REKLAMA

Białołęka

różne »

 

Walka o parking park&ride Płudy trwa

  20 czerwca 2015

alt='Walka o parking park&ride Płudy trwa'

Serial pt. "Kiedy powstanie P+R Płudy?" nie ma końca. Co wydarzyło się tym razem?

REKLAMA

Brak parkingu P+R przy stacji Płudy to jeden z kluczowych problemów transportowych środkowej Białołęki. Popyt na miejsca dla samochodów wielokrotnie przekracza podaż, skutkiem czego cała okolica zastawiona jest nielegalnie parkującymi autami a trawniki kompletnie zdewastowane. Mieszkańcy próbowali wywalczyć budowę parkingu w ramach budżetu partycypacyjnego, składając dwa różne projekty dla dwóch działek.

Co nie wyszło?

Radna Mariola Olszewska proponowała budowę parkingu przy ul. Podkładowej, w pewnym oddaleniu od peronów, ale na dużej działce. Projekt został zweryfikowany negatywnie z kilku różnych powodów. Centralny P+R Białołęki będzie więc większy od parkingów na linii kolejowej biegnącej przez Wawer, ale dwukrotnie mniejszy od tego na Marymoncie. Czy 200 miejsc to nie za mało? Już dziś parkuje więcej aut. Zdaniem urzędników inwestycji nie dałoby się wykonać w ciągu jednego roku i prawdopodobnie pochłonęłaby ona ponad 600 tys., przekraczając limit dla tego rejonu Białołęki. Do tego doszedł problem z dojazdem. Prowadząca na hipotetyczny parking działka należy do PKP Polskich Linii Kolejowych, które... z sobie tylko wiadomych powodów nie wyrażają zgody na budowę parkingu i dojazdu do niego w rejonie stacji. Konkurencyjny projekt, złożony przez radnego Filipa Pelca, również został odrzucony. Autor zgłosił budowę na terenie należącym w większości do PKP PLK - odpowiedź mogła więc być tylko jedna.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Czy 200 miejsc nam wystarczy?

Skoro parking nie powstanie w ramach budżetu partycypacyjnego, ostatnią szansą jest jest jego budowa przez Zarząd Transportu Miejskiego, który... najpierw musi dostać zgodę od kolejarzy, a ci tradycyjnie strzegą każdego metra kwadratowego swojego bezużytecznego królestwa nie zważając na otaczający ich świat.

- ZTM prowadzi negocjacje z PKP, próbuje doprowadzić do porozumienia i otrzymania takiej zgody - głosi stanowisko ZTM. - Nie jesteśmy jednak w stanie zagwarantować, że ją uzyskamy. Po otrzymaniu zgody właścicielskiej, konieczne będzie uzyskanie decyzji środowiskowej (ze względu na konieczność budowy studni i odwodnienia), opracowanie dokumentacji budowlanej, ogłoszenie przetargu. Same procedury (nie licząc realizacji w terenie) mogą potrwać kilkanaście miesięcy.

ZTM chciałby zbudować parking w ramach trzeciego etapu rozbudowy systemu P+R, przed rokiem 2018. Wkrótce ma zostać zlecone wykonanie koncepcji budowy w Płudach parkingu na 200 samochodów i 50 rowerów. Centralny P+R Białołęki będzie więc większy od parkingów na linii kolejowej biegnącej przez Wawer, ale dwukrotnie mniejszy od tego na Marymoncie. Czy 200 miejsc to nie za mało? Już dziś parkuje więcej aut.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (11)

# Waluszewska

20.06.2015 21:32

Nigdy tego nie zbudują :)

# prekariat

20.06.2015 22:42

Wszędzie ale to dosłownie wszędzie w tej dzielnicy napotykamy na problemy z cyklu: ktoś nie pomyślał za wczasu, nie zaplanował i teraz cierpią wszyscy. Kiedy wreszcie władze się obudzą i zaczną myśleć o tym co będzie po ich kadencji a obywatele zaczną się interesować co de facto władza zrobiła z ich dzielnicą? Z dzielnicą, która obok Wilanowa i Ursusa rozwija się najdynamiczniej w W-wie ale także i w Polsce. Przy Moście Północnym potrącani są rowerzyści bo nie wykonano przejazdu zgodnie z projektem. Na Płudach nie zarezerwowano terenu pod parkingi przesiadkowe tylko wysprzedano działki w pień. Teraz trzeba angażować siły i środki aby naprawić rzeczy, których w wielu przypadkach nie da się już odkręcić. Na Białołęce widać wyraźnie, że myślenie pro publico bono w nie istnieje.

# Lewandów

21.06.2015 00:49

Świetnie ujęte!
#prekariat napisał(a) 20.06.2015 22:42
Wszędzie ale to dosłownie wszędzie w tej dzielnicy napotykamy na problemy z cyklu: ktoś nie pomyślał za wczasu, nie zaplanował i teraz cierpią wszyscy. Kiedy wreszcie władze się obudzą i zaczną myśleć o tym co będzie po ich kadencji a obywatele zaczną się interesować co de facto władza zrobiła z ich dzielnicą? Z dzielnicą, która obok Wilanowa i Ursusa rozwija się najdynamiczniej w W-wie ale także i w Polsce. Przy Moście Północnym potrącani są rowerzyści bo nie wykonano przejazdu zgodnie z projektem. Na Płudach nie zarezerwowano terenu pod parkingi przesiadkowe tylko wysprzedano działki w pień. Teraz trzeba angażować siły i środki aby naprawić rzeczy, których w wielu przypadkach nie da się już odkręcić. Na Białołęce widać wyraźnie, że myślenie pro publico bono w nie istnieje.

REKLAMA

# arti

21.06.2015 07:41

To jest niestety całe PKP..
W tej instytucji bardzo dawno zapomniano o tym do czego została powołana

# icek

21.06.2015 22:39

To prawda.

# Ber

22.06.2015 08:41

Właściwie po co Białołęce aż trzech burmistrzów...do ciągłego powtarzania NIE DA SIĘ, doskonale wystarczy jeden a taniej będzie.

REKLAMA

 andrzejs

22.06.2015 10:34

W ramach tegorocznej edycji budżetu partycypacyjnego na 2016 jest zgłoszony i zaakceptowany przez ZDM projekt parkingu na 30 samochodów przy stacji kolejowej Warszawa Choszczówka. W przypadku realizacji projektu przynajmniej część samochodów mogłaby parkować przy tej stacji kolejowej.

# slkfjg

22.06.2015 11:09

ida wybory - obserwujemy, analizujemy, robimy wnioski ... a burmistrz proponuje parkingi rowerowe z budzetu partypacyjnego

# dorbon

22.06.2015 13:53

Ciekawe jak to się ma do polityki ZDM pod nowym kierownictwem Łukasza Puchalskiego, który ma nas namawiać do przesiadki z samochodów osobowych do komunikacji publicznej? A ci "nielegalnie parkujący" już dali się przekonać i odciążyli centrum miasta.

REKLAMA

# stan

22.06.2015 22:06

Na tory.

# aytopasaże

23.06.2015 12:10

Dodaję do Prekariat.
Podpisuję sie do poruszonego tematu. Trzeba jeszcze dodać brak schodów i windy na wiadukt w Choszczówce. Kompletny bubel XXI wieku. A także nie załatwiona usilna prośba wielomieszięczna o przystanek 133 przy wjeżdzie na wiadukt od ul. Parcelacyjnej.Skróciłoby to piesza drogę wszystkim mieszkańcom z terenu Zawiślańska -Wieliszewska -i dalej.. W tym te3macie - martwa cisza.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024