REKLAMA

Białołęka

Komentarz

 

Tramwaj na Nowodwory z poważną wadą

  6 marca 2017

alt='Tramwaj na Nowodwory z poważną wadą'
źródło: ZTM

Za krótki przystanek powoduje poranne korki na torach. Czy czeka nas przebudowa pętli Młociny?

REKLAMA

Miało być niezależnie od korków, regularnie w 14 minut z Nowodworów do najbliższej stacji metra. W praktyce niektóre poranne tramwaje pokonują ten krótki odcinek nawet o 1/3-1/4 dłużej. Przy dużej częstotliwości kursów, które pomiędzy Mehoffera a Młocinami odbywają się w szczycie co 2-4 minuty, pętla tramwajowa obok metra jest niewydolna.

- Pierwszego dnia stwierdziłem, że korek tramwajowy to jakiś przypadek - opowiada nasz czytelnik z Nowodworów. - Drugiego dnia miałem już ochotę wysiąść przy zajezdni "Żoliborz" i iść dalej na piechotę. W końcu postanowiłem wychodzić do pracy 20 minut wcześniej, żeby nie jechać w największym szczycie.

Problemem jest zły układ torów tramwajowych, odziedziczony po starej pętli Huta. Projektanci węzła komunikacyjnego założyli, że składy będą kończyć trasę na długich, podwójnych przystankach pod zadaszeniem, zaś pasażerowie będą docierać na peron metra przez "poziom przesiadek" (+1). Ponieważ oznaczałoby to konieczność pokonania różnicy trzech pięter (!) na odcinku kilkudziesięciu metrów, Zarząd Transportu Miejskiego zdecydował, że tramwaje przyjeżdżające zza Wisły będą zawracać tam, gdzie zawracają teraz. Przesiadka jest bardzo wygodna, ale krótki przystanek sprawia, że składy linii 2, 11 i 33 tłoczą się na jednym torze. W rezultacie tworzą się korki.

Co robić?

ZTM i Tramwaje Warszawskie powinny zareagować już teraz, bo po dołożeniu kolejnych kursów z Nowodworów problem będzie rósł, zaś po planowanym przedłużeniu trasy do Winnicy Młociny kompletnie się zatkają. Ratunkiem może być zamontowanie gdzieś na Bielanach nakładki torowej (takiej jak na Nowodworach), by dwukierunkowe składy mogły zawracać także poza Młocinami.

Możliwa jest także zmiana tras tramwajów, dzięki której tramwaje z Nowodworów mogłyby zatrzymywać się jeden za drugim - pierwszy na obecnym przystanku 11 i 33, drugi - na obecnej pętli "dwójki". Ciekawym rozwiązaniem byłoby połączenie linii 2 i 11 (zniknąłby przystanek na żądanie na wyjeździe z węzła) i skierowanie skróconych kursów linii 2 na trasę Tarchomin Kościelny - Piaski (dużo nowych możliwości przesiadki). Ruch na Młocinach odbywałby się wtedy znacznie płynniej. Tylko czy mamy w zajezdniach wystarczająco dużo składów?

Zapraszamy na zakupy

Projektanci nie pomyśleli

Absurdalny "poziom przesiadek" świeci pustkami, tory tramwajowe są fatalnie zaprojektowane, pomiędzy szynami i na trawnikach widać wydeptane przez pasażerów optymalne trasy przesiadek, zaś jeden z przystanków autobusowych pełni funkcję dworca autobusowego. Dziewięć lat po otwarciu "węzła komunikacyjnego Młociny" doskonale widać, że został on fatalnie zaprojektowany.

Jeśli Łomianki wejdą do I strefy biletowej a tory dotrą do Winnicy, ruch tramwajowy i autobusowy na Młocinach jeszcze wzrośnie, zaś po otwarciu Galerii Młociny przybędzie pasażerów. Ciekawe, jak będzie wtedy funkcjonować nasz "węzeł komunikacyjny"?

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (5)

 cycu

07.03.2017 00:09

Skoro problem dotyczy Młocin, to czemu jest przedstawiany na stronie Białołęki ?
Jakieś ukryte pragnienia, czy może problemy z dzieciństwa. A może bolało ?
A wie Pan czemu tramwaj zakręcowywuje ?
Bo się szyny wygły....
Gdzie chce Pan powiększyć zajezdnię, jakie nakładki, jaki zły układ torów tramwajowych ?
Jakieś chore pytania i totalne bzdury...
A wiesz chociaż co to są obostrzenia, przepisy p-poż, ewakuacyjne, itp ...
Na podstawie ścieżki wydeptanej przez ludzi oceniasz błędy konstrukcyjne? Chore....
Albo - ,, Za krótki przystanek powoduje poranne korki na torach'' - przecież 30 metrów za przystankiem są światła i 3 pasmowa ulica, to i tak tramwaje musiałyby stać tam w korku .... jakieś majaczenie czy mataczenie.

 jerzy

07.03.2017 09:45

Jeśli nawet autor artykułu wykazał się niepełną znajomością tematu można mu to pokazać w inny sposób.

 drugastrona

08.03.2017 09:12

Jakiś problem ewidentnie jest i pojawił się po zwiększeniu taktu tramwajów od nas. Do tej pory wszystko grało. Może gdzieś za długo czekają na światłach/rozjazdach? Może po prostu przepustowość pętli Młociny jest za mała? Mam pomysł do rozważenia przez odpowiedzialnych urzędników - podwójne składy. Zmniejszyć takt do np. 6 czy 5 minut (z dodatkowym tramwajem oczywiście z pętli Tarchomin Kościelny), ale niech jeżdżą podwójne składy. Wtedy taki pociąg przejeżdża jako całość przez światła/rozjazd, przyjeżdża na przystanek i zabiera pasażerów, wjeżdża na pętlę i zostawia pasażerów. Pytanie do kumatych z TW/ZTM: czy nasze przystanki na pewno są wystarczająco długie i czy peron na pętli Młociny jest wystarczająco długi.

REKLAMA

 Meggg

08.03.2017 09:45

cycu napisał 07.03.2017 00:09
Skoro problem dotyczy Młocin, to czemu jest przedstawiany na stronie Białołęki ?
Jakieś ukryte pragnienia, czy może problemy z dzieciństwa. A może bolało ?
A wie Pan czemu tramwaj zakręcowywuje ?
Bo się szyny wygły....
Gdzie chce Pan powiększyć zajezdnię, jakie nakładki, jaki zły układ torów tramwajowych ?
Jakieś chore pytania i totalne bzdury...
A wiesz chociaż co to są obostrzenia, przepisy p-poż, ewakuacyjne, itp ...
Na podstawie ścieżki wydeptanej przez ludzi oceniasz błędy konstrukcyjne? Chore....
Albo - ,, Za krótki przystanek powoduje poranne korki na torach'' - przecież 30 metrów za przystankiem są światła i 3 pasmowa ulica, to i tak tramwaje musiałyby stać tam w korku .... jakieś majaczenie czy mataczenie.

Jak sie przez cały czas pisało ze jest super super, wielki sukces, krytykowalo ludzi majacych watpliwosci, pisalo o 14 minutach przejazdu ze to super pewne, no to trzeba teraz wybrnąc z robienia z ludzi balona. :)

 tarantula01

14.03.2017 07:45

Przy obecnym peronie, na którym zatrzymuje się tramwaj nr 2 nie miał być peronem przesiadkowym - tak jak teraz. Tramwaj 2 miał zatrzymywać się na peronie 7 i 8. I już przy oddawaniu do użytku pętli Młociny pisałem do ZTMu o potencjalnych problemach, które się pojawią. Efekt był żaden. Do czasu przedłużenia linii 2 na Tarchomin - wtedy nagle ZTM zaczął szukać rozwiązania i tramwaj 2 zaczął zatrzymywać się przy obecnym peronie. Jednak do ZTMu dalej http://radny.com.pl/dok3kadencja/pisma3ztm/ztm-mlociny151103przerobki.pdf, że to rozwiązanie nie będzie spełniać swojej funkcji, gdy zwiększy się kursowanie tramwaju nr 2 i napisałem, jak bez przebudowy węzła (co wymaga sporych nakładów) można problem rozwiązać. ZTM dalej twierdził, że będzie dobrze. W pierwszej połowie 2016 r. jeszcze 2-krotnie ponowiłem wnioski i zbijałem argumentację ZTMu. ZTM pozostał nieugięty. Widać lubi testować niezadowolenie pasażerów.
Teraz znów urzędnicy będą szukać rozwiązania po czasie.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

14.03.2017 07:45

Przy obecnym peronie, na którym zatrzymuje się tramwaj nr 2 nie miał być peronem przesiadkowym - tak jak teraz. Tramwaj 2 miał zatrzymywać się na peronie 7 i 8. I już przy oddawaniu do użytku pętli Młociny pisałem do ZTMu o potencjalnych problemach, które się pojawią. Efekt był żaden. Do czasu przedłużenia linii 2 na Tarchomin - wtedy nagle ZTM zaczął szukać rozwiązania i tramwaj 2 zaczął zatrzymywać się przy obecnym peronie. Jednak do ZTMu dalej http://radny.com.pl/dok3kadencja/pisma3ztm/ztm-mlociny151103przerobki.pdf, że to rozwiązanie nie będzie spełniać swojej funkcji, gdy zwiększy się kursowanie tramwaju nr 2 i napisałem, jak bez przebudowy węzła (co wymaga sporych nakładów) można problem rozwiązać. ZTM dalej twierdził, że będzie dobrze. W pierwszej połowie 2016 r. jeszcze 2-krotnie ponowiłem wnioski i zbijałem argumentację ZTMu. ZTM pozostał nieugięty. Widać lubi testować niezadowolenie pasażerów.
Teraz znów urzędnicy będą szukać rozwiązania po czasie.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA