Tunel otwarty!
15 grudnia 2006
Po prawie półrocznej przerwie w nocy z 17 na 18 grudnia zostanie ponownie uruchomiony tunel kolei średnicowej. Termin zakończenia remontu, który pierwotnie miał trwać parę tygodni, kilkakrotnie przesuwano.
Dla mieszkańców Wawra ma to olbrzymie znaczenie. Trwająca w tym samym czasie przebudowa skrzyżowania Płowieckiej z Marsa i Trasą Siekierkowską powo-duje bowiem olbrzymie utrudnienia komunikacyjne i gigantyczne korki, w których tracimy mnóstwo czasu. Przez obie te budowy dzielnica niemal została odcięta od pozostałych części stolicy. Ponowne uruchomienie połączenia kolejowego przynaj-mniej rozwiąże część problemów.
Dzięki położeniu w tunelu nowego torowiska pociągi przestaną się wreszcie wlec z szybkością 20 kilometrów na godzinę. Czas przejazdu pomiędzy Warszawą Wschodnią a Zachodnią skróci się aż o 5 minut. Wzrośnie również częstotliwość kursowania pociągów. Zamiast co 5 minut będą mogły jeździć nawet co 3 minuty. Remont objął nie tylko sam tunel. Generalną renowację przeszedł nieremontowany od otwarcia, czyli 1963 roku, Dworzec Śródmieście, na którym pasażerowie mogą się przesiadać do metra. Zeszlifowano granitowe posadzki peronów, które wyglą-dają jak nowe, wymieniono całkowicie 3 tysiące lamp oświetlających oraz tak zwane żyletki podwieszanego sufitu a filary dostały aluminiowe osłony. Odnowiono także przejście podziemne z Dworca Śródmieście na Dworzec Centralny. Gene-ralną kosmetykę przyszły też oba pawilony wejściowe stacji. W efekcie dworzec swoim obecnym wyglądem niewiele odbiega od zadbanych stacji metra. Nieco mniejszy remont przeszedł też Dworzec Powiśle. Wymieniono na nim powierzchnię peronów. Niestety pozostałe stacje pomiędzy Dworcami Wschodnim i Zachodnim, czyli Stadion oraz Ochota remontu się nie doczekały. Z roku na rok są coraz bar-dziej obskurne.
don.