Deweloperzy zmieniają Marywilską w sąsiedztwie swoich inwestycji
21 listopada 2022
W cieniu przebudowy wiaduktu w ciągu ul. Marywilskiej toczą się prace w rejonie dwóch skrzyżowań tej ulicy, z Inowłodzką i z Kupiecką. W obu miejscach roboty prowadzą deweloperzy.
Rozwój Warszawy trwa nieustannie i jakaś część tego zadania przerzucana jest na deweloperów. Nic w tym dziwnego, powstają bowiem kolejne osiedla, biurowce i sklepy, a inwestorzy, którzy je budują, muszą pamiętać o ich wpływie na funkcjonowanie miasta. Dlatego zobowiązani są tak przebudować układ drogowy, aby był dostosowany do zwiększonego ruchu spowodowanego nową zabudową.
Tak wygląda parking za 11 mln zł. Zainteresowanie jest znikome
Kierowcy nie chcą korzystać z parkingu obok, który powstał obok węzła Płochocińskiej z Marywilską. Utworzenie jednego miejsca kosztowało prawie 46 tys. zł.
Zbudują nowy wiadukt nad nieistniejącą bocznicą kolejową
Drogowcy przymierzają się do przebudowy wiaduktu na Marywilskiej pomiędzy Smugową a Kupiecką. Powstał on w latach siedemdziesiątych XX wieku nad bocznicą kolejową, która dziś nie istnieje.
Tak dzieje się m.in. w środkowej części Białołęki. W dwóch lokalizacjach zmiany w infrastrukturze drogowej prowadzą deweloperzy, którzy w sąsiedztwie realizują swoje inwestycje komercyjne.
Co na Marywilskiej i Inowłodzkiej?
Prace prowadzi tu spółka Victoria Dom. Wybudowała już chodniki i drogę dla rowerów nieopodal Inowłodzkiej i zjazdu z węzła trasy S8. Zakończyła także prace przy drodze bocznej ul. Marywilskiej, na której położyła nową nawierzchnię. Droga ta została przedłużona w kierunku północnym do istniejącego wjazdu na teren sąsiednich hal chłodniczych.
Wjazd ten został przebudowany. Po poszerzeniu stał się skrzyżowaniem, które będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Na skrzyżowaniu pojawią się trzy nowe przejścia dla pieszych (dwa przez ul. Marywilską i jedno przez drogę dojazdową do budowanego osiedla) z przejazdami rowerowymi. W miejscu skrzyżowania ul. Marywilska ma już dwie jezdnie, bo dzielący je pas wykonawca przedłużył na północ.
Trasy rowerowe poprawią bezpieczeństwo
Gotowe są chodniki po obu stronach ul. Marywilskiej, są też drogi dla rowerów, które poprawią bezpieczeństwo i komfort jazdy cyklistom. Do niedawna kłopot mieli zwłaszcza ci, którzy jechali w kierunku trasy S8. Ze względu na to, że dotychczasowe pasy rowerowe urywały się ok. 300 m przed węzłem, nagle wjeżdżali między auta jadące na wprost i kierujące się do zjazdu na "ekspresówkę". Teraz - po pracach - dojadą przeznaczoną dla nich ścieżką do samego węzła, gdzie wykonanie dalszych usprawnień będzie w gestii Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Marywilska z Kupiecką w przebudowie
Zmiany układu drogowego są też widoczne w rejonie skrzyżowania ul. Marywilskiej z Kupiecką. Tu prowadzi je Ronson Development i na "krzyżówce" są już poszerzone jezdnie ul. Marywilskiej. Widoczny jest też ślad węższego pasa dzielącego. Nie będzie pasa rowerowego, biegnącego po wschodniej stronie drogi głównej ul. Marywilskiej. Ruch rowerowy teraz poprowadzi wydzielona jednokierunkowa droga dla rowerów, która powstała w pasie zieleni między główną a boczna drogą Marywilskiej. Po południowej stronie skrzyżowania zniknęła wykorzystywana do tej pory w niewielkim stopniu zebra, a na jezdni wschodniej dorzucono pas do skrętu w prawo w ul. Kupiecką, z dopuszczeniem jazdy na wprost dla autobusów.
(jr)
.