REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Tramwajem na Winnicę. "Prawie" do Modlińskiej

  11 maja 2018

alt='Tramwajem na Winnicę. "Prawie" do Modlińskiej'

Kiedy i w jakiej kolejności powstanie ostatni odcinek linii tramwajowej biegnącej przez Tarchomin? Plany są wyjątkowo dziwne.

REKLAMA

- Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to już w 2012 roku pojedziemy tramwajem z Winnicy wzdłuż Światowida przez Nowodwory, Tarchomin i most Północny do węzła Młociny - pisaliśmy dokładnie dziewięć lat temu. Od tego czasu Zarząd Transportu Miejskiego dociągnął linię tramwajową do prowizorycznej pętli Nowodwory, z której korzystają tylko dwukierunkowe składy "dwójki". "Siedemnastka" wciąż zawraca na otwartej w 2014 roku pętli Tarchomin Kościelny. Zamiast metra na pocieszenie. Kiedy tramwaj na Modlińskiej? Zamiast metra na pocieszenie. Kiedy tramwaj na Modlińskiej?
Rok temu poznaliśmy wstępne warianty przedłużenia trasy tramwajowej z Żerania FSO w stronę Tarchomina. Sprawdzamy, co się zmieniło.
Tymczasem odcinek na północ od Strumykowej wciąż jest na etapie projektowania.

Jeszcze trzy etapy

Docelowo linia tramwajowa ma kończyć się na nowym skrzyżowaniu Modlińskiej ze Światowida, które powstanie na wysokości Winnicy. Powstanie tam duży węzeł przesiadkowy, z którego w przyszłości będą korzystać zapewne głównie mieszkańcy Legionowa i Jabłonny. Choć ZTM oficjalnie tego nie zapowiedział, prawie na pewno zostaną tam skierowane linie autobusowe, dziś kończące trasę na Żeraniu. Kiedy powstanie węzeł? Trudno stwierdzić, bo jego budowa będzie tylko jednym z trzech etapów inwestycji. Pierwszy to samo skrzyżowanie Światowida z Modlińską, drugi - pętla tramwajowa, którą roboczo można nazwać "Pierwszą Winnicą".

Kup bilet

"Prawie" przy Modlińskiej

Według zapowiedzi Zarządu Transportu Miejskiego do końca przyszłego roku powstanie torowisko tramwajowe do pętli planowanej ok. 150 metrów na południowy zachód Modlińskiej. Według zapowiedzi Zarządu Transportu Miejskiego do końca przyszłego roku powstanie torowisko tramwajowe do pętli planowanej ok. 150 metrów na południowy zachód Modlińskiej. Docelowo, gdy powstanie wspomniany wcześniej węzeł, pętla ta zostanie przekształcona w "techniczną" czy też "rezerwową". Póki co urzędnicy nie wyjaśnili w przekonujący sposób, jaki jest sens budowania w odstępie kilku lat dwóch pętli tramwajowo-autobusowych, odległych od siebie o 150 metrów.

REKLAMA

Dziwne skrzyżowanie

8 maja w białołęckim ratuszu pracownicy ZTM pokazali koncepcję skrzyżowania Modlińskiej i Światowida. Choć w planach od dawna jest tzw. Mehoffera-bis (przedłużenie Światowida w kierunku Choszczówki), na rysunku nie było widać wlotu w nią.

Obecny na spotkaniu radny Wojciech Tumasz wytoczył ciężkie działa: - Już dziesięć lat temu powstała koncepcja tego skrzyżowania, związana z planowaną przebudową Modlińskiej - mówi. - Przypominam, że miało to być skrzyżowanie z wyspą centralną i wiaduktem, dokładnie takie jak przy trasie mostu Skłodowskiej-Curie. Wystarczy zaktualizować tamten projekt i zbudować wszystko poza estakadą, zostawiając na nią miejsce.

Czy pieniądze podatników są wydawane po raz drugi na to samo? Pracownicy ZTM bronili się różnymi zakresami obu projektów oraz tym, że plany wiaduktów na Modlińskiej prawdopodobnie nie zostaną zrealizowane.

- Poproszę o udostępnienie tamtego projektu, nałożę oba i jeśli ich zakres będzie się pokrywać, oskarżę was o niegospodarność - stwierdził radny Tumasz.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (35)

# lookie

11.05.2018 09:10

A co z przebudową Światowida??? Będzie tarchostrada? Ile pasów? Kiedy?

# Fraida

11.05.2018 10:18

- tymczasem jest 'hulajnostrada"i oby nie pozostawał zbyt długo !

# odkryta

11.05.2018 12:25

do końca 2019 r. światowida od Strumykowej do Winnicy powstanie jako jeden pas. Drugi dobudują kiedyś, ale nie wiadomo kiedy.

REKLAMA

# IPN

11.05.2018 15:21

#odkryta napisał(a) 11.05.2018 12:25
do końca 2019 r. światowida od Strumykowej do Winnicy powstanie jako jeden pas. Drugi dobudują kiedyś, ale nie wiadomo kiedy.
No i mam nadzieję, że nigdy. Drugi pas może mieć ewentualnie na Światowida sens, ale akurat nie na tym odcinku, tylko gdzieś od Mehoffera w kierunku do Centrum. Na odcinku od Modlińskiej do Strumykowej, jadąc od Legionowa, służyć by mógł tylko wtłaczaniu ruchu samochodowego z Modlińskiej itp. na Nowodwory i Tarchomin.

# kamilkaszlak

11.05.2018 19:44

Za to jak ciągnie się przedłużanie linii tramwajowej na Winnicę mieszkańcy Tarchomina Nowodworów i Winnicy powinni podziękować naszej władzy przy urnach wyborczych.

# kamilkaszlak

11.05.2018 19:45

Mam nadzieję że Pan Radny przypilnuje tej sprawy.

REKLAMA

# ddd

11.05.2018 20:48

#kamilkaszlak napisał(a) 11.05.2018 19:44
Za to jak ciągnie się przedłużanie linii tramwajowej na Winnicę mieszkańcy Tarchomina Nowodworów i Winnicy powinni podziękować naszej władzy przy urnach wyborczych.
W sensie, że głosować na tych samych co teraz, tak? Bo mieszkańcom Tarchomina i Nowodworów przedłużenie tej linii nie jest do niczego potrzebne...
Powiem więcej, po przedłużeniu do Winnicy, wspomniani mieszkańcy mogą mieć problem z wejściem do tramwaju (i metra) w godzinach szczytu.
Może interes w przedłużeniu mieli by mieszkańcy Winnicy, ale o ile dobrze pamiętam, to właśnie oni najmocniej sprzeciwiają się budowie nowego węzła.
A mieszkańcy Jabłonnej, Legionowa i Nowego Dworu, głosują na władze w swoich miastach...

# Sofronof

12.05.2018 12:58

Się budzą przed wyborami.
Moim zdaniem prowizoryczne rozwiązanie pętli na wysokości ordonowny pozyje jeszcze przynajmniej dekadę.
Ratusz nie potrafi niczego zaplanować całościowo,,zrobić w terminie.a potem płacz, że chaos urbanistyczny na Białołęce.
Ale i tak zaglosujecie na PO. Lubicie być w pupę głaskani.
(To nie jest post polityczny)

# Rybka

13.05.2018 20:54

Nie wiem, o co ta afera. Dlaczego temu radnego przeszkadza ta wcześniejsza pętla?

REKLAMA

# _mieszkaniec

14.05.2018 08:52

@ddd - Po pierwsze, dopełniacz liczby pojedynczej od "Jabłonna" to "Jabłonny", a nie "Jabłonnej". Po drugie, proszę mówić za siebie, a nie za wszystkich mieszkańców. Dam przykład: ja popieram przedłużenie linii tramwajowej oraz rozbudowę ul. Światowida. Powinna powstać w przekroju 2x2 do węzła z Modlińską, gdzie powinien powstać wiadukt w ciągu Modlińskiej, a na posiomie gruntu skrzyżowanie wraz z wylotem w planowaną "Mehoffera-bis".

# Kamil12543

14.05.2018 14:53

Oby Swiatowida poszerzyli do 3 pasow. Bloki nowe powstaja, wiec lepiej teraz zadbac o mniejsze korki. Oby ekooszolomy tylko nie przeszkadzaly.

# Winnica

14.05.2018 14:56

"Może interes w przedłużeniu mieli by mieszkańcy Winnicy, ale o ile dobrze pamiętam, to właśnie oni najmocniej sprzeciwiają się budowie nowego węzła." - co za bzdura! Mieszkam na Winnicy i każdy z sąsiadów jest jak najbardziej ZA!

REKLAMA

# MieszkaniecTarasowD

14.05.2018 15:48

Co za idiota wypowiada się w imieniu mieszkańców Winnicy i to okłamując? Oczywiście, że każdy z nas czeka na tramwaj !

# Filipee

14.05.2018 18:13

Oczywiście, że tramwaj powinien być i jak najszersza ulica. Trzeba myśleć przyszłościowo!

# IPN

14.05.2018 20:36

Jeżeli mieszkacie w Winnicy lub w okolicach Aluzyjnej, to rozumiem, że jesteście zainteresowani przedłużeniem trasy tramwajowej. Jeżeli mieszkacie na Nowodworach lub Tarchominie, to doceniam Wasz altruizm, bo chyba zdajecie sobie sprawę, że "komfort" podróży tymi pojazdami w godzinach szczytu jeszcze dramatycznie się pogorszy, dla tych oczywiście, którym np. gdzieś przy Stefanika albo na Moście Północnym uda się do nich wejść :). Ale najpewniej nie będzie tak źle, bo Miasto przywróci jakieś E8 i wrócimy do czasów, gdy dla mieszkańców Nowodworów np. autobus był głównym środkiem komunikacji na Młociny.
Ok, ale napiszcie proszę, po kiego grzyba potrzebna wam dwupasmowa Światowida na odcinku od Modlińskiej do powiedzmy Stefanika właśnie (jadąc od Jabłonny)? Na dalszym odcinku, gdzie natężenie ruchu sukcesywnie wzrasta, może to mieć sens, zwłaszcza w perspektywie powrotu na Światowida autobusów jadących na Młociny , ale tu? No chyba, że wtłoczenie ruchu z Modlińskiej na Tarchodowory. Ale dlaczego Wam się to podoba?

REKLAMA

# TarchominOd22Lat

14.05.2018 22:43

Dlatego, że trzeba myśleć o przyszłości. Na winnicy w tym roku Triton oddal prawie 200 mieszkań, BARC buduje kolejne kilkaset, na Aluzyjnej budowy kilku firm i kolejne w planach, więc za 2-3 lata będzie tam kilka tysięcy samochodów więcej. Druga sprawa np. z mojego mieszkania bardziej czasowo opłaca mi się jechać trochę dalej do Modlińskiej niż przejeżdżać przez Tarchomin, jak będzie Światowida ładnie poszerzone to może nie będę tego musiał robić. Pamiętajmy, że na końcu pętli będzie centrum przesiadkowe dla Legionowa, Jabłonnej itd. więc to kolejne tysiące ludzi dziennie. Więc jak najbardzi popieram szeroką Światowida i tramwaj jak najszybciej.

# Porajeee

14.05.2018 23:04

JESTEM ZA SZEROKĄ ULICA!

# IPN

15.05.2018 12:02

#TarchominOd22Lat napisał(a) 14.05.2018
[quote #Porajeee
napisał(a) 14.05.2018 23:04
JESTEM ZA SZEROKĄ ULICA!
ok, Twój głos został odnotowany! Tylko, że to nie plebiscyt, więc trochę bez sensu. Może jednak wyjaśnisz, po co Ci szeroka Światowa w jej północnej części?

REKLAMA

# IPN

15.05.2018 12:51

#TarchominOd22Lat napisał(a) 14.05.2018 22:43
Dlatego, że trzeba myśleć o przyszłości.
.
Nie bardzo rozumiem Twój wywód, że potrzebne jest poszerzenie północnej części Światowida (bo dyskutujemy w kontekście tego odcinka), bo jak napisałeś "na końcu pętli będzie centrum przesiadkowe dla Legionowa, Jabłonnej itd." Z założenia to centrum ma być przecież po to, by ludzie się tam przesiadali na tramwaj z samochodów lub autobusów, więc ta kwestia w żaden sposób nie uzasadnia poszerzenia Światowida, tym bardziej w jej północnej części.
Zgadzam się, że w okolicach, o których napisałeś, w ciągu kliku lat przybędzie może nawet kilka tysięcy mieszkańców. Ale tak się składa, że po pierwsze to ulice położone przy Modlińskiej i zawsze ich mieszkańcy będą mieli lepszy dojazd do Ratusza i przychodni, Mostu Północnego, czy Galerii Północnej ulicą Modlińską. Nie widzę sensu, by wtłaczać ich na Nowodwory lub Tarchomin. Po drugie, nawet, gdyby mieli taką fantazję i chcieli jechać Światowida, to z natury rzeczy, zanim Światowida zacznie się korkować w części północnej, to w drugiej części, będzie już kompletnie zapchana. Więc poszerzenie Światowida w części północnej nic im nie pomoże, jeżeli docelowo będą chcieli dojechać np. do Mostu Północnego. W tym kontekście - zobacz na mapy- okolice, o których piszesz dużo bardzie skorzystałyby, gdyby Miasto zamiast bezsensownie poszerzać północną część Światowida, zbudowałoby wreszcie ul. Leśnej Polanki, czy też przedłużyło w kierunku Mehoffera, Ordonówny i dalej w kierunku Modlińskiej, kończącą się obecnie przy najnowszej Biedronce ul. Trakt Nadwiślański.
Skoro jesteś mieszkańcem tych okolic (Winnicy), to nie dziwi mnie, że chcesz dociągnięcia tramwaju. To zrozumiałe. Ale czy sensowne z punktu widzenia miasta i gospodarności, to inna sprawa. Napisałem o tym w poprzednim wpisie.

# GoskaW.

15.05.2018 18:48

Ja nie znam nikogo osobiscie, kto nie chce szerszej ulicy. Sasiadow czy znajomych kogo zapytam to kazdy popiera w 100% szeroka Swiatowida i tramwaj
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA