REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Zamiast metra na pocieszenie. Kiedy tramwaj na Modlińskiej?

  14 marca 2018

alt='Zamiast metra na pocieszenie. Kiedy tramwaj na Modlińskiej?'
źródło: ZTM

Rok temu poznaliśmy wstępne warianty przedłużenia trasy tramwajowej z Żerania FSO w stronę Tarchomina. Sprawdzamy, co się zmieniło.

REKLAMA

"Miało być metro, będzie tramwaj. Kiedy? Pewnie w następnej dekadzie" - tak najprościej można podsumować temat budowy torów tramwajowych wzdłuż Modlińskiej. Pod koniec lat 70. Port Żerański pod zabudowę. "Jesteśmy zaskoczeni" Port Żerański pod zabudowę. "Jesteśmy zaskoczeni"
Tysiące mieszkań i biur między Modlińską a terenami kolejowymi - tak może w przyszłości wyglądać dawny port. Samorząd jest pełen obaw.
zakładano, że pod ulicą powstanie linia metra, łącząca Dworzec Wileński z Tarchominem. Plany zostały zmienione a "na pocieszenie" Białołęka ma dostać tramwaj. Pierwszy element tej trasy już istnieje, o czym można przekonać się na wiadukcie Modlińskiej nad Portem Żerańskim. Wyraźnie widać tam miejsce, w którym w przyszłości powstaną tory.

"Po 2022"

- Zaplanowaliśmy, że prace studialne i analiza wariantów przeprowadzenia trasy rozpoczną się w drugiej połowie roku - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich. - W ramach tego etapu, który potrwa do końca 2019 roku, złożymy wniosek o decyzję środowiskową, czyli kluczowy dokument potrzebny do tego, by przeprowadzić taką inwestycję.

Pasażerów korzystających z zatłoczonego 509 najbardziej interesuje jednak moment wbicia pierwszej łopaty. W przypadku tak dużych projektów proces inwestycyjny jest rozłożony na lata. Prace w terenie zobaczymy być może na początku przyszłej dekady, ale nawet tak przybliżony termin nie jest pewny.

- Zakładamy, że budową zajmiemy się po 2020 roku - wyjaśnia Dutkiewicz. - Będzie to zależało od pieniędzy, np. z Unii Europejskiej. Niezależnie od tego, chcemy być przygotowani do budowy tej linii tramwajowej.

Wstąp do księgarni

Którędy?

Najbardziej oczywista jest budowa torów po trasie autobusu 509, a więc wzdłuż Modlińskiej i Światowida, z połączeniem z istniejącą linią obok Galerii Północnej. Druga opcja zakłada skręt w kierunku Wisły przy Familijnej, a następnie kolejny do Myśliborskiej. Torowisko powstałoby wówczas w rezerwie terenu pod Trakt Nadwiślański i łączyło się z istniejącą siecią w rejonie przystanku Stare Świdry.

Tramwaje Warszawskie biorą pod uwagę także poprowadzenie nowej linii wzdłuż Modlińskiej i trasy mostu Skłodowskiej-Curie z połączeniem przy Galerii Północnej. Analizowany będzie również wariant z trasą biegnącą prosto od Żerania FSO aż do Winnicy. Nie wiadomo, jak rozwiązany zostałby problem kolizji z zabytkową kamienicą z numerem 257, przeznaczoną do remontu na mały dom kultury.

REKLAMA

Coraz pilniejsza sprawa

Budowę tramwaju wzdłuż Modlińskiej można śmiało uznać za jedną z najpilniejszych inwestycji komunikacyjnych na Białołęce, obok innej linii tramwajowej, planowanej wzdłuż Głębockiej i w rezerwie terenu pod trasę Olszynki Grochowskiej. Temat stanie się jeszcze bardziej palący, jeśli realnych kształtów nabiorą pomysły na zabudowę Portu Żerańskiego, gdzie zamieszkałoby do kilku tysięcy osób. Trzeba brać pod uwagę także bloki czy biurowce w miejscu dawnej fabryki domów przy Myśliborskiej, a nawet zamiast Polfy, bo jest bardzo prawdopodobne, że firma ta w niedalekiej przyszłości przeniesie produkcję do innej części kraju lub za granicę.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA