REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Zamknięcie Głębockiej zrujnowało okolicę! List i odpowiedź burmistrza

  21 lutego 2014

alt='Zamknięcie Głębockiej zrujnowało okolicę! List i odpowiedź burmistrza'

Kilka tygodni temu zgłosiłem do zarządu naszej dzielnicy uwagi dotyczące organizacji inwestycji kanalizacyjnej na Głębockiej. Pisałem, że przygotowanie do tej poważnej operacji jest skandaliczne!

REKLAMA

Ta wiejska droga zamieniła się w "Marszałkowską" na skutek nieprzemyślanej "urbanizacji" tej części dzielnicy. Bloki, bloki, bloki i żadnych inwestycji w infrastrukturę. Zamknięcie Głębockiej zrujnowało system komunikacyjny. Czy po pracach kanalizacyjnych zbudują Głębocką jak należy? Czy po pracach kanalizacyjnych zbudują Głębocką jak należy?
Zamknięcie 200-metrowego odcinka ulicy Głębockiej daje mocno w kość mieszkańcom wschodniej Białołęki. Do końca maja to się nie zmieni. Mieszkańcom pozostaje stanie w korkach. Co dalej? Czy jest szansa na to, że Głębocka zostanie poszerzona i będzie miała porządne chodniki oraz ścieżkę rowerową?
Piesi z dużego obszaru ulicy zostali pozbawieni dostępu do autobusów i są zmuszeni do odbywania kilometrowych spacerów, co dla osób starszych - często obarczonych ciężkimi zakupami - stanowi poważny problem.

Na nowej pętli 527 nie wytyczono przejść dla pieszych, a ruch jest tu olbrzymi. Niedbałe oznakowanie objazdu stwarza problemy z pierwszeństwem przejazdu dla samochodów. Już zdarzył się tu wypadek. Gdyby pomyślano o pieszych, można było znaleźć miejsce na pętle np. vis-a-vis kościoła - a więc w połowie drogi. A może trzeba było pomyśleć o linii okrężnej (Głębocka, Berensona, Skarbka z Gór, Głębocka), by umożliwić dojazd do przystanków. Są przecież w eksploatacji małe autobusy albo mikrobusy. Tymczasem ani ładu, ani składu! A przecież tyle było czasu na przygotowanie tej wymuszonej inwestycji.

Zarząd dzielnicy "załatwił" moje propozycje metodą "kelnera z peerela"! Wysłał moje pismo do miejskiej komunikacji i miejskich drogowców.

Janusz

Co na temat utrudnień na Głębockiej oraz planowanych zmian w okolicy mówią władze dzielnicy?

Przypominam, że wszelkie interwencje mieszkańców, które wpływają do urzędu dzielnicy w związku z budową kanalizacji w ulicy Głębockiej są przekazywane do zarządcy drogi, a więc do Zarządu Dróg Miejskich oraz do inwestora tj. do MPWiK S.A. Zarząd Dzielnicy na bieżąco kontroluje stan ulic dzielnicowych, którymi odbywa się obecny objazd Głębockiej i w razie konieczności zleca ich naprawy.

Chcemy jednocześnie podkreślić, że władze dzielnicy od wielu miesięcy starały się o dodatkowe pieniądze na budowę ul. Kartograficznej - od budowanej szkoły do ul. Jasiniec. Możemy spodziewać się, że na początku marca miejscy radni wyrażą zgodę na przekazanie funduszy. Jeśli tak się stanie, ulica zostanie wybudowana jeszcze w tym roku.

Budowa ulicy Kartograficznej na tym odcinku znacznie ułatwi dojazd do nowej szkoły mieszkańcom zamieszkałym na wschód od ulicy Głębockiej, bowiem pieniądze na budowę fragmentu od Głębockiej do szkoły dzielnica już ma. Na wniosek zarządu dzielnicy MPWiK rozpocznie kolejne etapy budowy kanalizacji w ul. Głębockiej dopiero po powstaniu całej ulicy Kartograficznej.

Nie wyobrażam sobie, aby dojazd do nowej szkoły, w trakcie remontu na Głębockiej odbywał się tylko ślepym odcinkiem ulicy Kartograficznej - od strony ulicy Głębockiej. Po oddaniu szkoły ruch w tym rejonie będzie większy niż teraz, dlatego zależy nam na jak najszybszym zakończeniu budowy Kartograficznej.

Co ważne, po interwencji zarządu dzielnicy, Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął projektowanie przebudowy ulicy Głębockiej wraz chodnikami, zatokami autobusowymi i odwodnieniem. Oznacza to, że prawdopodobnie po zakończeniu kolejnego etapu budowy kanalizacji w ul. Głębockiej, planowanego na 2015 r., możemy spodziewać się kompleksowej przebudowy tej ulicy.

Należy także dodać, że wybudowana już w 2013 r. droga dojazdowa (wraz z chodnikiem i zatokami autobusowymi) do budowanego terenu sportowo-rekreacyjnego w pobliżu ul. Magicznej jest elementem budowy przedłużenia ul. Skarbka z Gór i jej połączenia z ul. Jesiennych Liści - co powinno nastąpić nie później niż w ciągu najbliższych dwóch lat. Tym bardziej że przy tej właśnie ulicy w latach 2014-2017 powstanie ośmiooddziałowe publiczne przedszkole z grupami żłobkowymi dla dzieci w wieku 0-3 lat.

Jeszcze w tym roku powstanie ul. Współczesna z chodnikiem, nawierzchnią bitumiczną i odwodnieniem. Pieniądze na ten cel zostały zarezerwowane w budżecie, a inwestycja jest w trakcie realizacji. Oznacza to, że po zakończeniu budowy kanalizacji na Głębockiej mieszkańcy tej części Białołęki otrzymają układ drogowy, który będzie lepiej dostosowany do ich rzeczywistych potrzeb.

Piotr Jaworski
burmistrz Białołęki

.
 

REKLAMA

Komentarze (17)

# wyborca

21.02.2014 14:45

Oddziały przedszkolne dla dzieci w wieku 0-3 lat? a co to za wynalazek?

# Adaś

21.02.2014 22:59

Spokojnie, wybory niebawem.

# Rurex

21.02.2014 23:43

Widziały gały co brały. Okolica bez infrastruktury. Więc jak się wreszcie infrastrukturę dociąga to nie kwiczeć tylko grzecznie czekać.

REKLAMA

# adam555

22.02.2014 12:40

Po co kupowaliscie mieszkanie polu? Malo mieszkan na tarchominie targowku brodnie? Teraz czekacie na infrastrukture (tramwaj 30 lat)

# Pebe

22.02.2014 19:48

#adam555 napisał(a) 22.02.2014 12:40
Po co kupowaliscie mieszkanie polu? Malo mieszkan na tarchominie targowku brodnie? Teraz czekacie na infrastrukture (tramwaj 30 lat)
Przejedź się tam sprawdź, a potem powiesz mi gdzie ty tam pola widziałeś. Bloki w polu były ale 10 lat temu. Problem polega na tym, że w naszym kraju wydaje się pozwolenia na budowę licznych osiedli nie bacząc na to, czy w danym miejscu jest infrastruktura drogowa dostosowana do liczby nowych mieszkańców czy nie. U nas robi się wszystko na odwrót, najpierw buduje się osiedla a potem drogi.

# abrakadabra

24.02.2014 07:52

Pebe dobrze mówi, w normalnych krajach najpierw wytycza się drogi, projektuje cały układ komunikacyjny, a dopiero potem wydaje pozwolenia na budowę domów/bloków, a nie odwrotnie!
Przy Skarbka z Gór najpierw budowano na maksa bloki, bez zaplanowania sensownej ulicy, a teraz drapią się po głowach, co z tym zrobić. Przecież to jest niewyobrażalne, zeby tak ważna i ruchliwa ulica nie maiła zatoczek autobusów i anwet miejsca na ich wykonanie (nie wspomnę już o chodniku, trawniku i ściezce rowerowej).
A komentarze typu: widziały gały co brały, są absolutnienie na miesjcu, bo tutaj komentuje się działanie władz w zakresie planowania - musi w końcu coś się zmienic w tej materii!

REKLAMA

# Taltos2

24.02.2014 16:49

Do abrakadabra, Adam i Rurex:
brawo piątka z logiki, przeprowadźmy się wszyscy w okolice skrzyżowania Al. Jerozolimskich z Marszałkowską, bo infrastruktura już tam jest i niczego nowego nie trzeba będzie budować. A jak zamkną do remontu, to spacerkiem damy radę.
Nikt z mieszkańców ZB nie wymaga natychmiast metra, Trasy Olszynki Grochowskiej. Chodzi o stopniową budowę nowych ulic - normalnych, zwykłych ulic miejskich z chodnikiem, latarnią. Skoro rozkopali Głębocką - słusznie, bo kanalizacja jest niezbędna! - to niech od razu zrobią ulicę porządnie i docelowo, a nie tylko załatają dziury i później się pomyśli.
PS. Skarbka wcale nie ma być arterią komunikacyjną, tylko ulicą osiedlową dla mieszkańców. Ruch tranzytowy ma przejąć TOG, tylko kiedy powstanie? A może tak niech włądze Białołęki polobbują o chociażby częściowym wykonaniu fragmentu TOG (na początek w wersji jednojezdniowej) na odcinku Trasa Toruńska - Trasa Mostu Północnego. Właśnie, dlaczego nie buduje się dalszego etapu Trasy Mostu Północnego? Powstałby kręgosłup komunikacyjny dla wschodniej Białołęki w relacji P-P i W-Z?

 tarantula01

24.02.2014 23:12

Nie buduje się tych ulic, bo Warszawa buduje teraz metro, które pochłania 90% środków inwestycyjnych miasta i na inne potrzeby nie wystarcza. Więc albo budujemy metro i w sumie nic więcej, albo nie budujemy metra, ale za to budujemy wszystko inne (most Północny wybudowano, bo już nie budowano metra: I linii i jeszcze nie zaczęto budować metra: II linii).
Pozdrawiam
W. Tumasz

 tarantula01

24.02.2014 23:12

Nie buduje się tych ulic, bo Warszawa buduje teraz metro, które pochłania 90% środków inwestycyjnych miasta i na inne potrzeby nie wystarcza. Więc albo budujemy metro i w sumie nic więcej, albo nie budujemy metra, ale za to budujemy wszystko inne (most Północny wybudowano, bo już nie budowano metra: I linii i jeszcze nie zaczęto budować metra: II linii).
Pozdrawiam
W. Tumasz

REKLAMA

# jan

25.02.2014 09:03

List burmistrza jest piękny.
Czytelnik pisze, że źle (bo źle!) zorganizowano inwestycję na Głębockiej, a Burmistrz pisze, że jest dobrze, bo planuje się w przyszłości to i to.
Czy można być Burmistrzem i jednocześnie nie rozumieć tekstu pisanego? Można.
Panie Burmistrzu, to w takim razie w punktach:
- odcięliście (wy i wasi de facto podwykownawcy, czyli ZTMy, ZDMy itp.) od komunikacji zbiorowej 3/4 ul. Głębockiej
- zabraliście 3 dużym osiedlom przy ul. Lewandów połowę autobusów, także dziś ludzie jadą na pętlę 527, wysiadają i zasuwają na piechotę 1-2 km, bo nie ma sensu czekać na kursujące co 10-20 min autobus), mimo że można było zostawić 527 na starej trasie. Ale widać bardziej opłacało się SKRÓCIĆ trasę.
- nie przygotowaliście prawidłowo objazdów. Był Pan na na żwirowym odcinku Skarbka z Gór, przy Głębockiej? Tam dziury mają 30 cm głębokości, a Pan mówi, że wszystko jest pod kontrolą!!!
Teraz pan opowiada głodne kawałki o budowie ul. Kartograficznej. Śmiech pusty mnie ogarnia. Bo 2 lata temu apelowaliśmy o budowę tej ulicy (a właściwie Siecznej, która ma w planach wyższą rangę niż Kartograficzna). Wówczas mówiliście, że nie ma szans, bo to ogromne koszty. NIE MA SZANS!
I teraz co, pieniądze się znalazły?
Znalazły, ale nie po to, by mieszkańcom było wygodniej i nie musieli nadrabiać 2-3 km. Pieniądze się znalazły, bo musicie uratować swoje tyłki i przerzucić gdzieś ruch samochodów z Głębockiej. I co, najłatwiej przepchnąć go na PRYWATNE osiedlowe drogi wewnętrzne, które zbudowali sobie mieszkańcy, za które podatki płaca mieszkańcy, które oświetlają sami mieszkańcy, przy których chodniki zbudowali mieszkańcy!!!
Drogi, których jeszcze 2 lata temu nie chcieliście ZA DARMO przejąć, tłumacząc, że są poza normą, że nie można tam puścić normalnego ruchu samochodowego. I teraz co, są już w normie? Już można tam puścić setki samochodów?
Śmiać mi się chce na te wasze "rządy".

# Bombel

25.02.2014 16:21

#jan napisał(a) 25.02.2014 09:03
List burmistrza jest piękny.
Czytelnik pisze, że źle (bo źle!) zorganizowano inwestycję na Głębockiej, a Burmistrz pisze, że jest dobrze, bo planuje się w przyszłości to i to.
Czy można być Burmistrzem i jednocześnie nie rozumieć tekstu pisanego? Można.
Panie Burmistrzu, to w takim razie w punktach:
- odcięliście (wy i wasi de facto podwykownawcy, czyli ZTMy, ZDMy itp.) od komunikacji zbiorowej 3/4 ul. Głębockiej
- zabraliście 3 dużym osiedlom przy ul. Lewandów połowę autobusów, także dziś ludzie jadą na pętlę 527, wysiadają i zasuwają na piechotę 1-2 km, bo nie ma sensu czekać na kursujące co 10-20 min autobus), mimo że można było zostawić 527 na starej trasie. Ale widać bardziej opłacało się SKRÓCIĆ trasę.
- nie przygotowaliście prawidłowo objazdów. Był Pan na na żwirowym odcinku Skarbka z Gór, przy Głębockiej? Tam dziury mają 30 cm głębokości, a Pan mówi, że wszystko jest pod kontrolą!!!
Teraz pan opowiada głodne kawałki o budowie ul. Kartograficznej. Śmiech pusty mnie ogarnia. Bo 2 lata temu apelowaliśmy o budowę tej ulicy (a właściwie Siecznej, która ma w planach wyższą rangę niż Kartograficzna). Wówczas mówiliście, że nie ma szans, bo to ogromne koszty. NIE MA SZANS!
I teraz co, pieniądze się znalazły?
Znalazły, ale nie po to, by mieszkańcom było wygodniej i nie musieli nadrabiać 2-3 km. Pieniądze się znalazły, bo musicie uratować swoje tyłki i przerzucić gdzieś ruch samochodów z Głębockiej. I co, najłatwiej przepchnąć go na PRYWATNE osiedlowe drogi wewnętrzne, które zbudowali sobie mieszkańcy, za które podatki płaca mieszkańcy, które oświetlają sami mieszkańcy, przy których chodniki zbudowali mieszkańcy!!!
Drogi, których jeszcze 2 lata temu nie chcieliście ZA DARMO przejąć, tłumacząc, że są poza normą, że nie można tam puścić normalnego ruchu samochodowego. I teraz co, są już w normie? Już można tam puścić setki samochodów?
Śmiać mi się chce na te wasze "rządy".
Jan dobrze pisze, a Pan Burmistrz wstydził by się wypisywać takie brednie. Przeczytawszy to co Pan Burmistrz napisał wnioskuje, że dopóki nie zmienimy władz nic się na Zielonej Białołęce nie zmieni a te gadki, że najpierw skończymy Kartograficzną a potem Głębocką nam rozbudują i zmodernizują, to zwykła kiełbasa przedwyborcza.

# słój

26.02.2014 17:19

zabrałem kónia z chałupy do stolycy i żadne objazdy mi nie straszne

REKLAMA

# adamdddd

27.02.2014 10:06

ale nie rozumiem ludzi którzy kupili mieszkania na zielonej Białołęce, przecież widzieli co kupują i gdzie (chyba że wierzyli w obiecani developerów).
przecież jest tyle mieszkań na rynku wtórnym na pobliskim Targówku który oferuje linie tramwajową a w bliskiej przyszłości metro.
Nie widzę żadnych plusów zakupu mieszkań na rynku pierwotnym (chyba że jest to tak zwana plomba wśród starszych bloków w super lokalizacji, wtedy można jeszcze pomyśleć o zakupie)
Ps. ostatnio tam byłem (na Wschodniej Białołęce, wszystko tam powstaje bez ładu i składu zabudowa wielorodzinna wśród domów jednorodzinnych, 527 ledwo się mieści na skrzyżowaniach. A teraz co trzeba inwestować w kolejny zbędny wydatek samochód? aby nie kisić się przez najbliższe 20-lat w autobusie? Trzeba również uwzględnić iż bloki na Skarbka i Ździarskiej powstały na bagnach ( o tym wielu właścicieli nawet nie wie)

# Justyna

27.02.2014 10:15

''Widziały gały co brały'' Teraz mieszkańcy będą się kisić w 527 przez najbliższe 30-lat. Tak się kończą inwestycje na rynku pierwotnym. Ciekawe ile właściciele musieli czekać na odbiór lokalu (przez ile miesięcy np. mieszkanie z rynku wtórnego mogło by zarabiać).
6.000 za metr na zielonej Białołęce to chyba jakiś żart (za te pieniądze mam mieszkanie na rynku wtórnym np Targówku mieszkaniowym (za 3-lata dojazd metrem do Śródmieścia w 12/14 minut) Wrzucam 10% w remont i mam super mieszkanie (kupując nowe też czekają mnie takie same koszty<stan developerski>). wszelkie najnowsze badania sugerują iż wielka płyta ma o wiele lepszą akustykę niż współczesne budownictwo. wielka płyta po rewitalizacji o wiele lepiej trzyma ciepło.

# karol

27.02.2014 11:38

Justyna, Adam, kupujcie sobie, gdzie chcecie i co chcecie. Wasza sprawa gdzie mieszkacie.
My kupiliśmy tutaj i wara wam od tego. Nie wasza sprawa, gdzie, za ile, po co, od kogo i dlaczego. Tak chcieliśmy i tak kupiliśmy. Nie musimy się wam z tego tłumaczyć.
Od lat płacimy podatki w tym pieprz...nym mieście i mamy prawo domagać się, by miasto inwestowało także w naszej okolicy. Zbudowali wam drogi, przedszkola, parki, wyremontowali wam ulice, położyli granitowe chodniki? Cieszcie się. Bo ja z większości tych dobrodziejstw na Ursynowie, Bemowie, Mokotowie, Żoliborzu itp. nie korzystam. A wszystko to było zrobione także za moje pieniądze (w tym roku mój PIT to 7000 zł po odliczeniu ulg). Zobaczcie sobie, ile się inwestuje w każdą z dzielnic.
Teraz domagamy się MY. Chcemy, by miasto w sposób odpowiadający normalnym standardom zajęło się wschodnią Białołęką i pomyślało o tysiącach podatników mieszkających w tej okolicy. Płacimy i wymagamy. A jak nie, to 1) przestaniemy płacić (ci co mogą się zameldować gdzieś u rodziny poza Warszawą) 2) zmienimy władze.
I Justynko, blondynko zapewne. Za 2 lata skończą przebudowę trasy toruńskiej. Do Centrum będę jechał jakieś 20 min. I nie będę się kisił w pociągu i skakał z metra na metro jak ty. A ty mieszkaj sobie w zaszczanych klatkach, z patologia za ścianą, jeździj sobie śmierdzącymi, zakopconymi windami, walcz z prezesem spółdzielni, żeby nie zrzynali na czynszu.
20 lat mieszkałem w wielkiej płycie na osiedlu podobnym do Targówka, dziękuję za tę przyjemność. Wolę to, co mam teraz, choć ciężko wam to zrozumieć. Ale to nie mój problem.

REKLAMA

# SSSSDFGH

27.02.2014 11:38

Przejedź się tam sprawdź, a potem powiesz mi gdzie ty tam pola widziałeś. Bloki w polu były ale 10 lat temu. Problem polega na tym, że w naszym kraju wydaje się pozwolenia na budowę licznych osiedli nie bacząc na to, czy w danym miejscu jest infrastruktura drogowa dostosowana do liczby nowych mieszkańców czy nie. U nas robi się wszystko na odwrót, najpierw buduje się osiedla a potem drogi.
ALE PRZECIEŻ NIKT NIE KAZAŁ KUPOWAĆ TUTAJ MIESZKAŃ, LUDZIE KUPILI MIESZKANIA NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ...

# pasażer

27.02.2014 21:18

A oczywiście głosujcie jeszcze na bufetową, to Wam taki miszung zrobi, że do własnego domu nie traficie.

# art

28.02.2014 08:46

Zdjęcie to jedno wielkie przekłamanie bo zrobione z perspektywy ściezki która chodnikiem nie jest więc błoto może tam się zdarzyć :)

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024