REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Tramwajem do Winnicy. Umowa podpisana

  28 października 2019

alt='Tramwajem do Winnicy. Umowa podpisana'
źródło: ZTM

Przedłużenie linii tramwajowej na Światowida staje się faktem. Za budowę będzie odpowiadać hiszpańska firma Balzola.

REKLAMA

- Już w 2021 roku mieszkańcy kolejnego osiedla na Białołęce będą mogli szybciej dojechać do centrum Warszawy - czytamy w komunikacie Tramwajów Warszawskich. - Podpisaliśmy umowę na budowę trasy tramwajowej do Winnicy.

Istniejące torowisko zostanie wydłużone o kilometr, a przy okazji powstanie nowy układ drogowy wraz z jezdnią, drogą dla rowerów i chodnikami. Według wyliczeń Tramwajów dojazd z Winnicy do stacji metra Młociny będzie trwać ok. 20 minut. Choć Zarząd Transportu Miejskiego jeszcze tego nie ogłosił, przedłużenie linii 2 z Nowodworów jest w tym momencie całkowicie pewne, a linii 17 - bardzo prawdopodobne.

Inwestycją za ponad 67 mln zł zajmie się firma Balzola. Wykonawca będzie miał na przeprowadzenie prac 10 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych, co oznacza, że pierwsze tramwaje dotrą do Winnicy w 2021 roku.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (10)

# Niko

28.10.2019 15:36

1 kilometr torów w 10 miesięcy?
Mają rozmach sku#$%@y

 Matka_Sławka_z_Gdańska

28.10.2019 16:36, wpis modyfikowany 2 razy,ostatnio 28.10.2019 16:40

A tymczasem kiedyś, dawno, dawno temu i daleko stąd....
W 1912 r. rozpoczęto jedno z największych przedsięwzięć inżynierii kolejowej w historii Australii mające na celu połączenie torami kolejowymi dwóch miast, Kalgoorlie i Port Augusta oddalonych od siebie o 1996 km. Prace rozpoczęto jednocześnie z dwóch stron. Zakończyły się one 17 października 1917 kiedy budowane jednocześnie tory spotkały się w miejscowości Ooldea leżącej na równinie Nullarbor.
5 lat, to 60 miesięcy. 1996 km : 60 = 33,27 km toru na miesiąc. Powiecie, dobrze! Ale tam był jeden tor, a tu dwa będą. Ho, ho, to prawda! To w takim razie 16, 63 km dwutorowej linii miesięcznie układano by w Australii w 1912 roku!!! Czyli w dziesięć miesięcy powstało by 166 km takiego szlaku?
Bez komentarza!
PS - Należy się cieszyć się tylko z jednego. Że przez jakiś czas (około 10 miesięcy lub dłużej?) uda nam się wsiąść do tramwaju na Nowodworach i na Tarchominie. Potem będzie to trudne.

 drugastrona

28.10.2019 17:27

1 km torów, plus nowa ulica z chodnikami i ścieżkami rowerowymi, plus pętla tramwajowa, plus zawrotka tramwajowa, plus oświetlenie uliczne, plus prawdopodobne przekładki mediów, plus wycinki.
Porównywanie do sytuacji sprzed 100 lat jest bez sensu. Kiedyś nikt nie liczył się z kosztami, ze środowiskiem, nie budowano do tego ulicy, chodników, ścieżek rowerowych, czy oświetlenia i nie trzeba było wymieniać rur, bo budowano w szczerym polu. Teraz urzędnicy mają za zadanie zapłacić jak najmniej za roboty. Oczywiście, że dałoby się zatrudnić dodatkowych pracowników, zaangażować dodatkowe maszyny, ale wtedy byłoby drożej. Porównujmy, ale z głową, a nie populistycznie.

REKLAMA

 Matka_Sławka_z_Gdańska

28.10.2019 18:38, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 28.10.2019 19:17

Ale wtedy byłoby drożej.....to wszystko wyjaśnia. Po polsku.

# lookie

29.10.2019 08:55

Wtedy nie było tematu kosztów, kar za niezgodności, ilości osób która zginie podczas prac, hałasu nocnego podczas prac, gwarancji itp itd. Głupie porównanie.

 Matka_Sławka_z_Gdańska

29.10.2019 10:46, wpis modyfikowany 4 razy,ostatnio 10.11.2019 19:38

Tak czy siak, to haniebne! Tak, czy siak, to Matce odpowiada.
Im dłużej tej trasy nie będzie, tym będzie luźniej (o ile luzem można nazwać dzisiejsze obłożenie 2 i 17). Tym lepiej też, bo potok aut z Modlińskiej nie wjedzie w Światowida i wewnątrzosiedlowa ulica nie zamieni się w trasę szybkiego ruchu, tak szybko. To są niezaprzeczalne plusy tego, że tak powiem przetargu 'po kosztach"
I skoro jest tak, że mamy mnóstwo czasu, to proszę powiedzieć, czy radni mają już jakiś plan takiej organizacji ruchu "na Winnicy", żeby wjazd z Modlińskiej od strony Jabłonny i Legionowa na osiedle i pod pętlę był niemożliwy lub bardzo utrudniony? Nie mają! Są Matka o tym przekonane nie tylko dlatego, że powstanie P+R przy pętli, ale również dlatego, że w ocenie Matki oni nawet o tym nie pomyśleli...? Bo tak też może być, skoro panuje cisza "w temacie" tak istotnym, jak komfort (cisza, o której z innego zupełnie powodu wspomina PT Przedmówca, emisja spalin , zagrożenie wypadkami, korki na skrzyżowaniach i inne uciążliwości w związku z taką arterią) w całym pasie osiedli od Tarchomina po Winnicę.
Gdy Światowida na naszych oczach zamieni się w Sokratesa...! Oj, będzie lament wtedy, oj będzie!

REKLAMA

# Jankub

30.10.2019 05:19

Naprawdę nie wiem po co budowano pętlę na Tarchominie - tyle pieniędzy na kilka lat.
Jeżeli chodzi o przymiarki, to linia nr 2 już pęka w szwach, więc z Winnicy trzeba będzie uruchomić drugi tramwaj np 17. POCO WIĘC PĘTLA NA TARCHOMINIE

 drugastrona

30.10.2019 14:54

#Jankub napisał(a) 30.10.2019 05:19
Naprawdę nie wiem po co budowano pętlę na Tarchominie - tyle pieniędzy na kilka lat.
Jeżeli chodzi o przymiarki, to linia nr 2 już pęka w szwach, więc z Winnicy trzeba będzie uruchomić drugi tramwaj np 17. POCO WIĘC PĘTLA NA TARCHOMINIE

Generalnie dodatkowe pętle są potrzebne na wypadek awarii - wtedy łatwiej skraca się trasy. Podobnie jest z nieużywanymi rozjazdami na skrzyżowaniach.

# Z_Nowodworow

09.11.2019 18:33

A o drugiej jezdni już oczywiście zapomnieli :-( Tymczasem autobusy tkwią co rano w korkach na Światowida. Zgadzam się też z Matka_Slawka_z_Gdanska , że do 2 to już się nie da wsiąść na Nowodworach.

REKLAMA

# wkurzony

10.11.2019 15:57

Czyli powrót E8 coraz bliższy. To tylko kwestia czasu.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy