REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Białołęka

wypadki

 

Tramwaje stoją na Tarchominie. Problemy w godzinach szczytu

  1 grudnia 2022

Tramwaje stoją na Tarchominie. Problemy w godzinach szczytu
źródło: Czytelnik

W popołudniowym szczycie w czwartek 1 grudnia Nowodwory i Winnica zostały odcięte od stacji metra Młociny. Składy nie mogły dotrzeć po tłumy mieszkańców wracających z pracy. W korku rozpoczynającym się obok podstawówki przy Erazma z Zakroczymia utknęło kilkanaście tramwajów.

REKLAMA

Tramwaje stanęły w korku, ponieważ doszło do kolejnej kolizji na wysokości wjazdu do szkoły podstawowej. Kierowcy regularnie nie zauważają w tym miejscu pędzących po torach składów. Zdarza się także, że tramwaje obsługujące Tarchomin, Nowodwory i Winnicę stoją z powodu awarii. JMDI ogłasza ofertę specjalną na Święta! JMDI ogłasza ofertę specjalną na Święta!
Firma JMDI stworzyła specjalną ofertę świąteczną na ostatnie miesiące 2022 roku i początek Nowego Roku. Pakiety telewizyjne i internetowe bez limitu to jedynie część bonusów dla Klientów JMDI.

Awarie tramwajów na Tarchominie

Białołęcki radny Filip Pelc zwrócił się do Zarządu Transportu Miejskiego z pytaniem, ile awarii tramwajów na Tarchominie i Nowodworach odnotowano w tym roku i ile z nich skutkowało zablokowaniem ruchu. Liczby podane przez ZTM są porażające. W okresie od 1 stycznia do 15 listopada odnotowano 139 awarii, w tym 38 z zatrzymaniem mającym znikomy wpływ na ruch pozostałych pojazdów i 48 z dłuższym zatrzymaniem ruchu tramwajowego. A przecież w tym zestawieniu nie uwzględniono wypadków, kolizji czy awarii sieci.

REKLAMA

Nowe tramwaje z Korei

Obecnie pasażerów wożą już 33 nowe wagony Hyundai Rotem, testy przechodzi - lub czeka na nie - kolejnych 17. Pojazdy typu Varsolino można spotkać na jednej z najpopularniejszych tras tramwajowych w stolicy, czyli na linii nr 2, która łączy Winnicę ze stacją metra Młociny.

- Tu najlepiej można wykorzystać możliwości Hyundaiów, bo są najdłuższymi i najbardziej pojemnymi tramwajami w Warszawie. Mają prawie 33 metry, czyli prawie o trzy metry więcej niż najpopularniejsze tramwaje niskopodłogowe. W każdym z nowych tramwajów może podróżować nawet 240 osób - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

(db/jok)

.
 

Polecamy

Komentarze (8)

# Pasażer_Nostromo_9

01.12.2022 18:46

Te Hyundaie to porażka na całej linii. Wymieniam ich trzy główne wady, jako pasażer regularny, jeżdżący codziennie kilka razy.
1) zbyt biała barwa reflektorów przednich, w dodatku niewłaściwe skalibrowanie - oślepiają pieszych, kierowców, rowerzystów, motocyklistów; 2) zbyt mało miejsc siedzących - raptem 31 na tramwaj, o dobre 8-10 za mało, wbrew temu, co twierdzi Dutkiewicz; 3) fatalny, toporny przycisk otwierania drzwi, który blokuje się, czy raczej blokuje drzwi, kiedy się go naciśnie więcej niż raz. Poza tym o wiele za mało reaktywny - nieraz już widziałem, że osoby słabsze nie miały siły żeby go nacisnąć i podświetlić; do tego 4) Niektórzy co wrażliwsi twierdzą, nie bez racji, że w Hyundaiach śmierdzi.
-

# Zdzisuaw Maseuko

02.12.2022 00:39

To te tramwaje gdzie trzeba przycisk do drzwi wciskać z siła młota pneumatycznego?

# Jsjdhsb

02.12.2022 11:13

#Zdzisuaw Maseuko napisał(a) 02.12.2022 00:39
To te tramwaje gdzie trzeba przycisk do drzwi wciskać z siła młota pneumatycznego?

Dokładnie te

REKLAMA

# Wicu

02.12.2022 18:37

Nie chcieliście drugiej jezdni Światowida? No, to macie przejazd przez tory do szkółki ba hahaha

# mieszkaniec2022

04.12.2022 12:47

Hyundai = okropny smród. Zawsze zastanawiam się jak bardzo urzędnicy mają nas w du&ie. Bo pewnie stwierdzili "bydło" i tak musi jeździć a z czasem wywietrzeje...
1. Kolizyjny wyjazd z bazarku/szkoły powinien zostać zlikwidowany. Można zrobić połączenie wewnętrzne z wyjazdem z sygnalizacją. Potrzeba 100 m jezdni. Tak samo drugi wyjazd przy bazarku też powinien być zikwidowany i połączony z istniejącym jw. 190 m jezdni.
2. Wyjazd ze Świętosławskiego powinien być tylko możliwy w prawo w Światowida. Wyjazd z Chritsa Botewa na Światowida powinien być zlikwidowany. 100 m dalej jest skrzyżowanie z Ćmielowska/Światowida z sygnalizacją. Można bezpiecznie pojechać w każdym kierunku.
3. Wjazd/wyjazd na Światowida przy Lidlu powinien zostać zlikwidowany. Jest wyjazd na Myśliborską.
4. Skrzyżowanie Światowida z Traktem Nadwiślańskim musi być przebudowane. Teraz nawet brakuje powtórzonego sygnalizatora dla skręcających z TN w lewo w Światowida jadąc od Szafrańców. Samochód skręcający w tej relacji musi przepusić samochody przejeżdzające TN prosto przez Światowida. W tym czasie zmienia się już światło zielone na czerwone. Kierowcy oczekując na skręt na środku skrzyżowania nie widzą już tej sygnalizacji. W tym czasie tramwaje mają już zgodę na przejazd przez Światowida. Kierowca o słabym refleksie będzie zmielony. Urzędnik, który dopuścił takie rozwiązanie do ruchu powinien wylecieć z roboty i zamiatać ulice.
Ale po co urzędas ma myśleć? Przecież i tak mu płacą.
I co robią nasi radni Białołęki? Czekają na wybory. Wówczas się uaktywnią i będą nowe drzewka, ławeczki, chodniki. Tępe nieroby.

# Ewa_00

05.12.2022 12:15

Kłania się brak alternatywnego połączenia i porządnego systemu informacji dla korzystających. Brawo Warszawa, zawsze wszystko najmniejszym kosztem i "jakoś to będzie".

REKLAMA

# Zielonek

06.12.2022 08:22

Taki Tarchomin jaka Warszawa, wszystko naprawione przylepcem ! Od Czajki po Tarchomin .

# real

09.12.2022 12:27

Kłania się tutaj budowanie "po taniości" tak charakterystyczne dla twardogłowych w ratuszu. Wszystkie te kolizje są i będą bo to linia tramwajowa poprzecinała osiedla. Mieszkańcy nie mają jak wyjechać na światowida które stało się "kręgosłupem" tarchomina. Będzie jeszcze gorzej, bo zamiast udrożnienia głównej arterii, decydenci pozbawieni rozumu...budują wlot światowida do modlińskiej! Gdy to skończą, tarchmomin stanie, bo jabłonna i legionowo będą wjeżdzać w światowida by skrócić sobie drogę do metra młociny i ominąc korki na modlińskiej. Większość wjazdów na osiedla musi być zachowana. Ale przy budowie tramwaju każdy wjazd powinien był otrzymać czujki sygnalizacyjne, tak jak to jest trochę na przejazdach kolejowych. Zbliżający się tramwaj powinien przy przejeździe uruchamiać migające żółte światło by ostrzec kierowców. To oczywiście są koszty, ale przecież bezpieczeństwo nie jest ważne dla platformersów z ratusza. Lepiej ogłosić sukces i wepchać pół tarchomina do bydłowozu bez siedzeń. Aby było lepiej, naród musi obudzić się ze snu, zacząć myśleć i rozliczać decydentów z ich działań. Tylko wtedy władza ruszy zady by poprawić naszą codzienność.
więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl    Stanowią one własność prawnie chronioną należącą do Wakacje.pl S.A. i/lub jej partnerów.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA