REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Rusza budowa nowoczesnej zajezdni. Wielka inwestycja Tramwajów Warszawskich

  30 grudnia 2020

alt='Rusza budowa nowoczesnej zajezdni. Wielka inwestycja Tramwajów Warszawskich'
źródło: materiały prasowe

Jedna z największych inwestycji tramwajowych w Warszawie nabiera tempa. Pierwsze przygotowania do budowy mają ruszyć w styczniu.

REKLAMA

12 hektarów powierzchni, miejsce dla 150 tramwajów, stanowiska obsługi technicznej, lakiernia, myjnie i... 14 kilometrów torów - tak ma się prezentować planowana na Annopolu zajezdnia tramwajowa. Budowa ma potrwać dwa lata i dwa miesiące oraz kosztować ponad 300 mln zł. Tramwaje Warszawskie rozpoczęły właśnie poszukiwania wykonawcy a pierwsze prace związane z porządkowaniem terenu i przygotowaniem budowy zaczną się jeszcze w styczniu.

Nowa zajezdnia tramwajowa na Annopolu

- Zajezdnia na Annopolu będzie wyposażona w system informatyczny, który zautomatyzuje wiele czynności wykonywanych dotychczas przez pracowników - zapowiada warszawski ratusz. - System zidentyfikuje każdy tramwaj wjeżdżający i wyjeżdżający z zajezdni i sprawdzi, na którym torze się on znajduje. Sterowanie zwrotnicami i semaforami będzie odbywało się automatycznie, bez udziału motorniczych.

Do systemu podłączona zostanie myjnia oraz stanowiska diagnostyczne. Całość ma być obsługiwana przy pomocy tabletów i smartfonów, za pomocą których pracownicy będą przekazywali dane do centralnego systemu. Automatyzacja pracy pozwoli oszczędzić czas pracowników, a co za tym idzie - także pieniądze warszawiaków. Przykład? Ręczne przekładanie zwrotnic w zajezdni tej wielkości zajmuje każdego dnia blisko 7 godzin. Szacowane oszczędności wynikające ze zautomatyzowania zajezdni w ciągu 10 lat wyniosą około 10 mln zł. Minusem jest to, że są one zbliżone do kosztu zakupu i instalacji całego systemu.

Wstąp do księgarni

Tramwaje i ekologia

Zajezdnia Annopol będzie w dużym stopniu zasilania z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii - wykorzystywane będą m.in. pompy ciepła i ogniwa fotowoltaiczne. Dodatkowo zaplanowano magazynowanie wody w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zielonych.

(dg)

REKLAMA

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# Mieszkaniec Tarchomina

30.12.2020 18:55

Zajmijcie się tematem odrażającego smrodu na Tarchominie!
Znowu na Tarchominie śmierdzi goownem bardziej niż zwykle! Zjazd z mostu Północnego w Myśliborską przy policji, skrzyżowanie Ćmielowska - Myśliborska, skrzyżowanie Myśliborska - Botewa i od przejścia dla pieszych między Galerią a Biedronką aż do Biedronki (tu ciekawostka bo ostatnio tam goowna nie czuć, tylko coś jakby padlinę xd).
Pod Tarchominem, dokładnie pod Myśliborską płynie goowno z całej Warszawy od przepompowni Świderska przy moście. Spaceruję tamtędy codziennie wieczorkiem, codziennie śmierdzi!!!

# ekolog

31.12.2020 18:06

Mi bardziej od smrodu ścieków, które są tylko nietrującymi odorami, bardziej przeszkadza dym z domów jednorodzinnych. To jest dopiero smród niedowytrzymania. I do tego trujący.
Przyjechały słoje z wiosek i smrodzą. A wypad z powrotem do swoich ojców i tam kopćcie.

# observer

31.12.2020 19:30

#ekolog napisał(a) 31.12.2020 18:06
Przyjechały słoje z wiosek i smrodzą.

Posługujesz się utartymi schematami myślowymi. Gdybyś się zastanowił, to może zauważyłbyś, że te słoiki wprowadzają się gremialnie do nowych osiedli, wyposażonych w c.o.
Smrodzą zaś przede wszystkim właściciele domków, mieszkający tu od lat i to są akurat warszawiacy. Zostali nimi przez przyłączenie okolicznych miejscowości do Warszawy. Niedawno można było ich oglądać w gumiakach, pośród gęsi i innego inwentarza. Do dzisiaj funkcjonują tam szamba, często bez dna.
Jest też liczna grupa warszawiaków w mieszkaniach komunalnych, opalanych węglem i położonych w centralnych dzielnicach, którzy faktycznie zasługują na miano smrodziarzy.
A tak w ogóle, to masz jakiś uraz na tle tych swoich słoików; uważasz się za postawionego wyżej, masz do tego jakieś podstawy?

REKLAMA

# Były pracownik

01.01.2021 13:44

Zastanawiam się skąd weźmie szanowny zarząd Tramwai Warszawskich ludzi do pracy: zarobki Motorniczych po kursie wynoszą 4000zl brutto przez 2 lata ( praca w weekendy , święta , od godziny 3.30 rano , 2 zmiana do prawie 2 w nocy (linia 9) , do tego dodajmy odpowiedzialność za ludzkie życie ( prokurator w przypadku wypadku), praca bardzo często po 10h dziennie. Praca na zapleczu jeszcze niżej płatna... Teraz płaca minimalna 2800 brutto + wysługa+ tak zwana 13 pęsia, za zamiatanie ulic ( tyle płaca w MPO) praca po 8 h dziennie , weekendy i święta wolne zero odpowiedzialności...

# lipastraszna

06.01.2021 17:18

Do zajezdni ludzie nie jeżdżą. Do tej pory nie ma odcinka od trasy mostu północnego to pętli Żerań.

# marcin_f

07.01.2021 12:39

Wynoś się, spamerze, wszędzie tylko śmiecisz tymi swoimi kłamliwymi i nikogo nieinteresującymi wymysłami. Umyj się i wypierz ciuchy, wtedy wokół ciebie przestanie śmierdzieć szambem.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024