Zbudują ronda na Kadetów. "Uspokoimy ruch"
4 lipca 2017
Słaba widoczność na skrzyżowaniach, brak latarń, droga rowerowa z wielką dziurą pośrodku - ważna ulica osiedla Las pilnie wymaga przebudowy.
Obecność szkoły podstawowej i kościoła sprawia, że ulica Kadetów jest bardzo uczęszczana przez najsłabszych uczestników ruchu, którymi są przechodzące przez jezdnię dzieci i seniorzy. Czy są oni bezpieczni? Zdaniem radnego Rafała Czerwonki sytuacja jest na tyle daleka od ideału, że ulicę należy jak najszybciej przebudować. Jako jeden z niebezpiecznych punktów wskazuje skrzyżowanie z Łasaka.
- Z uwagi na wzmożony ruch samochodowy na Kadetów szczególnie ryzykowne jest przechodzenie przez przejście dla pieszych zlokalizowane przy tym skrzyżowaniu, co jest szczególnie istotne z uwagi na bliskie sąsiedztwo szkoły - pisze Czerwonka. - Z kolei skrzyżowanie z Poprawną jest wyprofilowane w taki sposób, że włączenie się do ruchu z Poprawnej w Kadetów w godzinach największego ruchu graniczy z niemożliwością. Tu także na szczególne niebezpieczeństwo narażeni są piesi, z uwagi na bardzo słabą widoczność przejścia.
Radny zwraca także uwagę, że pomiędzy kościołem a Łasaka brakuje odcinka drogi rowerowej, przez co rowerzyści chcący jechać zgodnie z przepisami muszą wykonywać niebezpieczne manewry. Na fragmencie Kadetów między kościołem a Poprawną nie ma nawet oświetlenia. Według Czerwonki cały odcinek ulicy od Sęczkowej do kościoła wymaga pilnej przebudowy.
Zmiany w przyszłym roku
Na czerwcowej sesji Rada Warszawy przyznała Zarządowi Dróg Miejskich 4,46 mln zł na budowę rond na skrzyżowaniach z Łasaka i Poprawną. Na wszystkich ich wlotach powstaną wydłużone trójkątne wyspy z azylami dla pieszych i przejazdami dla rowerzystów. W rejonie skrzyżowań powstaną także brakujące fragmenty chodników i dróg rowerowych.
- Rozwiązania, które wprowadzimy, poprawią bezpieczeństwo przejazdu, uspokoją ruchu i zwiększą czytelność układu skrzyżowania - piszą drogowcy. - Poprawią też przepustowość i płynność ruchu. Rozbudowa skrzyżowań ma ograniczyć liczbę wypadków, przede wszystkim z udziałem pieszych.
ZDM planuje rozpocząć prace projektowe nad rondami w tym roku. Efekty w terenie zobaczymy w przyszłym roku.
(dg)