REKLAMA

Wawer

różne »

 

Węzeł Marsa do rozwiązania

  29 sierpnia 2008

Trasa Siekierkowska od strony Wawra to olbrzymi węzeł komunikacyjny ulicy Płowieckiej, Grochowskiej, Marsa, i Ostrobramskiej. Krzyżują się tu drogi dojazdowe z dzielnicy Wesoła, Wawer, Rembertów i Praga Południe. Już wykonane wiadukty otwierają drogę do centrum dla Wawra i Wesołej.

REKLAMA

Aby zakończyć budowę węzła, należy jeszcze zbudować dwie estakady, które póź-niej bezkolizyjnie rozprowadzą ruch nad Ostrobramską i Płowiecką - z ulicy Marsa. Pod estakadą powstanie rondo o szerokości 80 metrów, z przejściami dla pieszych zlokalizowanymi trzy metry niżej. Rozjazdy i wjazdy na to rondo będą miały trzy poziomy. Powstaną drogi łącznikowe, ulice lokalne i ścieżki rowerowe. W tej chwili jest już po decyzjach lokalizacyjnych i środowiskowych na tę część inwestycji. Koń-czona jest aktualizacja dokumentacji i wydane zostanie pozwolenie na wejście na budowę. Jest też już po pierwszym etapie realizowanego przetargu. W przetargu wzięło udział 13 firm, z których wkrótce zostanie wyłoniony wykonawca, który będzie miał 24 miesiące na wykonanie wszystkich robót. W przetargu uczestniczą:
  • konsorcjum firm Mota-Engil Polska S.A. i Mota-Engil Engenharia E Construcao SA,
  • konsorcjum firm Warbud SA, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA, Eurovia Polska SA i Eurovia Verkehrsbau Union GmbH,
  • Budimex Dromex SA,
  • konsorcjum firm Mostostal Warszawa SA i Acciona Infraestructuras SA,
  • J&P - AVAX SA,
  • DTP Terrassement SA,
  • konsorcjum firm Teerag-Asdag Polska Sp. z o.o., Teerag-Asdag i Intop Tarno-brzeg,
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych - INTERCOR Sp. z o.o.,
  • Strabag Sp. z o.o.,
  • Bilfinger Berger Polska SA,
  • Skanska SA,
  • konsorcjum firm Sando Budownictwo Polska Sp. z o.o. i Construcciones San-chez Dominguez - Sando SA
  • konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. i Warszaw-skie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty SA.
Etap budowy węzła Marsa kończy się na wysokości ulicy Naddnieprzańskiej. Oczy-wiście nie jest to koniec budowy trasy Siekierkowskiej. Dalej modernizacji ulegnie wiadukt nad torami kolejowymi i całość trasy do granicy miasta. Od ulicy Naddnie-przańskiej do Ząbek trasa będzie miała długość 4,8 km. Teren pod budowę jest od dawna zarezerwowany. Nowa trasa będzie drogą o niższej klasie niż Trasa Siekier-kowska, ale też nie będzie na nią można wjechać z żadnej prostopadłej ulicy. Do Chełmżyńskiej zmodernizowana ulica Marsa miałaby dwie jezdnie po 7 metrów, następnie jedną 10-metrową, a od Strażackiej - jedną 7-metrową, a także ciągi piesze i rowerowe, pochylnie i windy dla niepełnosprawnych.

Węzeł Marsa uzupełnia projekt zagospodarowania przestrzennego okolic węzła. Obejmuje on Stary Wawer i tereny Pragi Południe między ulicą Grochowska i Ostrobramską. Szczególnie interesujące są rozwiązania architektoniczne na tym fragmencie planu. Plan umożliwia tu usytuowanie obiektów wysokościowych stano-wiących swoistą wschodnią bramę wjazdową do centrum. W przypadku projektu planu do dyskusji pozostawiono:

  • podjęcie decyzji o lokalizacji węzła przesiadkowego samochód - autobus - tramwaj w okolicy węzła Marsa - Płowiecka,
  • podjęcie decyzji o lokalizacji wspomnianych obiektów wysokościowych,
  • podjęcie decyzji o możliwym zakresie przekształceń istniejących zespołów za-budowy,
  • podjęcie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie oświaty i zdrowia.

Włodzimierz Zalewski

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024