Co z tramwajem wzdłuż Modlińskiej? Wiadukt zbudowano 13 lat temu
13 września 2024
- Tramwaj na Modlińskiej rozpocznie kursowanie najwcześniej w 2014 roku - mówił 14 lat temu Michał Powałka, ówczesny rzecznik Tramwajów Warszawskich. "Najwcześniej" to najrzetelniej dobrane słowo w tym zdaniu.
Wiadukt tramwajowy na Modlińskiej nad Portem Żerańskim zbudowano w 2011 roku. 13 lat poźniej Tramwaje Warszawskie przygotowują się do ogłoszenia przetargu na wstępny projekt trasy wzdłuż ulicy Modlińskiej. Ma to nastąpić w tym roku, choć wciąż nie ma jeszcze decyzji środowiskowej dla tej ważnej inwestycji.
Zapomnijmy o tramwaju na Białołękę. 286 mln zł na teatr w centrum
Mimo dziury budżetowej w wysokości 2,2 mld zł warszawscy radni przeznaczyli ogromną kwotę na budowę teatru na pl. Defilad. W planach na najbliższe lata nie widać żadnych rezerw finansowych na linie tramwajowe na wschodnią Białołękę i na Modlińskiej.
- To jest dosyć wymagający odcinek, bo ma przejść obok elektrociepłowni. Kiedy będziemy mogli realizować tę trasę, to zależy od nowej umowy wieloletniej z ZTM-em i ratuszem - poinformował na antenie TVP3 Warszawa rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz. Dopiero po podpisaniu tej umowy, zapadnie decyzja, kiedy trasa w kierunku Tarchomina będzie budowana.
Tramwaj na Modlińskiej - problemy przy elektrociepłowni
- Tramwaje Warszawskie muszą znaleźć rozwiązanie techniczne dla przejścia torów przy Elektrociepłowni Żerań (kolizja z sieciami ciepłowniczymi). Są też mniejsze kolizje, wymagające zmian w projekcie, co sygnalizowaliśmy w ostatnich miesiącach (Portowa - w celu ograniczenia ingerencji w teren zieleni za placem zabaw, Płużnicka - korekta trasy przy planowanej inwestycji mieszkaniowej - w tym miejscu nie ma rezerwy pod tramwaj) - wylicza radny Mateusz Senko, który uczestniczył w niedawnym posiedzeniu nadzwyczajnej komisji ds. rozwoju komunikacji szynowej na terenie Białołęki, na której byli przedstawiciele Tramwajów Warszawskich.
Studium dla trasy łączącej Modlińską z Annopolem
- Tramwaje Warszawskie zapowiedziały także przygotowanie studium dla przebiegu trasy linii tramwajowej łączącej zajezdnię Annopol z trasą wzdłuż Modlińskiej. Przetarg ma być ogłoszony jeszcze w tym roku i objąć wybór optymalnego wariantu. Jednym z analizowanych jest trasa wzdłuż Kupieckiej, docelowo łącząca się z odcinkiem wzdłuż Płochocińskiej przy PKP Żerań - zdradza na portalu społecznościowym radny Senko.
Tramwaj wzdłuż Modlińskiej
Wstępne wizualizacje i przebieg trasy tramwajowej wzdłuż Modlińskiej są już gotowe. Pierwszy etap prac miałby rozpocząć się przy Żeraniu FSO, wzdłuż Modlińskiej do skrzyżowania z ulicami Familijną i Płochocińską. Tu znajdzie się pętla i parking park and ride. W tym miejscu trasa rozdzieli się na dwie części. W drugim etapie prac byłyby układane tory w ciągu ul. Familijnej, w sąsiedztwie nowych osiedli i dalej Myśliborską, aby połączyć się z trasą w okolicy Starych Świdrów. Trzeci etap, planowany na dalszą przyszłość, będzie przebiegał wzdłuż Płochocińskiej do przystanku kolejowego Warszawa Żerań. Długość trasy z pętli Żerań FSO na Nowodwory wyniesie około 4 km. Trasa do przystanku kolejowego Warszawa Żerań to około 1 km. Zaplanowano budowę łącznie siedmiu przystanków.
MB
.