REKLAMA

Puls Warszawy

inwestycje »

 

Warszawa Główna opóźniona. Półtora roku w plecy

  28 maja 2020

alt='Warszawa Główna opóźniona. Półtora roku w plecy'
źródło: Wikimedia Commons / Adrian Grycuk

Pierwotny termin zakończenia przebudowy stacji przy Towarowej minął we wrześniu, a końca nie widać.

REKLAMA

Towarowa zmienia się praktycznie z miesiąca na miesiąc. Buduje się coraz więcej i wyżej, wciąż jednak są w okolicy miejsca zaniedbane, wołające o pilną rewitalizację. Jednym z nich jest z pewnością wybudowany wkrótce po II wojnie światowej Dworzec Główny, który PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają reaktywować. Dworzec Główny: Zabytkowe pociągi odjechały Dworzec Główny: Zabytkowe pociągi odjechały
Po dwóch tygodniach przygotowań najcenniejsze eksponaty opuściły Stację Muzeum przy pl. Zawiszy.

Dworzec Główny w remoncie

Plany PKP PLK wobec Głównego zmieniały się co kilka lat. Jeszcze w 2015 roku kolejarze zapowiadali przebudowę całego 10-hektarowego kwartału na historycznym Czystem. Budynek z lat 40. miał być wyremontowany i otoczony biurowcami, budynkami mieszkalnymi, centrum handlowym i garażami. Dopełnieniem całości miały być dwa wieżowce, dominujące nad pl. Zawiszy. Wreszcie PKP PLK zdecydowały się tylko na budowę dwóch nowych peronów i przebudowę układu torów. Po ponad dwóch dekadach przerwy Główny znów ma obsługiwać pasażerów.

- PKP PLK podpisały już umowę na przebudowę stacji, wartą prawie 81 mln zł - pisaliśmy w marcu 2018 roku. - Nowe perony o długości 300 metrów powstaną przy Al. Jerozolimskich i będą dostępne zarówno od strony Towarowej, jak i kładką z Ochoty, wyposażoną w rampy dla rowerów i windy. Firma Trakcja PRKiI zbuduje wszystko najpóźniej do września przyszłego roku.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Warszawa Główna opóźniona

Wrzesień 2019 roku dawno minął a prace wciąż trwają. Jak ustalił branżowy portal transport-publiczny.pl, przebudowa dworca ma się zakończyć na przełomie roku 2020 i 2021, a więc prawie półtora roku po terminie. Powód? Kolejarze najpierw mieli problem z przeniesieniem zabytkowych pociągów, potem trzeba było zmieniać projekt, a w tym roku nawet nie trzeba szukać oficjalnej przyczyny, bo koronawirus jest idealną odpowiedzią na każde opóźnienie.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (2)

# Arpa61

01.06.2020 17:21

Nie ma sprawy. Polacy bogaci, zapłacą w podatkach. Z radością. Jak zawsze.

# qvertz

03.06.2020 23:02

Bez odtworzenia kolei obwodowej z Warszawy Głównej w kierunku Warszawy Gdańskiej ta inwestycja jest pozbawiona sensu. Dubluje tylko pozostałe dworce w centrum nie dając korzyści mieszkańcom Woli, Odolanów oraz Jelonek. A z samej mapy wynika, że powinna mieć funkcję huba dla kolei obwodowej Warszawy. Niestety, pewnie dalej pociągi będą jeździły w kierunku na Ursus i Żyrardów. Żenada.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe