REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

Kolejny pomysł na zastawioną ulicę Coppera

  24 lutego 2023

alt='Kolejny pomysł na zastawioną ulicę Coppera'
Fot. Joanna Marciniak

Ulica Coopera na warszawskim Chrzanowie od lat bywa trudno przejezdna. Powodem utrudnień są samochody parkujące na całej jej długości. Problem mają też piesi, a zwłaszcza osoby na wózku. Jest pomysł, aby przebudować odcinek od przychodni do Batalionów Chłopskich.

REKLAMA

Jeszcze jesienią ubiegłego roku radna dzielnicy Patrycja Czerska zwróciła się do samorządu Bemowa o przeprowadzenie konsultacji społecznych w sprawie ustawienia znaków zakazu zatrzymywania się na całej długości ulicy Coopera. Postanowiła też wysondować wśród mieszkańców możliwość likwidacji wąskiego pasa zieleni pomiędzy jezdnią a chodnikiem na odcinku od przychodni do budynku numer 9. Miałby zostać zastąpiony miejscami parkingowymi. "Lex deweloper" w Warszawie. Profbud chce zbudować 700 mieszkań przy S8 Osiedle na 700 mieszkań przy trasie S8?
Firma Profbud rozpoczęła starania o zezwolenie na nową inwestycję mieszkaniową, prowadzoną na mocy specustawy, tzw. lex deweloper. Bloki miałyby stanąć obok jezdni serwisowej trasy Obrońców Grodna (S8) w pobliżu wiaduktu Szeligowskiej. Plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje w tym miejscu zabudowę usługową.

Wąsko na Coopera

To, co dla radnej wydaje się być najbardziej sensownym rozwiązaniem, dla innego mieszkańca jest działaniem niepożądanym. Proponuje on w zasadzie odwrotne działanie, tylko na nieco innym odcinku Coopera. Właśnie złożył do budżetu obywatelskiego Bemowa na 2024 rok projekt, który zakłada poszerzenie chodnika oraz oddzielenie go od jezdni pasem zieleni o szerokości jednego metra na odcinku od Coopera 7 do skrzyżowania z Batalionów Chłopskich, "podobnie, jak to ma miejsce na pozostałej części ulicy".

Wspomniany przez mieszkańca odcinek w tej chwili nie posiada żadnego trawnika oddzielającego jezdnię od chodnika. W przeciwieństwie do radnej, chciałby on stworzyć na całej długości Coopera pas zieleni odgradzający jezdnię od chodnika. Sam chodnik po zmianach miałby być szerszy. Według obliczeń projektodawcy zwiększyłby się do ponad 2,5 metra, poprawiając znacznie komfort przemieszczania się. Pas zieleni zostałby również obsadzony niskimi krzewami.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Nie da się przejść

- Na odcinku tym panuje duży ruch pieszych, rodziców z małymi dziećmi, z wózkami oraz dzieci na rowerach i hulajnogach. Wszystkie te osoby mają do dyspozycji zastawiony zaparkowanymi autami chodnik, co powoduje duży tłok i brak komfortu przemieszczania się. Jest to trasa, którą dzieci chodzą i jeżdżą do szkół, przedszkoli oraz parku Górczewska. Osiedla w okolicy zamieszkują w dużej mierze rodziny z małymi dziećmi, które przemieszczają się z wózkami dziecięcymi. Jeszcze kilka lat temu na tym odcinku ruch pieszych był znikomy i problem nie występował, jednak wybudowanie ostatnio 15 budynków wielorodzinnych spowodowało znaczne zwiększenie ruchu. Wszystko to w połączeniu z wąskim chodnikiem powoduje trudności w przemieszczaniu się - argumentuje sens wydania 135 tys. złotych jeden z mieszkańców.

REKLAMA

Bemowski ratusz ma plan

Projekt póki co oceniają urzędnicy. Czy wydadzą zgodę na to, aby w czerwcowym głosowaniu nad budżetem obywatelskim ocenili go mieszkańcy? Nie wiadomo. Urząd dzielnicy ma bowiem własny pomysł na udrożnienie Coopera. Dodatkowo nie wiadomo, czy parametry wąskiej ulicy pozwolą na poszerzenie chodnika i dodanie pasa zieleni.

- Z uwagi na to, że ul. Coopera jest drogą publiczną najniższej kategorii, należy dążyć do umożliwienia zatrzymania i postoju pojazdów w pasie tej ulicy - poinformowała jesienią burmistrz Urszula Kierzkowska i dodała, że przy okazji budowy nowych bloków powstanie przedłużenie ul. Orlińskiego. - Uruchomienie tego połączenia zmniejszy natężenie ruchu na odcinku Coopera, na którym aktualnie występują utrudnienia w ruchu.

(db)

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (13)

# jkk

24.02.2023 13:22

16 grudnia 2004 roku Rada Warszawy uchwaliła plan miejscowy dla obszaru Chrzanów 2. Ustalono m.inn., że
- wyznacza się tereny komunikacji...oznaczone klasami KL oraz KD,
-dopuszcza się na tych terenach, w obrębie linii rozgraniczających, lokalizację zieleni izolacyjnej nie utrudniającej organizacji ruchu,
-w liniach rozgraniczających dróg klasy KL należy zaprojektować ścieżkę rowerową
-dla ulic lokalnych 13KL (Coopera) oraz 15KL ustalono obowiązek nasadzenia szpaleru drzew.
W planie wyznaczono tereny przeznaczone do lokalizacji różnych form budownictwa. Dla wszystkich tych terenów warunkiem wspólnym jest obowiązek zapewnienia miejsc parkingowych lub garażowych w ilości 1,5 miejsca na mieszkanie lub pełnych potrzeb na wyodrębnionej działce.
Czasem zastanawiam się, po jakie licho tworzymy plany miejscowe wydając na ten cel mnóstwo kasy, skoro zapisy tych planów można zignorować lub w łatwy sposób obejść. Ulica Coopera to pod tym względem klasyka.
Po co narzucono planem miejscowym tworzenie miejsc postojowych na terenie osiedli, skoro te miejsca do dziś nie są wykorzystywane w pełnym zakresie? Stoją puste, nikt ich nie wykupił bo władze miasta zezwalają na darmowy postój na Coopera.
Na odcinku Coopera w pobliżu Batalionów wykonanym w trybie ZMID stworzono na chodniku po zachodniej stronie ulicy możliwość parkowania pojazdów. Kierowcy po zaparkowaniu wędrują najczęściej w stronę osiedli przy Batalionów i Rayskiego, choć dla nich stworzono miejsca parkingowe w ramach ich osiedli na podobnych zasadach.
Wzdłuż Coopera za moment rusza budowa metra, jednym z obiektów ma być wentylatornia.
Warto też wspomnieć, że plan miejscowy przewiduje od strony Coopera wjazd na wszystkie działki po zachodniej stronie ulicy czyli ok. 120 metrowy pas aż do granicy miasta z ulicą Św. Mikołaja.
Zlikwidowano już ścieżkę rowerową, wbrew zapisom planu miejscowego. Może jeszcze zlikwidować chodnikowy parking i zrobić pas zieleni, tym razem w zgodzie z planem.

# jkk

24.02.2023 19:10

Dwie poprawki do mojego wpisu. Chodzi nie o ZMID lecz o ZRID, kojarzony z tzw. specustawą drogową, oraz o pas ok. 140 a nie 120 metrów szerokości działek między Coopera a granicą miasta.
O ile wiem, do odzysku są w tym pasie 3 różne działki. Na najmniejszej z nich tuż przy przychodni można by zbudować płatny parking, tylko kto by się zdecydował na taki ryzykowny krok. Druga z działek wymaga uregulowania statusu prawnego (sprawa spadkowa itd.), natomiast ostatnia z działek cudownie się nadaje na budowę szkoły, tylko władze Bemowa kupiły niegdyś inną nieruchomość pod szkołę i mało prawdopodobne jest aby szybko dostały pieniądze na kolejną, doczekamy się zapewne następnej inwestycji mieszkaniowej w rejonie.

# Zetka

24.02.2023 19:58

Póżnym popołudniem nie można wyjechać z garazu podziemnego,czasem trzeba się cofać.Mieszkańcy ulicy Coopera mają swoje miejsca w garażach,ale nie chce im się fatygować,wolą zastawiać ulicę.

REKLAMA

# Marian

24.02.2023 20:26

Niedługo Czas w ramach C40 rozwiąże wam problem samochodów

# SSS

24.02.2023 21:45

#Marian napisał(a) 24.02.2023 20:26
Niedługo Czas w ramach C40 rozwiąże wam problem samochodów
Tak jest. Będziecie szamać robaki i chodzić po spacerniaku w obrębie 15 min. Tylko nie za często, bo będzie wam przysługować jedna para butów na kilka lat.

# jkk

25.02.2023 08:35

Wspomniałem, że plan miejscowy przewiduje wyznaczenie terenów pod drogi klasy KL (lokalna) oraz KD (dojazdowa). Problem w tym, że dróg tej drugiej kategorii jeszcze praktycznie nie wybudowano. A one właśnie mogły by wspomóc bazę miejsc postojowych. Natomiast drogi kategorii lokalnej powinny być bezwzględnie przejezdne a zatrzymanie na nich pojazdów czy ich postój jedynie incydentalne. Obecnie zdarza się, że pojazdy parkują na Coopera jeden za drugim na odcinku blisko 200 metrów, wystarczy jeden pojazd jadący z przeciwka aby zablokować ruch na ulicy.

REKLAMA

# jkk

26.02.2023 22:10

Jeszcze jeden, niekoniecznie głupi, pomysł wpadł mi do głowy. Na odcinku Coopera od przychodni do Batalionów Chłopskich obowiązuje zakaz zatrzymywania i postoju z adnotacją, iż nie dotyczy to chodnika. Wystarczy dodać do tej adnotacji : w godzinach 19.00 do 7.00. Na okres przejściowy to idealne rozwiązanie. I, niewątpliwie, najtańsze.

# WrednyKot

02.03.2023 12:20

Im taniej, tym mniejsza dola do podziałkowania, więć pomysł odpada ;)

# jkk

02.03.2023 18:14

Bałem się przedstawić tę propozycję, tak się składa że w naszym kraju prowizorki bywają najtrwalsze. Takie rozwiązania, które określają czas w którym można parkować w jakimś miejscu bywają stosowane w różnych miejscach naszego miasta, najczęściej dotyczą dni wolnych od pracy. Moja propozycja pozwala udrożnić chodnik w ciągu dnia oraz wykorzystać go w nocy, kiedy ruch pieszy jest niewielki a także nieczynna jest wtedy przychodnia. Niestety, ci którzy parkują w tym miejscu w ciągu dnia będą musieli znaleźć sobie do tego inne miejsce i to byłby początek porządkowania bałaganu z parkującymi pojazdami na tym odcinku Coopera. Koszt takiego rozwiązania jest minimalny. Czas możliwego funkcjonowania, podejrzewam że może być dość długi, liczony w latach. Rozwiązanie można zastosować niemal natychmiast.

REKLAMA

# Cooperek

02.03.2023 22:53

Przecież to nie ulica tylko prywatny parking mieszkańców, tamtędy nie daje się jeździć ... Dla mieszkańców pewnie super plus, mniej samochodów, darmowy parking ale dla reszty mieszkańców Chrzanowa ulica która ulica nie jest ...

# jkk

02.03.2023 23:34

Jeśli dodać do tego wszystkiego bałagan wprowadzony przez władze Bemowa z poprzedniej kadencji poprzez zlikwidowanie ścieżki rowerowej na Batalionów Chłopskich i zastąpienie jej miejscami parkingowymi, które nie miały prawa tam zaistnieć, mamy obraz działań urzędników, którzy realizowali bezmyślnie polecenia swoich, umotywowanych politycznie, przełożonych. W efekcie mamy totalny bałagan, który teraz próbują usunąć mieszkańcy za pomocą projektów obywatelskich. Ile jeszcze kasy trzeba będzie wydać na walkę z bałaganem?

# jkk

14.03.2023 12:45

Na deser jeszcze jedna propozycja, pilna bo związana z bezpieczeństwem. Chodzi o skrzyżowanie Coopera z Górczewską. Brak tam jest znaku "uwaga na drogę z pierwszeństwem przejazdu", pojazd skręcający w Górczewską ma w związku z taką sytuacją pierwszeństwo i, jeśli dojdzie do kolizji z pojazdem jadącym Górczewską trudno będzie wskazać winnego. Na Górczewskiej przed skrzyżowaniem z Coopera nie ma żadnego oznaczenia zbliżającego się skrzyżowania, znak taki pojawia się bliżej Lazurowej i ponawiany jest tuż przed rondem - między tymi znakami jest jeszcze, równoległa do Coopera, maleńka uliczka bez nazwy - dla jadącego Górczewską to jej dotyczyć może pierwszy ze wzmiankowanych znaków "uwaga na drogę z pierwszeństwem".
Trochę czasu już taki stan trwa, dziwne że nikt nie zareagował, pomijam tutaj jakość pracy autora organizacji ruchu na Coopera i tych którzy to zatwierdzili.

REKLAMA

# jkk

26.03.2023 22:42

Odzew na komentarze zerowy. Mam jeszcze jedną propozycję generującą zerowe koszty. To usunięcie tabliczek pod nakazami parkowania na Coopera z napisem "nie dotyczy chodnika". Podobnie zresztą, na Batalionów Chłopskich można usunąć pod znakami zakazu parkowania tablice "nie dotyczy wyznaczonych miejsc postojowych". Wszystko byłoby zgodne z prawem i znacznie poprawiało by bezpieczeństwo. Odcinkowi Coopera od Górczewskiej do Orlinskiego należy zmienić nazwę na Parkingowa.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy