REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

Tramwajem na Rudę. Kandydaci obiecują

  14 września 2018

alt='Tramwajem na Rudę. Kandydaci obiecują'
źródło: warszawa.wikia.com/Krzysztof.J

Sprawa przedłużenia linii tramwajowej z pętli Marymont-Potok trafiła do kampanii wyborczej.

REKLAMA

Po kilkudziesięciu latach traktowania ich po macoszemu Warszawa znowu zaczęła stawiać na tramwaje. W najbliższych latach budowane będą linie z Dworca Zachodniego do Wilanowa, na Kasprzaka, na Gocław i do Winnicy, a także nowa zajezdnia przy ul. Annopol na Białołęce. Coraz bardziej realnych kształtów nabiera też przedłużenie linii z Bródna za trasę S8, na tzw. Zieloną Białołękę. Nie bez znaczenia jest też wprowadzanie dla tramwajów zielonej fali na kolejnych torach (w planach m.in. Woronicza, Radiowa i Okopowa). Obecnie jedynym gęsto zaludnionym osiedlem Warszawy, które nie ma komunikacji szynowej albo nie czeka na nią, jest Ruda.

PO-PiS za tramwajem

W trwającej kampanii wyborczej temat tramwaju na Rudę poruszyli już kandydaci na prezydenta Justyna Glusman (Ruchy Miejskie - Miasto Jest Nasze), Patryk Jaki (PiS) i Rafał Trzaskowski (PO). Wszyscy chcieliby przedłużyć tory z pętli na Mickiewicza, z której korzysta dziś "piętnastka" aż w sąsiedztwo pętli autobusowej na Gwiaździstej. Glusman wspomina dodatkowo o parkingu P+R przy pętli tramwajowej i Wisłostradzie.

Choć z Klaudyny do ścisłego centrum Warszawy jest tylko 6 km, mieszkańcy Rudy nie mają z nim bezpośredniego połączenia. Przesiadka do tramwaju na Mickiewicza albo metra na pl. Wilsona jest obowiązkowa. Ta druga jest w zasadzie pozbawiona sensu, bo dwukrotne pokonywanie różnicy poziomów zajmuje z grubsza tyle samo czasu, co sam dojazd do ronda Dmowskiego. Rozwiązaniem byłoby właśnie przedłużenie tramwajowej "piętnastki" na północ, w okolice pętli autobusowej przy Gwiaździstej. Którędy? W podjęciu decyzji powinny pomóc profesjonalne analizy. Pewne jest tylko to, że konieczna byłaby budowa obok wiaduktu Mickiewicza drugiej estakady, przeznaczonej dla tramwajów oraz - zapewne - także rowerów.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# Adamb

14.09.2018 10:33

A dlaczego do tej pory mimo próśb kierowanych do ZTM nie ma bezpośredniego połączenia tramwajowego z Młocin przez Nocznickiego, Wólczyńską, Powstańców Śląskich i Obozową na Wolę?

# ryjek

15.09.2018 23:46

To jest chore.Nie zgadzajmy się na żaden tramwaj. Mieszkańcy Żoliborza mają dość pętli. Tramwaje jadąc po łuku strasznie piszczą.Kilkadziesiąt tramwaji dziennie i można dostać choroby nerwowej. Teraz nam chcą wcisnąć problem.Bo u nich będzie tylko przystanek.Tramwaj na Bielanach jest niepotrzebny. Po za tym jak miała by przebiegać jego trasa w chmurach.Nie widzę miejsca. A może przez środek osiedla Ruda. A może koło szkoły podstawowej na ul. Rudzkiej a moze przez środek ulicy Klaudyny. Niech lepiej poprawią tunel i dociągną go do wiaduktu na Mickiewicza.

# legionista

17.09.2018 14:43

Trzeba przyznać, że osiedle Ruda ma słabą komunikację i słusznie, że ktoś myśli, że należy to zmienić. Zastanawia mnie tylko zajezdnia przy pętli na Gwiaździstej. Właściwie to nie zastanawia mnie samo miejsce, a to, że eko-terroryści dostaną dużego bólu tylnej części ciała i z pewnością za chwilę okaże się, że mieszkają tam jakieś żyjątka koniecznie wymagające niesamowitej opieki. Oczywiście troska ta będzie się wyrażała w określonej kwocie.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025