REKLAMA

Wawer

różne »

 

Węzeł Marsa do rozwiązania

  29 sierpnia 2008

Trasa Siekierkowska od strony Wawra to olbrzymi węzeł komunikacyjny ulicy Płowieckiej, Grochowskiej, Marsa, i Ostrobramskiej. Krzyżują się tu drogi dojazdowe z dzielnicy Wesoła, Wawer, Rembertów i Praga Południe. Już wykonane wiadukty otwierają drogę do centrum dla Wawra i Wesołej.

REKLAMA

Aby zakończyć budowę węzła, należy jeszcze zbudować dwie estakady, które póź-niej bezkolizyjnie rozprowadzą ruch nad Ostrobramską i Płowiecką - z ulicy Marsa. Pod estakadą powstanie rondo o szerokości 80 metrów, z przejściami dla pieszych zlokalizowanymi trzy metry niżej. Rozjazdy i wjazdy na to rondo będą miały trzy poziomy. Powstaną drogi łącznikowe, ulice lokalne i ścieżki rowerowe. W tej chwili jest już po decyzjach lokalizacyjnych i środowiskowych na tę część inwestycji. Koń-czona jest aktualizacja dokumentacji i wydane zostanie pozwolenie na wejście na budowę. Jest też już po pierwszym etapie realizowanego przetargu. W przetargu wzięło udział 13 firm, z których wkrótce zostanie wyłoniony wykonawca, który będzie miał 24 miesiące na wykonanie wszystkich robót. W przetargu uczestniczą:
  • konsorcjum firm Mota-Engil Polska S.A. i Mota-Engil Engenharia E Construcao SA,
  • konsorcjum firm Warbud SA, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA, Eurovia Polska SA i Eurovia Verkehrsbau Union GmbH,
  • Budimex Dromex SA,
  • konsorcjum firm Mostostal Warszawa SA i Acciona Infraestructuras SA,
  • J&P - AVAX SA,
  • DTP Terrassement SA,
  • konsorcjum firm Teerag-Asdag Polska Sp. z o.o., Teerag-Asdag i Intop Tarno-brzeg,
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych - INTERCOR Sp. z o.o.,
  • Strabag Sp. z o.o.,
  • Bilfinger Berger Polska SA,
  • Skanska SA,
  • konsorcjum firm Sando Budownictwo Polska Sp. z o.o. i Construcciones San-chez Dominguez - Sando SA
  • konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. i Warszaw-skie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty SA.
Etap budowy węzła Marsa kończy się na wysokości ulicy Naddnieprzańskiej. Oczy-wiście nie jest to koniec budowy trasy Siekierkowskiej. Dalej modernizacji ulegnie wiadukt nad torami kolejowymi i całość trasy do granicy miasta. Od ulicy Naddnie-przańskiej do Ząbek trasa będzie miała długość 4,8 km. Teren pod budowę jest od dawna zarezerwowany. Nowa trasa będzie drogą o niższej klasie niż Trasa Siekier-kowska, ale też nie będzie na nią można wjechać z żadnej prostopadłej ulicy. Do Chełmżyńskiej zmodernizowana ulica Marsa miałaby dwie jezdnie po 7 metrów, następnie jedną 10-metrową, a od Strażackiej - jedną 7-metrową, a także ciągi piesze i rowerowe, pochylnie i windy dla niepełnosprawnych.

Węzeł Marsa uzupełnia projekt zagospodarowania przestrzennego okolic węzła. Obejmuje on Stary Wawer i tereny Pragi Południe między ulicą Grochowska i Ostrobramską. Szczególnie interesujące są rozwiązania architektoniczne na tym fragmencie planu. Plan umożliwia tu usytuowanie obiektów wysokościowych stano-wiących swoistą wschodnią bramę wjazdową do centrum. W przypadku projektu planu do dyskusji pozostawiono:

  • podjęcie decyzji o lokalizacji węzła przesiadkowego samochód - autobus - tramwaj w okolicy węzła Marsa - Płowiecka,
  • podjęcie decyzji o lokalizacji wspomnianych obiektów wysokościowych,
  • podjęcie decyzji o możliwym zakresie przekształceń istniejących zespołów za-budowy,
  • podjęcie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie oświaty i zdrowia.

Włodzimierz Zalewski

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break