REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Wkrótce horror na Płochocińskiej

  9 lipca 2010

Już za niecałe dwa miesiące rusza targowisko przy ulicy Marywilskiej 44. Białołękę czeka komunikacyjny paraliż. Obiecywana przebudowa ulic Marywilskiej i Płochocińskiej możliwa jest najwcześniej za dwa lata.

REKLAMA

Centrum Hal Targowych będące największą tego typu inwestycją na Białołęce, zajmuje 63 tys. metrów kwadratowych. Na tej powierzchni, pod jednym da-chem, znajdzie się aż 1360 pawilonów. - Na zewnątrz będzie też parking na pięć tys. samochodów - chwali się Janusz Rutkowski, wiceprezes zarządu spółki Ku-piec Warszawski. Kupcy liczą na tysiące klientów, a mieszkańcy dzielnicy są przerażeni, bo droga dojaz-dowa do targowiska od Płochocińskiej pozostawia wiele do życzenia - jest wąska, w każdą stronę ruchu jest tylko jeden pas. Obawiają się, że na Płochocińskiej i Marywilskiej będą two-rzyły się gigantyczne korki. Otwarcie hali planowane jest na 4 września, czyli zaraz po wakacjach, kiedy ruch na drogach znacznie wzrasta.

Miasto nie ma pieniędzy

Mieszkańcy Białołęki czują się oszukani, bo w zamian za przeniesienie kupców z Jarmarku Europa na Stadionie Dziesięciolecia miasto miało poszerzyć ulicę Mary-wilską. Już dziś wiadomo, że nic z tego nie wyjdzie. - Mamy projekt przebudowy ciągu: Marywilska - Polnych Kwiatów i Czołowa, ale obecnie na remont brakuje pieniędzy - wyjaśnia Małgorzata Gajewska, rzecznik prasowy Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Na razie urzędnicy zlecili dodatkowe analizy ruchowe, które mają odpowiedzieć na pytanie, czy rozwiązania zaproponowane w projekcie będą wystarczające w momencie, kiedy ruszy targowisko. To nie koniec problemów - okazuje się, że jednopasmowa Płochocińska także nie ma szans na poszerzenie. - Przebudowy tej ulicy nie ma w wieloletnim planie inwestycyjnym - tłumaczy rzecz-niczka.

Kup bilet

Polityka a decyzje

Były burmistrz Białołęki, Jerzy Smoczyński uważa, że w sprawie modernizacji do-jazdów do hal kupieckich władze dzielnicy zrobiły za mało. - Zamiast twardo doma-gać się budowy dróg przed otwarciem nowego centrum handlowego, radni PO ulegli politycznym naciskom swoich partyjnych szefów i głosowali za wpuszczeniem kup-ców bez wcześniejszego spełnienia warunków społeczności lokalnej - mówi Jerzy Smoczyński i dodaje, że niewielkim kosztem można było stworzyć bezkolizyjny do-jazd do hal budując most nad kanałem Żerańskim połączony z ul. Annopol.

Burmistrz Jacek Kaznowski jest zaskoczony propozycją swojego poprzednika. - Dlaczego nie zgłosił jej wcześniej na forum rady dzielnicy? - pyta Kaznowski. - To ciekawy pomysł, ale w obecnej sytuacji finansów miasta - nierealny.

REKLAMA

Kupcy nie widzą problemu

Obawy mieszkańców tylko częściowo podzielają przedstawicie spółki zarządzającej obiektem. - Targowisko będzie działało od godziny 5.00 do 20.00, tak więc prze-mieszczanie się najemców nie będzie tak bardzo kolidowało z ruchem samochodów - uważa Cezary Bunkiewicz, prezes zarządu spółki Marywilska 44, zarządzającej obiektem. Obecnie trwa budowa drogi dojazdowej do targowiska od strony ul. Pły-towej. Ma tam być bezkolizyjne skrzyżowanie, które umożliwi swobodny przepływ pojazdów. - Wiadomo, że nie jest to rozwiązanie docelowe, ale na razie jesteśmy usatysfakcjonowani - stwierdza Bunkiewicz.

Marzena Zemlich, oko

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024