REKLAMA

Bielany

Komunikacja

 

Wrzeciono kontra Tarchomin. Spór o przystanek tramwajowy

  24 sierpnia 2016

alt='Wrzeciono kontra Tarchomin. Spór o przystanek tramwajowy'

Czy przystanek "Las Bielański" powinien wrócić na trasę linii 6 i 17? Radni z dwóch zainteresowanych dzielnic mają skrajnie różne zdania.

REKLAMA

Po otwarciu mostu Północnego i skierowaniu linii 17 na Tarchomin tramwaj wzdłuż Marymonckiej przestał pełnić funkcje dowozowe na krótkich odcinkach (np. do Hali Marymonckiej) i zaczął pełnić przede wszystkim funkcję głównego środka transportu na dłuższym odcinku, np. Tarchomin - rondo Babka (i dalej: Dw. Marymoncka z szybkim tramwajem. Wrzeciono protestuje Marymoncka z szybkim tramwajem. Wrzeciono protestuje
Po remoncie tramwaje z Tarchomina i Młocin znacznie przyspieszyły. Mniejsza liczba przystanków nie podoba się pasażerom z Wrzeciona.
Centralny). Przyspieszenie tramwaju poprzez wprowadzenie priorytetu spowodowało, że czas przejazdu tramwaju na Bielanach stał się porównywalny z czasem przejazdu metra. Tym samym, wobec coraz większego zatłoczenia metra, coraz większa liczba pasażerów Tarchomina wybiera tramwaj w codziennych podróżach do centrum Warszawy.

Z punktu widzenia ogółu pasażerów, nie tylko mieszkańców Białołęki, przystanek absolutnie nie powinien wracać. Przystanek ten, co wykazały badania przed przebudową trasy, miał nikłe wykorzystanie, przede wszystkim wśród mieszkańców Bielan, jednak tramwaj musiał się na nim zatrzymać. Każde zatrzymanie tramwaju powodowało wydłużenie czasu przejazdu, a tym samym podróż mieszkańców Tarchomina, których obecnie w "siedemnastce" jest najwięcej, była dłuższa, niż obecnie. Poprzez m.in. likwidację przystanku "Las Bielański" podróż tramwajem na odcinku od Trasy Mostu Północnego do stacji Marymont trwa zaledwie 10 min i jest porównywalna z czasem przejazdu metra, które odcinek Młociny - Marymont przejeżdża w 7 min.

Pasażerom na Bielanach zrekompensowano brak przystanku dla tramwajów poprzez uruchomienie przystanku dla autobusów, które sumarycznie kursują z tego przystanku częściej niż tramwaje, a poza tym do autobusu mieszkańcy mają o kilkadziesiąt metrów bliżej niż do tramwaju.

Wojciech Tumasz
Radny Dzielnicy Białołęka

Kup bilet

***

Przystanek cieszył się dużą popularnością i dlatego przed kilkunastu laty zrobione zostały światła na przejściu przez Marymoncką. Chodniki prowadzące do tego przystanku są doświetlone, a więc bezpieczne w porze wieczornej i o zmroku. Prowadzą też wprost do szkoły sportowej przy Szegedyńskiej, gdzie uczęszczają dzieci spoza rejonu, oraz do naszej bielańskiej Mediateki i Centrum Edukacji Kulturalnej, które znajdują się w środku Wrzeciona, a z których korzystają nie tylko mieszkańcy naszego osiedla. Likwidacja przystanku to zwiększenie odległości koniecznej do przejścia dla mieszkańców, i to - nie tak jak podaje ZTM - o 120 m, mierzone w linii prostej po torach. Ze względu na układ chodników i lokalizację przejścia to nawet drugie tyle. Proponowane na spotkaniu komisji przez pracownika ZTM ułożenie chodnika przy lesie po uprzedniej wycince jest rozwiązaniem nie do przyjęcia. Jak można myśleć o wycince Lasu Bielańskiego, nawet w najmniejszym stopniu? Przystanek w tym miejscu służył mieszkańcom od ponad 50 lat. Jego likwidacja jest bardzo dziwną decyzją, szczególnie w sytuacji, gdy w nieodległej przeszłości tuż obok powstało duże osiedle bloków WSM.

Bardzo dobrze, że ZTM unowocześnia linie tramwajowe, tylko szkoda, że przy tych działaniach zapomniał, ze zarówno połączenia linii tramwajowych, jak i ich przystanki mają służyć mieszkańcom. Do tego dochodzi kwestia braku poinformowania mieszkańców o zmianach w komunikacji. To oburzające, że można w taki sposób potraktować ludzi.

Uważam, że likwidacja przystanku nie została poprzedzona rzetelnymi badaniami, w tym analizą wskazanych przeze mnie ciągów komunikacyjnych wewnątrz osiedla. Zabrakło też podstawowej rzeczy, jaką są konsultacje społeczne.

REKLAMA

Anna Czarnecka
Radna Dzielnicy Bielany

(oprac. dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (42)

# r17

24.08.2016 13:51

A ja nie widzę problemu. Od jednego przejścia do drugiego jest 160m, przystanek może nie jest po środku ale bliżej Przy Agorze to jednak nie jest to aż tak dużo więcej jesli w ogóle niż te 120m podawane A teraz po zmianach i daniu im priorytetu ewidentnie przyspieszył przyspieszył.
Ja nie wiem jak radna liczy 240 metrów nawet? Jak staniemy na starym przystanku a od tego momentu trzeba liczyć nadwyżkę to 240 m wypadało by gdzieś jak stary wcześniejszy przystanek.
A co do świateł i doświetlenia to chyba dobrze, bo ci co korzystali z tego przystanku nadal idą z tej strony z której szli czyli przejście jak najbardziej się przydaje?

# cycu

24.08.2016 14:02

Tłumaczenie radnego z Białołęki jest co najmniej śmieszne ....
Chłopie jedziesz przez obcą gminę i musisz dostosować się do potrzeb jej mieszkańców nie tylko własna du...
A może jeszcze w Śródmieściu skasujesz parę przystanków, żeby było szybciej ...

# r17

24.08.2016 14:19

No dobra mój błąd. Ja z tego przystanku jeżdżę do Centrum albo od strony Huty. Jakoś nigdy nie wysiadam na nim w stronę Huty. Faktycznie od tej strony trochę daleko się zrobiło.

REKLAMA

# bolo

24.08.2016 15:21

Radny bezradny z Białołęki jesteś pajac, idź nad Wisłę i utop się.
Jeszcze większe są pajace z ZTM-u ale na nich już naśle moherowy szwadron z Wrzeciona!!!!!!

# marymonciak

24.08.2016 21:00

cycu i bolo a pomyślcie sobie że u wasz na wsi rodzinnej nie było nawet chodnika:) a tu taka ameryka i do tramwaja trzeba 300 metrów z buta uderzyć:) i tramwaj jest pomimo tego że mleko ma najszybszy transport:):):)

# Bielaniak

24.08.2016 23:36

Przystanek Las Bielański nie jest potrzebny. Rzeczywiście mało kto z niego korzystał. Przesunięcie krawędzi przystanku Przy Agorze rozwiązuje problem.

REKLAMA

# wrzecionek

25.08.2016 07:51

Kiedyś normą w tramwajach były przystanki na żądanie - na samej tylko marymonckiej było ich kilka. Wprowadzili nowe zasady, ulepszenia, tabor bez przycisków i teraz tramwaj musi się zatrzymywać na każdym przystanku niezależnie od tego czy ktoś w ogóle wsiada/wysiada. Fakt, że likwidacja przystanku przyspiesza trasę przejazdu nie oznacza iż należy to robić. Na tej zasadzie w stronę centrum gdyby zlikwidować wszystkie przystanki tramwaj by jeździł szybciej niż metro. A to że pusty? Jak to mawiają specjalyści "szczegóły".

# kesiek

25.08.2016 08:20

#Bielaniak napisał(a) 24.08.2016 23:36
Przystanek Las Bielański nie jest potrzebny. Rzeczywiście mało kto z niego korzystał. Przesunięcie krawędzi przystanku Przy Agorze rozwiązuje problem.
Przystanek Las Bielański był i jest potrzebny. Żaden burak z Tarcho tego nie zmieni koniec tematu.
A chamów z Białołęckiego ratusza wysłać wraz z HGW zieloną trawke.....

# ONR

25.08.2016 08:59

#marymonciak napisał(a) 24.08.2016 21:00
cycu i bolo a pomyślcie sobie że u wasz na wsi rodzinnej nie było nawet chodnika:) a tu taka ameryka i do tramwaja trzeba 300 metrów z buta uderzyć:) i tramwaj jest pomimo tego że mleko ma najszybszy transport:):):)
dobrze napisane, śmierć słojom!!!!!!!!!!

REKLAMA

# drugastrona

25.08.2016 13:26

Przystanki na Marymonckiej zawsze były zbyt blisko siebie i na szczęście teraz to trochę naprawili. Żeby to miało jakiś sens, to przystanki nie powinny być bliżej siebie niż jakieś 300 metrów, tym bardziej, że nie ma skrzyżowań, na których tramwaj musiałby i tak się zatrzymywać.
Zresztą, przecież do Lasu i tak można dojechać, tyle że autobusem. Niektórzy zachowują się tak, jakby nagle nie było dojazdu.

# zbielan

25.08.2016 13:55

Ta sytuacja doskonale pokazuje że władze dzielnicy Bielany nie potrafią zawalczyć w sprawie swoich mieszkańców. Pan z Białołęki umie przyspieszyć im dojazd do Centrum, na Bielanach komunikacja jest tylko psuta.

# pawelb

25.08.2016 14:43

tłumaczenie Pana Tumasza jest co najmniej żenujące, ale nie dziwi mnie gdyż jest to (a na pewno był) członek SISKOM-u czyli miłośników tranzytu przez miasto...do tego samego celu chce wykorzystać ulicę Marymoncką, tak się składa że przez kilkanaście lat mieszkałem na Wrzeciono (57A) i jestem często w tamtych rejonach i wiem że ten przystanek jest potrzebny, dla młodych ludzi może nie ma tak dużego znaczenia odległość między przystankami, dla ludzi starszych czy schorowanych już ma...ja akurat należę nie należę do tych drugich ale jestem w stanie zrozumieć taka potrzebę, trzeba mieć wyjątkowy tupet żeby domagać się w innej dzielnicy likwidacji przystanku ale tak jak mówę, nie dziwi mnie to...SISKOM jest znany ze swoich działań, Chomiczówke też chciał uczynić trasą tranzytową m.in. dla Białołęki...aż dziwne że nie zaproponował do tej pory likwidacji świateł na Conrada róg Kwitnącej;)

REKLAMA

# r17

25.08.2016 14:43

#drugastrona napisał(a) 25.08.2016 13:26
Przystanki na Marymonckiej zawsze były zbyt blisko siebie i na szczęście teraz to trochę naprawili. Żeby to miało jakiś sens, to przystanki nie powinny być bliżej siebie niż jakieś 300 metrów, tym bardziej, że nie ma skrzyżowań, na których tramwaj musiałby i tak się zatrzymywać.
Zresztą, przecież do Lasu i tak można dojechać, tyle że autobusem. Niektórzy zachowują się tak, jakby nagle nie było dojazdu.

Nie mniej niż 300 m, ale teraz jest jakieś 600-700, to stacje metra gdzieniegdzie gęstsze przystanki.

# r17

25.08.2016 14:48

#Bielaniak napisał(a) 24.08.2016 23:36
Przystanek Las Bielański nie jest potrzebny. Rzeczywiście mało kto z niego korzystał. Przesunięcie krawędzi przystanku Przy Agorze rozwiązuje problem.

Co rozwiązuje, jakie przesunięcie? Jeden przystanek masz przy UKSW a kolejny już za skrzyżowaniem Marymonckiej z Przy Agorze i on jest tam chyba dokładnie w tym miejscu co był.

# gryzu

25.08.2016 22:16

Nie rozumiem dlaczego radni z Białołęki w ogóle zabierają głos w tej sprawie ?
Niech u siebie na wsi rządzą a od Bielan wara ....

REKLAMA

# diosa

26.08.2016 10:07

Bardzo zależy mi na przywróceniu przystanku tramwajowego Las Bielański. Dowożę dziecko do Szkoły na Szegedyńskiej i nie czuję tego "przyspieszania" tramwaju. Widzę jednak, że przystanek w kierunku Centrum jest bardzo oddalony od każdego z dwóch przejść dla pieszych i za każdym razem ucieka nam tramwaj chyba, że w ostatniej chwili do niego dobiegniemy. To jest bardzo frustrujące :(

# 1916rules

26.08.2016 13:42

#diosa napisał(a) 26.08.2016 10:07
Bardzo zależy mi na przywróceniu przystanku tramwajowego Las Bielański. Dowożę dziecko do Szkoły na Szegedyńskiej i nie czuję tego "przyspieszania" tramwaju. Widzę jednak, że przystanek w kierunku Centrum jest bardzo oddalony od każdego z dwóch przejść dla pieszych i za każdym razem ucieka nam tramwaj chyba, że w ostatniej chwili do niego dobiegniemy. To jest bardzo frustrujące :(
Jak to "frustrujące", przecież urzędasy z ZTM lepiej wiedzą jak masz odprowadzać dzieci do przedszkola!!!!!
BTW burakom z tarcho niedługo otworzą Galeria Północną i nie będą jeździli do Arkadii osrańce za wsiowe piniondze!!!

# cycu

26.08.2016 21:29

Do Arkadii to akurat nie muszą się spieszyć, i proszę tu nikogo nie obrażać, takie same słoje czy wsioki
jak twój ojciec 30 lat temu ...
A przystanek powinien być po prostu na żądanie, żeby matka z wózkiem czy osoba starsza mogła z niego
skorzystać niezależnie czy radnemu z Białołęki się to podoba czy nie.

REKLAMA

# cycu

26.08.2016 21:43

A i wpisy takich pajaców jak :
#1916rules, #ONR, #marymonciak
proszę nie traktować poważnie ( PIERWSZE WPISY POD TYMI NICKAMI), także są to osoby/a
z kompleksami niższości lub tzw. prowokatorzy, dawniej ta służba nazywała się ORMO.

# eRDe

26.08.2016 23:42

#1916rules napisał(a) 26.08.2016 13:42
Jak to "frustrujące", przecież urzędasy z ZTM lepiej wiedzą jak masz odprowadzać dzieci do przedszkola!!!!!

Niestety to prawda, ZTM generalnie zawsze wie lepiej co jest dla mieszkańców Warszawy dobre:( I mają mieszkańców wiadomo gdzie.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA