REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Ukryty potencjał tramwaju na Annopolu

  5 listopada 2010

Jedyną realną szansą na poprawę komunikacji miejskiej na terenie wschodniej Białołęki w najbliższym czasie jest skomunikowanie osiedli nowymi liniami autobusowymi z tramwajem na Annopolu.

REKLAMA

Linia tramwajowa z pętlą na Annopolu, mimo że posiada olbrzymi potencjał, jest wykorzystywana w niewielkim stopniu przez mieszkańców Białołęki. Tramwaje kursujące z dużą częstotliwością odjeżdżają praktycznie puste, chociaż w 23 minuty (według rozkładu jazdy ZTM) dojeżdżają do stacji metra przy Dworcu Gdańskim, a w 19 minut do Dworca Wileńskiego.

Z informacji Zarządu Transportu Miejskiego wynika, że istnieje możliwość zwiększenia liczby kursów tramwaju i dodatkowych linii, aby mogli z nich korzystać zarówno mieszkańcy Bródna, jak i Białołęki. ZTM potwierdza także możliwość uruchomienia linii autobusowej, która będzie dowozić mieszkańców do przystanku tramwajowego.

Jednak aby mieszkańcy wschodniej Białołęki mogli mieć połączenie autobusowe z tramwajem, należy zmodernizować jedyne połączenie drogowe - ciąg ulic Przykoszarowa-Szlachecka-Daniszewska. Wymagana jest także modernizacja ulicy Juranda ze Spychowa (trzeba zapewnić prawoskręt w ul. Białołęcką) oraz modernizacja skrzyżowania Juranda ze Spychowa z Ostródzką. Modernizację Juranda ze Spychowa trzeba połączyć z odwodnieniem ulicy, gdyż autobusy podczas deszczów zalewają potokami wody ludzi i posesje położone wzdłuż ulicy.

W pobliżu samego tramwaju konieczna jest budowa zawrotki dla autobusów wraz z przystankami umożliwiającymi wygodną przesiadkę między autobusami i tramwajami oraz budowa parkingu samochodowo-rowerowego. Na odcinku moder-nizowanych ulic należałoby wybudować sieć ścieżek rowerowych. Idealnym roz-wiązaniem byłby park&ride Annopol z miejscem usług i bazarkiem - tak jak ma to miejsce przy park&ride Marymont.

Połączenie autobusowe wschodnich osiedli Białołęki z tramwajem jako rozwią-zanie usprawniające komunikację i modernizację dróg wpisałam do swojego programu wyborczego, jako kandydatka na radną Platformy Obywatelskiej. Mimo że nie ma przeznaczonych pieniędzy na ten cel, zakładam, że staną się priorytetem w powstającym opracowaniu Studium Komunikacji Wschodniego Obszaru Białołęki. Otworzy to tym samym możliwość pozyskania dodatkowych pieniędzy z budżetu miasta.

Agnieszka Borowska
radna dzielnicy Białołęka, prezes stowarzyszenia Moja Białołęka


Do uruchomienia połączenia autobusowego z tramwajem wymagana jest m.in.
modernizacja skrzyżowania ulicy Białołęckiej z Juranda ze Spychowa.

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# zainteresowana

07.06.2011 15:42

Co w tej sprawie zrobiła pani jako radna? Jest jakis postęp?

# derby

07.06.2011 22:04

pogadała, pogadała, pouśmiechała się krzywo i... już. Mało??? Oto cała Agnieszka!

 Agnieszka Borowska

16.06.2011 14:46

Witam,
Jest postęp. Wczoraj na spotkaniu z prezydentem Wojciechowiczem przypomniałam temat. Proszę o odrobinę cierpliwości, będę informować o dalszych krokach - mam nadzieję w ciągu miesiąca. Przesyłam pozdrowienia, Agnieszka Borowska

REKLAMA

# zbych

16.06.2011 19:26

Trzymamy kciuki Pani Agnieszko.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break