REKLAMA

REKLAMA

Wakacje z Warszawy

REKLAMA

Białołęka

inwestycje

 

Tramwaj na Zieloną Białołękę jeszcze później, niż ostatnio obiecywano

  10 czerwca 2022

Tramwaj na Zieloną Białołękę jeszcze później, niż ostatnio obiecywano
źródło: WTP

W ubiegłym roku warszawscy urzędnicy szacowali, że nowa linia tramwajowa powstanie do roku 2030. Teraz uważają, że potrzeba trzech dodatkowych lat.

REKLAMA

Na ostatniej sesji Rady Warszawy zapadła decyzja o przyznaniu Tramwajom Warszawskim aż 1,35 mld zł na nowe inwestycje, przy czym są to pieniądze w zasadzie wirtualne. Jak czytamy w dokumentach przygotowanych na głosowanie, źródłem finansowania mają być kredyty i ewentualne dotacje unijne, które warszawski ratusz chciałby dostać w przyszłości.

REKLAMA

Tramwaj na Białołękę - kiedy?

Choć "środków" na papierze przybywa, inwestycje na Białołęce wciąż są odsuwane w czasie.

W ubiegłym roku Tramwaje Warszawskie szacowały, że do roku 2030 uda się zbudować linię od skrzyżowania Matki Teresy z Rembielińską wzdłuż Wincentego, Głębockiej i projektowanej trasy Olszynki Grochowskiej do Zaułka. Dziś oficjalnym terminem zakończenia prac jest już rok 2033.

- W ramach inwestycji sporządzono wielowariantową koncepcję trasy tramwajowej, w tym koncepcję przebiegu w rejonie drogi ekspresowej S8, w ramach której przewiduje się usytuowanie torowiska na estakadzie, opracowano studium układu zasilania planowej trasy, wykonano ekspertyzę techniczną oraz analizy obliczeniowe mostów nad Kanałem Bródnowskim w ciągu ulic Wincentego i Kondratowicza, sprawdzające możliwości poprowadzenia trasy tramwajowej po istniejących obiektach, zinwentaryzowano zieleń, a także skorygowano dokumentację projektową stacji metra Kondratowicza, w celu skoordynowania z planowaną inwestycją tramwajową - czytamy w dokumencie Rady Warszawy. - Wydano kartę informacyjną przedsięwzięcia, złożono wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz wykonano raport oddziaływania na środowisko.

REKLAMA

Warszawa w długach

Warszawski ratusz nie był w tak złej sytuacji finansowej od początków samorządu. Za rządów prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz dziura budżetowa rosła nawet do 1,41 mld zł, ale samorząd regularnie ciął wydatki, sprywatyzował SPEC, co pozwoliło m.in. sfinansować jeden z etapów budowy metra i przetrwać kilka kryzysów.

W roku 2019 dziura została powiększona do 2,02 mld zł, co nie przeszkodziło ratuszowi podpisać umowy na budowę Muzeum Sztuki Nowoczesnej za 417 mln zł. W grudniu 2019 roku, gdy ekonomiści spodziewali się nadejścia dużego kryzysu gospodarczego, warszawscy radni przyjęli budżet z deficytem w wysokości 2,09 mld zł. Cztery miesiące później ogłoszono stan epidemii, podczas którego warszawski samorząd nie zdecydował się na cięcia wydatków.

(ko)

.
 

Komentarze (18)

# Trcc

10.06.2022 15:59

A za 5 lat powiedzą że jeszcze 3 lata. Ja bym obstawiał coś koło 2050. Oczywiście o ile wcześniej UE nie zabroni tramwajów jako nieekologicznych.

# jedwab

10.06.2022 16:26

he he, wtedy władze warszafki stwierdą że chcieliby zrobić ale nie wolno :)

# Elzar

10.06.2022 16:52

Przez ten czas Czaskoś zdąży jeszcze parę innych rzeczy obiecać i fundusze przesunąć kilka razy. Pod rozwagę, czy nie powinno być tak, że jeśli się coś obieca, to trzeba zrealizować (nawet z opóźnieniem) a nie brnąć w kolejne obietnice? Przecież te inwestycje w infrastrukturę czy transport się nie zdeaktualizowały na Białołęce a wręcz przeciwnie. Blokowiska powstają a obietnice miasta są *ówno warte.

REKLAMA

# andy

10.06.2022 22:15

A można było doprowadzić do Głębockiej metro zamiast bez sensu na Bródno. Największy błąd komunikacyjny Warszawy.

# Xyz

10.06.2022 23:12

Ale kładkę do solorza już buduje

# Thor

11.06.2022 06:52

Czysta PATOLOGIA. Brak wyrazów żeby opisać gniew, który narasta jak ścieki w kolektorze pod Wisłą.

REKLAMA

# AdaA

11.06.2022 21:17

Mieszkańcy Białołeki są gorszego sortu - większość ze wschod iej granicy.

# ge4yg

12.06.2022 19:58

Martwa dzielnica w oparach smrodu z czajki.

# nenek

13.06.2022 09:49

Po co tramwaj na Białołęce? Jest podziemne metro, gówienko nadaje odpowiedni poślizg.

REKLAMA

# Kaaka

13.06.2022 12:52

Czyli moja teroria, ze go nigdy nie bedzie a Prezydent Kazanowska obiecala zeby uciszyc ludzi jest coraz bardziej sluszna :)

# clipp

13.06.2022 15:27

Popieram stanowisko Ratusza. Nie ma sensu i nie powinno się inwestować w Derby i im podobne patologie urbanistyczne.

# Elzar

13.06.2022 22:41

#clipp napisał(a) 13.06.2022 15:27
Popieram stanowisko Ratusza. Nie ma sensu i nie powinno się inwestować w Derby i im podobne patologie urbanistyczne.
Przykro pisać, ale nie dziwota że z takim myśleniem popierasz Ratusz, który najpierw koncertowo zwalił układ urbanistyczny a teraz nie kwapi się, żeby to naprawić przy Twoim poklasku. Patologią Warszawy jest to, że najwyższe stanowiska to trampolina do największej polityki a nie faktyczna troska o mieszkańców. Może wtedy byloby więcej konsekwencji w działaniu i kończenie jednych, obiecanych inwestycji zanim zacznie się kolejne. A tak, co wybory to festiwal gruszek na wierzbie, co roku zmiana priorytetów, olewanie długofalowej strategii rozwoju miasta i najważniejsze, czyli stołki dla najbardziej zasłużonych w spółkach miejskich. Nie kumam jak to można popierać? Jasne, gdyby był Patryk Jaki, było by jeszcze gorzej, ale nie mówmy że to super, że jedna czy druga dzielnica może zamienić się w slums. Miasto jako całość powinno tworzyć spójny system.

REKLAMA

# jedwab

14.06.2022 11:58

po pierwsze: ludzie PO mają jasno ułożone, dwa razy obiecać to jak raz dać. więc o co chodzi? obiecali? obiecali, więc??? a jak jeszcze raz obiecją to jak by jeszcze raz dali (a i tak platfoludek (w kontrze to pisoludu) będzie głosował)
po drugie: co do tych g#wien i czajki itp, ostatnio się przyznał jaki On był za młodu: 'doupiarz', więc jak ma zamiłowanie to tych brązowych mazi to mu nie przeszkadza co w rzece pływa...

# prawobrzeżny warszawiak

15.06.2022 12:08

Wystarczy się przejechac drugą linią metra żeby zobaczyć jak włodarze traktują prawą stronę Wisły. Młynów drewno, szkło, neony, Targówek blacha i beton. Dla nas korki, jeden pas, a tramwaje sa potrzebne na Wilanowie i to w wersji górskiej. Jak nie chcą żeby tu ludzie mieszkali, to ok. Tylko czemu pozwolenia na budowę wydają na lewo i prawo. A skoro już wydają, to chyba czas zacząć wymagać żeby infrastruktura sę pojawiła. Mój głos stracili już po wycofaniu się z budowy obwodnicy Pragi.

# Elzar

15.06.2022 14:39

#prawobrzeżny warszawiak napisał(a) 15.06.2022 12:08
Mój głos stracili już po wycofaniu się z budowy obwodnicy Pragi.
Wow, nieźle. Nawet nie wiedziałem, że to połączenie drogowe też wypadło z realizacji... Nie no, bomba. Po kiego grzyba w ogóle te drogi - lepiej zwęzić wszystko do 1 buspasa albo zlikwidować. Niemniej ja dalej będę głosował na mniejsze zło, ale z Warszawy planuję się po prostu wyprowadzić - nie da się tu mieszkać normalnie, już dawno przez brak komunikacji przestałem jeździć do centrum albo choćby bliżej środka miasta. A żeby nie było, moja rodzina ma tu korzenie od pokoleń, umierający gatunek można by rzec.

REKLAMA

# Bolo

30.06.2022 11:10

A na parady nie brakuje.

# Urzędasy

02.07.2022 22:39

Brawo Urząd Miasta Bialoleka, brawo radni brawo wszyscy urzędnicy....

# jka

03.07.2022 11:48

kto może niech ucieka z Białołęki

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA