REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Co z tramwajem wzdłuż Modlińskiej? Wiadukt zbudowano 13 lat temu

  13 września 2024

alt='Co z tramwajem wzdłuż Modlińskiej? Wiadukt zbudowano 13 lat temu'
Most tramwajowy nad Kanałem Żerańskim zbudowano 13 lat temu. Od tamtej pory nie zrobiono nic w sprawie przedłużenia linii z pętli Żerań FSO. Źródło: Dzielnica Białołęka

- Tramwaj na Modlińskiej rozpocznie kursowanie najwcześniej w 2014 roku - mówił 14 lat temu Michał Powałka, ówczesny rzecznik Tramwajów Warszawskich. "Najwcześniej" to najrzetelniej dobrane słowo w tym zdaniu.

REKLAMA

Wiadukt tramwajowy na Modlińskiej nad Portem Żerańskim zbudowano w 2011 roku. 13 lat poźniej Tramwaje Warszawskie przygotowują się do ogłoszenia przetargu na wstępny projekt trasy wzdłuż ulicy Modlińskiej. Ma to nastąpić w tym roku, choć wciąż nie ma jeszcze decyzji środowiskowej dla tej ważnej inwestycji. Zapomnijmy o tramwaju na Białołękę. 286 mln zł na teatr w centrum Zapomnijmy o tramwaju na Białołękę. 286 mln zł na teatr w centrum
Mimo dziury budżetowej w wysokości 2,2 mld zł warszawscy radni przeznaczyli ogromną kwotę na budowę teatru na pl. Defilad. W planach na najbliższe lata nie widać żadnych rezerw finansowych na linie tramwajowe na wschodnią Białołękę i na Modlińskiej.

- To jest dosyć wymagający odcinek, bo ma przejść obok elektrociepłowni. Kiedy będziemy mogli realizować tę trasę, to zależy od nowej umowy wieloletniej z ZTM-em i ratuszem - poinformował na antenie TVP3 Warszawa rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz. Dopiero po podpisaniu tej umowy, zapadnie decyzja, kiedy trasa w kierunku Tarchomina będzie budowana.

Tramwaj na Modlińskiej - problemy przy elektrociepłowni

- Tramwaje Warszawskie muszą znaleźć rozwiązanie techniczne dla przejścia torów przy Elektrociepłowni Żerań (kolizja z sieciami ciepłowniczymi). Są też mniejsze kolizje, wymagające zmian w projekcie, co sygnalizowaliśmy w ostatnich miesiącach (Portowa - w celu ograniczenia ingerencji w teren zieleni za placem zabaw, Płużnicka - korekta trasy przy planowanej inwestycji mieszkaniowej - w tym miejscu nie ma rezerwy pod tramwaj) - wylicza radny Mateusz Senko, który uczestniczył w niedawnym posiedzeniu nadzwyczajnej komisji ds. rozwoju komunikacji szynowej na terenie Białołęki, na której byli przedstawiciele Tramwajów Warszawskich.

Kup bilet

Studium dla trasy łączącej Modlińską z Annopolem

- Tramwaje Warszawskie zapowiedziały także przygotowanie studium dla przebiegu trasy linii tramwajowej łączącej zajezdnię Annopol z trasą wzdłuż Modlińskiej. Przetarg ma być ogłoszony jeszcze w tym roku i objąć wybór optymalnego wariantu. Jednym z analizowanych jest trasa wzdłuż Kupieckiej, docelowo łącząca się z odcinkiem wzdłuż Płochocińskiej przy PKP Żerań - zdradza na portalu społecznościowym radny Senko.

REKLAMA

Tramwaj wzdłuż Modlińskiej

Wstępne wizualizacje i przebieg trasy tramwajowej wzdłuż Modlińskiej są już gotowe. Pierwszy etap prac miałby rozpocząć się przy Żeraniu FSO, wzdłuż Modlińskiej do skrzyżowania z ulicami Familijną i Płochocińską. Tu znajdzie się pętla i parking park and ride. W tym miejscu trasa rozdzieli się na dwie części. W drugim etapie prac byłyby układane tory w ciągu ul. Familijnej, w sąsiedztwie nowych osiedli i dalej Myśliborską, aby połączyć się z trasą w okolicy Starych Świdrów. Trzeci etap, planowany na dalszą przyszłość, będzie przebiegał wzdłuż Płochocińskiej do przystanku kolejowego Warszawa Żerań. Długość trasy z pętli Żerań FSO na Nowodwory wyniesie około 4 km. Trasa do przystanku kolejowego Warszawa Żerań to około 1 km. Zaplanowano budowę łącznie siedmiu przystanków.

MB

.
 

REKLAMA

Komentarze (6)

# xdx

13.09.2024 15:09

brak rezerwy pod tranwaj za to są tereny mieszkaniowe :):):):):) bedą osiedla bez wyjazdu, bedą sobie ludki mieszkać i z socjalu żyć :):)::):):)

# Myśliborska

16.09.2024 08:06

Panie radny Senko w ostatniej kadencji to pana Stowarzyszenie odpowiadało za inwestycje na Białołęce, jaki jest ich stan widzimy. Teraz też macie dwie osoby z zarządzie, działajcie!!!

# mic

16.09.2024 12:17

Największa kolizja to wjazd z Modlińskiej na S8. Przy remoncie trasy nie wkomponowali trasy tramwaju w układ ślimaków trasy.

REKLAMA

# Nie ma i nie będzie

21.09.2024 10:44

Kasy nie ma i nie będzie. Kasa idzie w białołęcki ośrodek sportu bo to oczko w głowie burmistrzow bialoleki. Pamiętajcie, to że mieszkańcy mają priorytety nie oznacza że urzędnicy mają takie same. Dla zarządzających ważny jest sport bombelkow i osób starszych i to jest priorytet. Komunikacja? A na co to komu ! Drogi - a po co? Chodniki-nie potrzebne! Kanalizacja-w Warszawie nie potrzebna? Naprawdę nie zauważyliście jeszcze? Nawet przychodni nie ma, szpitala. Edukacja też na dzielnicy leży i kwiczy! Pani Anno kiedy będą w końcu zmiany??????

# Graza

22.09.2024 10:00

Pani Anno chcemy spokoju. Nie ma kasy na nic, a na prywaciarza jest?????????? Ta dzielnica to jedno wielkie nieporozumienie, powinna dawno przestać istnieć!!! Sorry ale takie władze to nie władze!!

# dobroduch

27.09.2024 07:53

tramwaj po tym jak minie omawiany most tramwajowy powinien mieć wiadukt który by prowadził 4 m nad wjazdem do elektrociepłowni i wjazdem na s8 z modlińskiej, po minięciu tego wjazdu powinien opadać żeby już na istniejącej pętli tramwajowej osiągnąć jej wysokość

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA