REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Ukryty potencjał tramwaju na Annopolu

  5 listopada 2010

Jedyną realną szansą na poprawę komunikacji miejskiej na terenie wschodniej Białołęki w najbliższym czasie jest skomunikowanie osiedli nowymi liniami autobusowymi z tramwajem na Annopolu.

REKLAMA

Linia tramwajowa z pętlą na Annopolu, mimo że posiada olbrzymi potencjał, jest wykorzystywana w niewielkim stopniu przez mieszkańców Białołęki. Tramwaje kursujące z dużą częstotliwością odjeżdżają praktycznie puste, chociaż w 23 minuty (według rozkładu jazdy ZTM) dojeżdżają do stacji metra przy Dworcu Gdańskim, a w 19 minut do Dworca Wileńskiego.

Z informacji Zarządu Transportu Miejskiego wynika, że istnieje możliwość zwiększenia liczby kursów tramwaju i dodatkowych linii, aby mogli z nich korzystać zarówno mieszkańcy Bródna, jak i Białołęki. ZTM potwierdza także możliwość uruchomienia linii autobusowej, która będzie dowozić mieszkańców do przystanku tramwajowego.

Jednak aby mieszkańcy wschodniej Białołęki mogli mieć połączenie autobusowe z tramwajem, należy zmodernizować jedyne połączenie drogowe - ciąg ulic Przykoszarowa-Szlachecka-Daniszewska. Wymagana jest także modernizacja ulicy Juranda ze Spychowa (trzeba zapewnić prawoskręt w ul. Białołęcką) oraz modernizacja skrzyżowania Juranda ze Spychowa z Ostródzką. Modernizację Juranda ze Spychowa trzeba połączyć z odwodnieniem ulicy, gdyż autobusy podczas deszczów zalewają potokami wody ludzi i posesje położone wzdłuż ulicy.

W pobliżu samego tramwaju konieczna jest budowa zawrotki dla autobusów wraz z przystankami umożliwiającymi wygodną przesiadkę między autobusami i tramwajami oraz budowa parkingu samochodowo-rowerowego. Na odcinku moder-nizowanych ulic należałoby wybudować sieć ścieżek rowerowych. Idealnym roz-wiązaniem byłby park&ride Annopol z miejscem usług i bazarkiem - tak jak ma to miejsce przy park&ride Marymont.

Połączenie autobusowe wschodnich osiedli Białołęki z tramwajem jako rozwią-zanie usprawniające komunikację i modernizację dróg wpisałam do swojego programu wyborczego, jako kandydatka na radną Platformy Obywatelskiej. Mimo że nie ma przeznaczonych pieniędzy na ten cel, zakładam, że staną się priorytetem w powstającym opracowaniu Studium Komunikacji Wschodniego Obszaru Białołęki. Otworzy to tym samym możliwość pozyskania dodatkowych pieniędzy z budżetu miasta.

Agnieszka Borowska
radna dzielnicy Białołęka, prezes stowarzyszenia Moja Białołęka


Do uruchomienia połączenia autobusowego z tramwajem wymagana jest m.in.
modernizacja skrzyżowania ulicy Białołęckiej z Juranda ze Spychowa.

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# zainteresowana

07.06.2011 15:42

Co w tej sprawie zrobiła pani jako radna? Jest jakis postęp?

# derby

07.06.2011 22:04

pogadała, pogadała, pouśmiechała się krzywo i... już. Mało??? Oto cała Agnieszka!

 Agnieszka Borowska

16.06.2011 14:46

Witam,
Jest postęp. Wczoraj na spotkaniu z prezydentem Wojciechowiczem przypomniałam temat. Proszę o odrobinę cierpliwości, będę informować o dalszych krokach - mam nadzieję w ciągu miesiąca. Przesyłam pozdrowienia, Agnieszka Borowska

REKLAMA

# zbych

16.06.2011 19:26

Trzymamy kciuki Pani Agnieszko.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024