REKLAMA

Białołęka

różne »

 

Z Klasyków na Bohaterów nie na rowerze

  9 października 2009

Czy to już klasyka? Bohaterowie naszego samorządu znów nie dopilnowali interesu mieszkańców. Nie będzie ścieżki rowerowej na wiadukcie przy stacji kolejowej w Płudach!

REKLAMA

Kolej nie przewidziała jej w projekcie, a samorządow-cy... tradycyjnie bezradnie rozkładają ręce. I to po-mimo jasnych i precyzyjnych przepisów, bo zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 30 maja 2000 r. w sprawie warunków tech-nicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie, na wiadukcie powinna znaleźć się ścież-ka rowerowa, w zależności od potrzeb, przeznaczenia i usytuowania obiektu. Z jakiego powodu uznano, że potrzeby, przeznaczenie i usytuowanie wiaduktu w Płudach nie wymagają wytyczenia drogi dla rowerów? Dlaczego władze dzielnicy nie dopilnowały tak podstawowej dla mieszkańców spra-wy?

Wiadukt na Klasyków budują Polskie Linie Kolejowe - powstanie obiektu jest wymuszone modernizacją torów. Nikt nie patrzył projektantowi na ręce, ścieżka nie została zaplanowana, projekt przyklepano i nie ma możliwości jego zmian. Tak przynajmniej twierdzą zgodnie PKP PLK i białołęckie władze samorządowe.

- Ścieżki nie będzie, bo projekt został już zatwierdzony, dzielnica nie może już nic zrobić w tej sprawie, bo wymagałoby to zmiany całego projektu. Na tej szero-kości, na której zostanie wykonany wiadukt nie da się już umieścić ścieżki. Będzie tylko dwumetrowy chodnik - mówi wiceburmistrz Białołęki Piotr Smoczyński.

Nie po raz pierwszy zapomniano o rowerzystach lub celowo ich zlekceważono. O ile jednak w Legionowie wiadukt w ciągu drogi krajowej nr 61 już stoi bez ścieżki rowerowej, o tyle na Białołęce PKP PLK jeszcze nie ogłosiły przetargu na wykonaw-cę i z całą pewnością można projekt zmienić. To opóźni prace i będzie dodatkowo kosztować, ale dlaczego mamy zgadzać się na bubel?

Władze dzielnicy godzą się z niedoróbką projektową, bo wcześniej nie zdobyły się na żadną reakcję. Czy czytelnicy podzielają zdanie władz?

Na szczęście na drugim z planowanych wiaduktów - przy Mehoffera w Chosz-czówce - o rowerzystach nie zapomniano. Natomiast nie wiadomo, kiedy do wia-duktu będzie prowadzić ścieżka rowerowa, bo budowa ulicy Mehoffera Bis została przesunięta w planach inwestycyjnych miasta na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Podobna sytuacja ma miejsce w Warszawie. Między Bemowem a Kołem nad budowaną trasą S8 w ciągu ulicy Księcia Janusza już powstał wiadukt nie dla cy-klistów. Wszystkie te przykłady pokazują, że rozporządzenie Ministra Transportu w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inży-nierskie powinno zostać pilnie zmienione. Najlepiej wprowadzić bezwzględny obo-wiązek budowania ścieżek rowerowych, a nie uzależniać tego od potrzeb, przezna-czenia i usytuowania obiektu. Wówczas nic nie będzie zależało od widzimisię inwes-torów i nieprzytomności samorządów.

(wt), bk

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break