REKLAMA

Puls Warszawy

inwestycje »

 

Budowa wschodniej obwodnicy zablokowana. Poczekamy do roku 2030?

  17 lutego 2021

alt='Budowa wschodniej obwodnicy zablokowana. Poczekamy do roku 2030?'
źródło: GDDKiA

Drogowcom udało się znaleźć firmę, która dokończy projekt trasy S17, ale decyzja środowiskowa dla inwestycji została cofnięta po protestach w najmłodszej dzielnicy Warszawy.

REKLAMA

Północna obwodnica Warszawy (S8) jest już gotowa, na południowej (S2) brakuje tylko tunelu pod Ursynowem. Do domknięcia pierścienia tras szybkiego ruchu wkrótce będzie brakować tylko obwodnicy wschodniej, czyli trasy S17. Kiedy powstanie? Nie sposób to stwierdzić, ponieważ 16 lutego unieważniona została decyzja środowiskowa, którą oprotestowali mieszkańcy Wesołej. Forsowany przez drogowców wariant trafił do kosza.

S17 - decyzja środowiskowa cofnięta

- Wschodnia obwodnica Warszawy jednak nie przejdzie przez środek dzielnicy Wesoła, niszcząc tamtejszy Las Milowy - cieszą się aktywiści ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze. - Gratulacje dla mieszkańców Wesołej, którzy od początku protestowali przeciwko nagłej zmianie wariantu planowanego od lat.

Unieważnienie decyzji środowiskowej oznacza w praktyce wstrzymanie przygotowań do budowy północnego odcinka trasy, mającego przejść przez Wesołą. Odcinek południowy, pomiędzy węzłami Lubelska a Warszawa Wschód (d. Zakręt), jest już w budowie. Termin mija jednak w kwietniu a firmie Warbud z pewnością nie uda się go dotrzymać. Wykonawca rozmawia z drogowcami w sprawie wyznaczenia nowego, realniejszego terminu.

Zapraszamy na zakupy

Jak ma wyglądać S17?

Pełniąca rolę wschodniej obwodnicy Warszawy trasa S17 będzie mieć dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Wybudowanych zostanie pięć węzłów: Ząbki, Rembertów, Poligon (zjazd techniczny dla wojska), Warszawa Wschód (d. Zakręt) i Lubelska.

Na razie GDDKiA nie ma pieniędzy na budowę całej obwodnicy. Kilka dni przed unieważnieniem decyzji środowiskowej drogowcy szacowali, że w razie zdobycia finansowania udałoby się ukończyć odcinek przez Wesołą do roku 2025. Obecnie najbardziej prawdopodobny jest scenariusz, w którym odcinek Lubelska - Warszawa Wschód zostanie ukończony w tym lub przyszłym roku, a na odcinek Warszawa Wschód - Ząbki poczekamy co najmniej do końca dekady.

(dg)

REKLAMA

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# Gregg

17.02.2021 16:52

I znów oszołomy z Miasto JaNusze blokują rozwój potrzebnej infrastruktury ktora pomogłaby szybciej wyprowadzić ruch tranzytowy poza miasto i ograniczyc smog i korki. Aktywieśki z Miasto JaNusze to grupa ozzołomów znanych z wzywania do nakladania mandatow na mieszkanców, z utrudniania zycia mieszkańcom i blokowania ruchu w miescie i inwestycji. Kto ich pogoni?

# Inżynier

17.02.2021 17:18

dopóki hanysy będą decydować o losach i drogach w Warszawie Warszawa nie będzie z komunikatora z siecią drug ponieważ hanysy celowo sklucaja warszawiaków. żeby przejąć środki.

# Lkm11

17.02.2021 17:40

W mojej opinii to najgorsze do mogło się stać! Jak w cywilizowanym kraju dwie grupy oszołomów kłócących się między sobą wewnątrz jednej dzielnicy mogą sparaliżować uklad drogowy kilkumilionowej aglomeracji i przy okazji wk...c kilka kolejnych milionów kierowców! Decyzja została ewidentnie podjęta "na alibi" - kpina ze wszystkich dookoła.

REKLAMA

# facio aligacio

17.02.2021 17:53

wielu ludzi podejrzewa, że te "ekologiczne" akcje nie służą środowisku tylko są metodą wyłudzanie pieniędzy. pod pozorem przeprowadzania badań wykonawcy na każdym etapie budowy muszą się opłacić różnym cwaniakom, którzy wykorzystując kruczki prawne blokują inwestycję.

# warszawiak1

18.02.2021 11:06

Od samego początku budowanie obwodnicy przez centrum dzielnicy było głupotą. Pod koniec lat 90-tych wszystkie lokalne gminy przez które miała przebiegać droga stworzyły tzw. wariant samorządowy, uzyskały poparcie ministra ochrony środowiska, niestety okazało się że obwodnica miała przebiegać w pobliżu działek które kupiło kilku redaktorów z Gazety Wyborczej (to nie wymysł). Ci zrobili ogromną nagonkę na Ministra i samorządy, szkalowały tak długo aż GDKiA wycofało się z naprawdę najkorzystniejszego projektu. Który po pierwsze "obwodził" miasto, po drugie chronił tereny rezerwatu, uwalniał pod inwestycje, tworząc możliwość powstania infrastruktury pod magazyny i firmy na terenach które dziś są polami (prze nikogo i tak nie używanymi).
Powrócono do projektu który powstał na początku lat 70-tych. zapominając o tym że minęło prawie 40 lat i okolica się "trochę" zmieniła.
Nie mieszkam w Wesołej, a całą historię znam od gościa który chciał mi sprzedać działkę pod Halinowem. Pokazując mi działki podawał konkretne nazwiska redaktorów GW... dziś już ich nie pamiętam.
Wiec prawda jest taka że obwodnica nie powstanie nie przez mieszkańców Wesołej a kilku gości z pod Halinowa.

# Marian

27.02.2021 16:05

Ta decyzja pokazuje zupełny brak poczucia odpowiedzialności urzędników: jeśli był błąd formalny, to po co czekali 2,5 roku? Jeli błędu nie było, to kogo się boją albo kto im pod stołem płaci? Lepszego wariantu, niż obecnie odrzucony nie będzie, bo wszystko dookoła się zabudowuje i protesty będą zawsze.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe