Wał Miedzeszyński otwarty. Kierowcy pojechali dwupasmówką
19 sierpnia 2020
W środę rano pierwsi kierowcy pojechali poszerzonym odcinkiem ulicy między Traktem Lubelskim a powstającą trasą S2.
Szeroko komentowana, bacznie obserwowana i wydłużająca się w czasie budowa trasy S2 nie jest jedyną inwestycją, która przybliża układ drogowy Wawra do docelowego stanu. 19 sierpnia Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych udostępnił kierowcom poszerzony odcinek Wału Miedzeszyńskiego między Traktem Lubelskim a trasą S2. Budowa kosztowała 82 mln zł.
Wał Miedzeszyński otwarty
- Na niemal kilometrowym odcinku drogi powstały dwie jezdnie główne z dwoma pasami ruchu każda, jezdnie serwisowe, chodniki, drogi rowerowe - wylicza warszawski ratusz. - Wybudowanych zostało m.in. siedem przystanków autobusowych, sygnalizacja świetlna i oświetlenie uliczne.
Wzdłuż drogi zasadzono 115 drzew, głównie śliw i klonów, a także 26 tys. krzewów (róża, śnieguliczka, tawuła, wiciokrzew). Wysiane zostały także trawniki i posadzone kwitnące byliny. Inwestycja objęła również nasadzenia zastępcze, w ramach których w różnych częściach Warszawy posadzono 1431 drzew.
Kanalizacja w Wawrze
Ważną częścią prac była budowa kanalizacji i wodociągu. Dzięki współpracy ZMID i Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji pod Wałem Miedzeszyńskim znalazły się: magistrala wodociągowa, kanalizacja sanitarna i kanalizacja deszczowa.
- Kolejne etapy rozwoju sieci wodno-kanalizacyjnej w tym rejonie przewidują budowę pompowni ścieków przy Skalnicowej, sieci kanalizacyjnej w Skalnicowej oraz Wale Miedzeszyńskim na odcinku Skalnicowa - Trakt Lubelski - zapowiada ratusz. - Rozpoczęcie prac w 2021 roku.
(dg)