauważył...
Na ogół każda inwestycja drogowa ma jakieś błędy ale w przypadku TMP to jest jeden wielki błąd.
Wjazd od strony Tarcho kolizyjny z tramwajem. Zresztą ta linia to miał być szybki tramwaj... Tylko głupek mógł w to uwierzyć....
Zjazd na Tarcho całkowicie nieprzemyślany. Jeden pojazd jadący na wprost blokuje 50 pojazdów, które chcą skręcić...
Jedne idiota zaprojektował drugi to klepnął a wszystko za naszą kasę... Jeszcze powstanie trochę osiedli na Tarcho czy Nowodworach i węzeł Myślborska zapcha się na amen.
Jedyny plus TMP to to że w ogóle jest ale mogło być dużo lepiej... Ale tak to jest jak o ważnych rzeczach decydują polityczni dyletanci...

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025
Lato 2025

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl