REKLAMA

Białołęka

drogi »

 

Traktem Nadwiślańskim daleko nie zajedziemy

  5 listopada 2014

alt='Traktem Nadwiślańskim daleko nie zajedziemy'

Rada Warszawy zdecydowała o zmianie trasy planowanego Traktu Nadwiślańskiego. Jeśli ulica w ogóle powstanie, nie dojedziemy nią na Pragę.

REKLAMA

Trakt Nadwiślański był w planach "od zawsze", miał przebiegać nad Wisłą (pierwotnie z Nowodworów, według nowszych planów od Trasy Mostu Północnego) aż do Wybrzeża Helskiego jako alternatywa dla samochodów jadących Modlińską i Jagiellońską. Obecność ulicy w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego m.st. Warszawy kwestionowali ekolodzy, krytykujący przekształcenie spokojnego prawego brzegu Wisły w ciąg komunikacyjny porównywalny z Wisłostradą. A później Mennica Polska kupiła tereny vis-a-vis dawnej Fabryki Samochodów Osobowych i również zaczęła starać się o wykreślenie trasy.

- Celem inwestora jest rewitalizacja ważnej części dzielnicy Praga Północ, dostarczenie nowoczesnej substancji mieszkaniowej, usługowej i handlowej - mówiła Magda Sikorska, rzeczniczka Mennicy Polskiej. - Zależy nam na przyciągnięciu nowych mieszkańców na prawą stronę Wisły poprzez stworzenie dobrych warunków życia po przystępnej cenie. Budowa autostrady nad rzeką to pomysł rodem z lat 70., kiedy mogło się wydawać, że Żerań będzie drugim Detroit.

Trakt Nadwiślański pierwotnie był planowany jako droga klasy G (główna). Choć nie jest to sztywną zasadą, drogi główne zazwyczaj mają dwie jezdnie lub planuje się na nich budowę drugiej, zaś drogi Z (zbiorcze) to w przeważającej większości jezdnie o dwóch pasach ruchu. Trakt Nadwiślański nie jest kluczową inwestycją dla Warszawy, ani nawet dla Białołęki - mówi Robert Chwiałkowski z SISKOM. W kontekście planowanej na północnym Żeraniu budowy osiedla lub zagłębia biurowego i słabej sieci dróg w tej części dzielnicy z pewnością przyda się droga zbiorcza, umożliwiająca dojazd do ratusza, sklepów czy przychodni na Tarchominie. O pozostawienie drogi w planach zabiegał samorząd Białołęki, jednak ostatnio Rada Warszawy wykreśliła jej część. Uznano, że tak długa arteria doprowadzająca ruch do obszaru centrum miasta (rozpoczynającego się na moście Gdańskim) i wtłaczająca ruch na Wybrzeże Helskie jest sprzeczna z polityką transportową Warszawy, która chce ograniczać ruch samochodów. Za poważne minusy uznano także brak możliwości budowy węzłów z trasą S8 (Toruńską) i planowaną Trasą Krasińskiego i wysokie koszty realizacji. Rada miasta przychyliła się też do opinii ekologów, że Trakt Nadwiślański byłby błędem urbanistycznym, odcinającym miasto od rzeki jak Wisłostrada.

Zgodnie z aktualnie planowanym przebiegiem Traktem Nadwiślańskim nie dojedziemy już do Wybrzeża Helskiego. Ulica będzie kończyć na południe od mostu Grota-Roweckiego, a następnie skręcać do Jagiellońskiej. Obniżono także klasę drogi do zbiorczej a na wykreślonym fragmencie naprzeciwko dawnej FSO zrobiono miejsce pod inwestycje Mennicy Polskiej.

- Trakt Nadwiślański nie jest kluczową inwestycją dla Warszawy, ani nawet dla Białołęki - mówi Robert Chwiałkowski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. - W zasadzie w ogóle nie widzimy potrzeby budowy tej ulicy. Obsługa komunikacyjna Białołęki zostanie w pełni zapewniona dzięki Trasie Toruńskiej (S8), Trasie Mostu Północnego (i przedłużeniu jej dalej na wschód) oraz ulicy Modlińskiej i Jagiellońskiej.

Białołęczanie mimo wszystko mogą czuć się oszukani. Tracą planowany od lat Trakt Nadwiślański, nie zyskując nic w zamian. Władze Warszawy postanowiły wykreślić dalszy odcinek drogi, by zrobić Mennicy Polskiej miejsce pod inwestycję. Dlaczego nie otrzymaliśmy w zamian na przykład gwarancji, że planowany od lat tramwaj na Modlińskiej zostanie zbudowany znacznie szybciej, niż to obecnie jest planowane?

DG

 

REKLAMA

Komentarze (22)

# SGKPNW

05.11.2014 11:21

Pan z SISKOM chyba powinien przenieść się do Zielonego Mazowsza

# lusia

05.11.2014 13:31

Zgadzam się - SISKOM to teraz taki Green Peace i ma w nosie problemy prawej strony W-wy.

# społeczeństwo

05.11.2014 13:39

siskom to jakaś atrapa organizacji i przedłużone ramię jednej z partyjek.

REKLAMA

# KG115

05.11.2014 15:54

Mnie, jako członkowi SISKOM, jest wstyd, że blokuje wszystkie inwestycje drogowe po prawej stronie, a już w szczegolnosci te od północnej strony. Koledzy, tu teraz będzie rozwijała się Warszawa, a o drogach powinno myśleć się wcześniej. Zielona Białołekama 3 główne ulice, od lat nieremontowane, wytyczone w XIX w, albo wcześniej.

# xyzabc

05.11.2014 17:39

Brawo SISKOM! Wreszcie decyzje na miarę XXI w. Miasto dla ludzi :)rozbudowujmy sieci tramwajowe a nie tylko beton i smrodostrady

# Czerowny

05.11.2014 17:48

No to mamy następny efekt działań ekspertów SISKOM-u. Dziękujemy Panie Tumasz i Chwiałkowski

REKLAMA

# S.K.

05.11.2014 17:48

#xyzabc napisał(a) 05.11.2014 17:39
Brawo SISKOM! Wreszcie decyzje na miarę XXI w. Miasto dla ludzi :)rozbudowujmy sieci tramwajowe a nie tylko beton i smrodostrady

Zmiana studium na życzenie dewelopera, to rzeczywiście XXI wiek

# Won z Hanką

05.11.2014 18:25

Jestem zniesmaczony kolejną "mądra" decyzją pseudooszczędnościową poddyktowaną przez PO i HGW. Teraz nie musza sie bać ze jakieś pieniążki zostaną na Białołęce!

# baba

05.11.2014 18:36

Tak, najlepiej wyciąć wszystko co jeszcze rośnie nad Wisłą, wybetonować i autostradę zrobić. To się nam Europa na miarę Pekinu zrobi!

REKLAMA

# ola

05.11.2014 21:28

Odnoszebwrazenie,ze po prawej stronie to lepiej zaorajmy ulice i na koniach i rowerach do wileniaka a poxniej nowoczesnym srodkiem lokomocji

# arti

06.11.2014 05:54

Bez przesady - okolica jest dobrze skomunikowana. O wiele bardziej potrzebne są ulice na Zielonej. Mądra decyzja.

 basik

06.11.2014 11:52

#arti napisał(a) 06.11.2014 05:54
Bez przesady - okolica jest dobrze skomunikowana. O wiele bardziej potrzebne są ulice na Zielonej. Mądra decyzja.

Czy z powodu tego że ktoś taniej kupił mieszkanie w polu Ci którzy kupili mieszkanie drozej nie mają prawa chcieć poprawy sieci dróg?
Trak Nadwiślanski w planach jest chyba od 30 lat!

REKLAMA

# Taltos2

06.11.2014 12:03

Do basik:
ale kupowałaś drożej od miasta? Które z tego tytułu zobowiązało się, że będzie lepiej traktowało Twoją część miasta? Czyli jeśli ktoś kupił na Starym Mokotowie czy w Śródmieściu drożej niż Ty, to wszystkie inwestycje miejskie mają być tylko tam? Sorry, ale katastru u nas nie ma, więc podatek od nieruchomości liczony od m2 jest taki sam, czy to w Ursusie, Wawrze czy w Śródmieściu...

# Rafał

06.11.2014 12:07

basik napisała 06.11.2014 11:52
Trak Nadwiślanski w planach jest chyba od 30 lat!
o, nie tylko.
most Krasińskiego, praska obwodnica Warszawy (przedłużenie Wiatracznej), słynna trasa Olszynki Grochowskiej.
to tylko kilka przykładów.
plany, plany, plany.
i tymi planami szafują teraz kandydaci na (bez)radnych i do stołecznych władz samorządowych.
to wszystko można skwitować krótko:
GRUSZKI NA WIERZBIE.

 basik

06.11.2014 22:00

#Taltos2 napisał(a) 06.11.2014 12:03
Do basik:
ale kupowałaś drożej od miasta? Które z tego tytułu zobowiązało się, że będzie lepiej traktowało Twoją część miasta?
Ale nie chodzi o lepsze traktowanie. Tylko o równe. Nie może być tak że inwestycje są tylko na terenie niezagospodarowanym.

REKLAMA

# rany

06.11.2014 23:23

siskom - to duże dzieciaki

# _BAR

07.11.2014 10:20

#xyzabc napisał(a) 05.11.2014 17:39
Brawo SISKOM! Wreszcie decyzje na miarę XXI w. Miasto dla ludzi :)rozbudowujmy sieci tramwajowe a nie tylko beton i smrodostrady

Rzecz w tym, że ta sieć tramwajowa nie bardzo się rozwija. Gdyby powiedzieli, że rezygnują z drogi ale za to w 2015r zaczną budowę tramwaju wzdłuż Modlińskiej (zapewniającego dojazd na Pragę do ul. Targowej) - to mogłabym być nawet za.
A tak - to tylko kolejna rezygnacja z inwestycji.

# bucksik

07.11.2014 22:27

Kluczowa dla Białołęki jest modernizacja Modlińskiej, aby każde skrzyżowanie miało wiadukty w osi drogi, nowa Marywilska do Płud, przedłużenie trasy Mostu Północnego np. do Płochocińskiej i dalej modernizacja Płochocińskiej aż do granicy Warszawy, czyli po 2 pasy w każdą stronę, a miejsce jest. Na Zielonej Białołęce - modernizacja Głębockiej oraz nowe połączenie pomiędzy Ostródzką i Kątami Grodziskimi. Dalej połączenie Białołęckiej i Annopol, itd. Ale ciągle panuje na "Zielonej" marzenie o metrze, tramwajach, kiedy nie ma podstawowej infrastruktury.

REKLAMA

# nowaprawica.waw.pl

08.11.2014 00:32

wyguglaj sobie:
nowaprawica.waw.pl

# lutek

05.12.2014 12:29

ranga mieszkańców Białołęki została obniżona przez platformerską rade warszawy,podwarszawskie dzielnice powinne mieć przepustki do centrum,koalicje rządząca Po powinna zawrzeć z dzikami,inne dzielnice np praga płn czy targówek pokazały PO i HGW w wyborach jak lubią niespełnone obietnice
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024