REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# Niko

28.10.2019 15:36

1 kilometr torów w 10 miesięcy?
Mają rozmach sku#$%@y

 Matka_Sławka_z_Gdańska

28.10.2019 16:36, wpis modyfikowany 2 razy,ostatnio 28.10.2019 16:40

A tymczasem kiedyś, dawno, dawno temu i daleko stąd....
W 1912 r. rozpoczęto jedno z największych przedsięwzięć inżynierii kolejowej w historii Australii mające na celu połączenie torami kolejowymi dwóch miast, Kalgoorlie i Port Augusta oddalonych od siebie o 1996 km. Prace rozpoczęto jednocześnie z dwóch stron. Zakończyły się one 17 października 1917 kiedy budowane jednocześnie tory spotkały się w miejscowości Ooldea leżącej na równinie Nullarbor.
5 lat, to 60 miesięcy. 1996 km : 60 = 33,27 km toru na miesiąc. Powiecie, dobrze! Ale tam był jeden tor, a tu dwa będą. Ho, ho, to prawda! To w takim razie 16, 63 km dwutorowej linii miesięcznie układano by w Australii w 1912 roku!!! Czyli w dziesięć miesięcy powstało by 166 km takiego szlaku?
Bez komentarza!
PS - Należy się cieszyć się tylko z jednego. Że przez jakiś czas (około 10 miesięcy lub dłużej?) uda nam się wsiąść do tramwaju na Nowodworach i na Tarchominie. Potem będzie to trudne.

 drugastrona

28.10.2019 17:27

1 km torów, plus nowa ulica z chodnikami i ścieżkami rowerowymi, plus pętla tramwajowa, plus zawrotka tramwajowa, plus oświetlenie uliczne, plus prawdopodobne przekładki mediów, plus wycinki.
Porównywanie do sytuacji sprzed 100 lat jest bez sensu. Kiedyś nikt nie liczył się z kosztami, ze środowiskiem, nie budowano do tego ulicy, chodników, ścieżek rowerowych, czy oświetlenia i nie trzeba było wymieniać rur, bo budowano w szczerym polu. Teraz urzędnicy mają za zadanie zapłacić jak najmniej za roboty. Oczywiście, że dałoby się zatrudnić dodatkowych pracowników, zaangażować dodatkowe maszyny, ale wtedy byłoby drożej. Porównujmy, ale z głową, a nie populistycznie.

REKLAMA

 Matka_Sławka_z_Gdańska

28.10.2019 18:38, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 28.10.2019 19:17

Ale wtedy byłoby drożej.....to wszystko wyjaśnia. Po polsku.

# lookie

29.10.2019 08:55

Wtedy nie było tematu kosztów, kar za niezgodności, ilości osób która zginie podczas prac, hałasu nocnego podczas prac, gwarancji itp itd. Głupie porównanie.

 Matka_Sławka_z_Gdańska

29.10.2019 10:46, wpis modyfikowany 4 razy,ostatnio 10.11.2019 19:38

Tak czy siak, to haniebne! Tak, czy siak, to Matce odpowiada.
Im dłużej tej trasy nie będzie, tym będzie luźniej (o ile luzem można nazwać dzisiejsze obłożenie 2 i 17). Tym lepiej też, bo potok aut z Modlińskiej nie wjedzie w Światowida i wewnątrzosiedlowa ulica nie zamieni się w trasę szybkiego ruchu, tak szybko. To są niezaprzeczalne plusy tego, że tak powiem przetargu 'po kosztach"
I skoro jest tak, że mamy mnóstwo czasu, to proszę powiedzieć, czy radni mają już jakiś plan takiej organizacji ruchu "na Winnicy", żeby wjazd z Modlińskiej od strony Jabłonny i Legionowa na osiedle i pod pętlę był niemożliwy lub bardzo utrudniony? Nie mają! Są Matka o tym przekonane nie tylko dlatego, że powstanie P+R przy pętli, ale również dlatego, że w ocenie Matki oni nawet o tym nie pomyśleli...? Bo tak też może być, skoro panuje cisza "w temacie" tak istotnym, jak komfort (cisza, o której z innego zupełnie powodu wspomina PT Przedmówca, emisja spalin , zagrożenie wypadkami, korki na skrzyżowaniach i inne uciążliwości w związku z taką arterią) w całym pasie osiedli od Tarchomina po Winnicę.
Gdy Światowida na naszych oczach zamieni się w Sokratesa...! Oj, będzie lament wtedy, oj będzie!

REKLAMA

# Jankub

30.10.2019 05:19

Naprawdę nie wiem po co budowano pętlę na Tarchominie - tyle pieniędzy na kilka lat.
Jeżeli chodzi o przymiarki, to linia nr 2 już pęka w szwach, więc z Winnicy trzeba będzie uruchomić drugi tramwaj np 17. POCO WIĘC PĘTLA NA TARCHOMINIE

 drugastrona

30.10.2019 14:54

#Jankub napisał(a) 30.10.2019 05:19
Naprawdę nie wiem po co budowano pętlę na Tarchominie - tyle pieniędzy na kilka lat.
Jeżeli chodzi o przymiarki, to linia nr 2 już pęka w szwach, więc z Winnicy trzeba będzie uruchomić drugi tramwaj np 17. POCO WIĘC PĘTLA NA TARCHOMINIE

Generalnie dodatkowe pętle są potrzebne na wypadek awarii - wtedy łatwiej skraca się trasy. Podobnie jest z nieużywanymi rozjazdami na skrzyżowaniach.

# Z_Nowodworow

09.11.2019 18:33

A o drugiej jezdni już oczywiście zapomnieli :-( Tymczasem autobusy tkwią co rano w korkach na Światowida. Zgadzam się też z Matka_Slawka_z_Gdanska , że do 2 to już się nie da wsiąść na Nowodworach.

REKLAMA

# wkurzony

10.11.2019 15:57

Czyli powrót E8 coraz bliższy. To tylko kwestia czasu.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024