Warszawa Zachodnia nabiera kształtów. Dwa perony oddane do użytku
19 stycznia 2022
Szerokie zadaszenia całkowicie zmieniły krajobraz dworca między Alejami Jerozolimskimi a Kolejową. Teraz czas na budowę połączenia, które umożliwi przejazd pociągów z Woli w kierunku Lotniska Chopina, Służewca i Rakowca.
Podróżni korzystający z przebudowywanego Dworca Zachodniego mogą już korzystać z dwóch nowych peronów - szóstego i siódmego - które przykryto szerokimi zadaszeniami. Dojście na obecnym etapie inwestycji zapewnia kładka.
Warszawa Zachodnia w przebudowie
- Teraz wykonawca rozpocznie prace, które zapewnią połączenie linii obwodowej i linii w kierunku Radomia - zapowiada Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. - Inwestycja, która rozpoczęła modernizację linii średnicowej, zwiększa atrakcyjność i rolę kolei w aglomeracji warszawskiej i trasach przebiegających przez stolicę.
Na dworcu widać już zaawansowane prace nad zadaszeniem ósmego peronu, który zostanie udostępniony pasażerom w marcu. Roboty toczą się także pod ziemią, nad przejściem podziemnym długim na 700 metrów i szerokim na 60 metrów oraz wyposażonym w lokale usługowe.
Wszystkie perony pod dachem
- Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży - zapewnia PKP PLK. - Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
Warta 2,4 mld zł brutto przebudowa dworca potrwa do przyszłego roku.
(dg)