REKLAMA

Białołęka

drogi »

 

Traktem Nadwiślańskim daleko nie zajedziemy

  5 listopada 2014

alt='Traktem Nadwiślańskim daleko nie zajedziemy'

Rada Warszawy zdecydowała o zmianie trasy planowanego Traktu Nadwiślańskiego. Jeśli ulica w ogóle powstanie, nie dojedziemy nią na Pragę.

REKLAMA

Trakt Nadwiślański był w planach "od zawsze", miał przebiegać nad Wisłą (pierwotnie z Nowodworów, według nowszych planów od Trasy Mostu Północnego) aż do Wybrzeża Helskiego jako alternatywa dla samochodów jadących Modlińską i Jagiellońską. Obecność ulicy w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego m.st. Warszawy kwestionowali ekolodzy, krytykujący przekształcenie spokojnego prawego brzegu Wisły w ciąg komunikacyjny porównywalny z Wisłostradą. A później Mennica Polska kupiła tereny vis-a-vis dawnej Fabryki Samochodów Osobowych i również zaczęła starać się o wykreślenie trasy.

- Celem inwestora jest rewitalizacja ważnej części dzielnicy Praga Północ, dostarczenie nowoczesnej substancji mieszkaniowej, usługowej i handlowej - mówiła Magda Sikorska, rzeczniczka Mennicy Polskiej. - Zależy nam na przyciągnięciu nowych mieszkańców na prawą stronę Wisły poprzez stworzenie dobrych warunków życia po przystępnej cenie. Budowa autostrady nad rzeką to pomysł rodem z lat 70., kiedy mogło się wydawać, że Żerań będzie drugim Detroit.

Trakt Nadwiślański pierwotnie był planowany jako droga klasy G (główna). Choć nie jest to sztywną zasadą, drogi główne zazwyczaj mają dwie jezdnie lub planuje się na nich budowę drugiej, zaś drogi Z (zbiorcze) to w przeważającej większości jezdnie o dwóch pasach ruchu. Trakt Nadwiślański nie jest kluczową inwestycją dla Warszawy, ani nawet dla Białołęki - mówi Robert Chwiałkowski z SISKOM. W kontekście planowanej na północnym Żeraniu budowy osiedla lub zagłębia biurowego i słabej sieci dróg w tej części dzielnicy z pewnością przyda się droga zbiorcza, umożliwiająca dojazd do ratusza, sklepów czy przychodni na Tarchominie. O pozostawienie drogi w planach zabiegał samorząd Białołęki, jednak ostatnio Rada Warszawy wykreśliła jej część. Uznano, że tak długa arteria doprowadzająca ruch do obszaru centrum miasta (rozpoczynającego się na moście Gdańskim) i wtłaczająca ruch na Wybrzeże Helskie jest sprzeczna z polityką transportową Warszawy, która chce ograniczać ruch samochodów. Za poważne minusy uznano także brak możliwości budowy węzłów z trasą S8 (Toruńską) i planowaną Trasą Krasińskiego i wysokie koszty realizacji. Rada miasta przychyliła się też do opinii ekologów, że Trakt Nadwiślański byłby błędem urbanistycznym, odcinającym miasto od rzeki jak Wisłostrada.

Zgodnie z aktualnie planowanym przebiegiem Traktem Nadwiślańskim nie dojedziemy już do Wybrzeża Helskiego. Ulica będzie kończyć na południe od mostu Grota-Roweckiego, a następnie skręcać do Jagiellońskiej. Obniżono także klasę drogi do zbiorczej a na wykreślonym fragmencie naprzeciwko dawnej FSO zrobiono miejsce pod inwestycje Mennicy Polskiej.

- Trakt Nadwiślański nie jest kluczową inwestycją dla Warszawy, ani nawet dla Białołęki - mówi Robert Chwiałkowski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. - W zasadzie w ogóle nie widzimy potrzeby budowy tej ulicy. Obsługa komunikacyjna Białołęki zostanie w pełni zapewniona dzięki Trasie Toruńskiej (S8), Trasie Mostu Północnego (i przedłużeniu jej dalej na wschód) oraz ulicy Modlińskiej i Jagiellońskiej.

Białołęczanie mimo wszystko mogą czuć się oszukani. Tracą planowany od lat Trakt Nadwiślański, nie zyskując nic w zamian. Władze Warszawy postanowiły wykreślić dalszy odcinek drogi, by zrobić Mennicy Polskiej miejsce pod inwestycję. Dlaczego nie otrzymaliśmy w zamian na przykład gwarancji, że planowany od lat tramwaj na Modlińskiej zostanie zbudowany znacznie szybciej, niż to obecnie jest planowane?

DG

 

REKLAMA

Komentarze (22)

# SGKPNW

05.11.2014 11:21

Pan z SISKOM chyba powinien przenieść się do Zielonego Mazowsza

# lusia

05.11.2014 13:31

Zgadzam się - SISKOM to teraz taki Green Peace i ma w nosie problemy prawej strony W-wy.

# społeczeństwo

05.11.2014 13:39

siskom to jakaś atrapa organizacji i przedłużone ramię jednej z partyjek.

REKLAMA

# KG115

05.11.2014 15:54

Mnie, jako członkowi SISKOM, jest wstyd, że blokuje wszystkie inwestycje drogowe po prawej stronie, a już w szczegolnosci te od północnej strony. Koledzy, tu teraz będzie rozwijała się Warszawa, a o drogach powinno myśleć się wcześniej. Zielona Białołekama 3 główne ulice, od lat nieremontowane, wytyczone w XIX w, albo wcześniej.

# xyzabc

05.11.2014 17:39

Brawo SISKOM! Wreszcie decyzje na miarę XXI w. Miasto dla ludzi :)rozbudowujmy sieci tramwajowe a nie tylko beton i smrodostrady

# Czerowny

05.11.2014 17:48

No to mamy następny efekt działań ekspertów SISKOM-u. Dziękujemy Panie Tumasz i Chwiałkowski

REKLAMA

# S.K.

05.11.2014 17:48

#xyzabc napisał(a) 05.11.2014 17:39
Brawo SISKOM! Wreszcie decyzje na miarę XXI w. Miasto dla ludzi :)rozbudowujmy sieci tramwajowe a nie tylko beton i smrodostrady

Zmiana studium na życzenie dewelopera, to rzeczywiście XXI wiek

# Won z Hanką

05.11.2014 18:25

Jestem zniesmaczony kolejną "mądra" decyzją pseudooszczędnościową poddyktowaną przez PO i HGW. Teraz nie musza sie bać ze jakieś pieniążki zostaną na Białołęce!

# baba

05.11.2014 18:36

Tak, najlepiej wyciąć wszystko co jeszcze rośnie nad Wisłą, wybetonować i autostradę zrobić. To się nam Europa na miarę Pekinu zrobi!

REKLAMA

# ola

05.11.2014 21:28

Odnoszebwrazenie,ze po prawej stronie to lepiej zaorajmy ulice i na koniach i rowerach do wileniaka a poxniej nowoczesnym srodkiem lokomocji

# arti

06.11.2014 05:54

Bez przesady - okolica jest dobrze skomunikowana. O wiele bardziej potrzebne są ulice na Zielonej. Mądra decyzja.

 basik

06.11.2014 11:52

#arti napisał(a) 06.11.2014 05:54
Bez przesady - okolica jest dobrze skomunikowana. O wiele bardziej potrzebne są ulice na Zielonej. Mądra decyzja.

Czy z powodu tego że ktoś taniej kupił mieszkanie w polu Ci którzy kupili mieszkanie drozej nie mają prawa chcieć poprawy sieci dróg?
Trak Nadwiślanski w planach jest chyba od 30 lat!

REKLAMA

# Taltos2

06.11.2014 12:03

Do basik:
ale kupowałaś drożej od miasta? Które z tego tytułu zobowiązało się, że będzie lepiej traktowało Twoją część miasta? Czyli jeśli ktoś kupił na Starym Mokotowie czy w Śródmieściu drożej niż Ty, to wszystkie inwestycje miejskie mają być tylko tam? Sorry, ale katastru u nas nie ma, więc podatek od nieruchomości liczony od m2 jest taki sam, czy to w Ursusie, Wawrze czy w Śródmieściu...

# Rafał

06.11.2014 12:07

basik napisała 06.11.2014 11:52
Trak Nadwiślanski w planach jest chyba od 30 lat!
o, nie tylko.
most Krasińskiego, praska obwodnica Warszawy (przedłużenie Wiatracznej), słynna trasa Olszynki Grochowskiej.
to tylko kilka przykładów.
plany, plany, plany.
i tymi planami szafują teraz kandydaci na (bez)radnych i do stołecznych władz samorządowych.
to wszystko można skwitować krótko:
GRUSZKI NA WIERZBIE.

 basik

06.11.2014 22:00

#Taltos2 napisał(a) 06.11.2014 12:03
Do basik:
ale kupowałaś drożej od miasta? Które z tego tytułu zobowiązało się, że będzie lepiej traktowało Twoją część miasta?
Ale nie chodzi o lepsze traktowanie. Tylko o równe. Nie może być tak że inwestycje są tylko na terenie niezagospodarowanym.

REKLAMA

# rany

06.11.2014 23:23

siskom - to duże dzieciaki

# _BAR

07.11.2014 10:20

#xyzabc napisał(a) 05.11.2014 17:39
Brawo SISKOM! Wreszcie decyzje na miarę XXI w. Miasto dla ludzi :)rozbudowujmy sieci tramwajowe a nie tylko beton i smrodostrady

Rzecz w tym, że ta sieć tramwajowa nie bardzo się rozwija. Gdyby powiedzieli, że rezygnują z drogi ale za to w 2015r zaczną budowę tramwaju wzdłuż Modlińskiej (zapewniającego dojazd na Pragę do ul. Targowej) - to mogłabym być nawet za.
A tak - to tylko kolejna rezygnacja z inwestycji.

# bucksik

07.11.2014 22:27

Kluczowa dla Białołęki jest modernizacja Modlińskiej, aby każde skrzyżowanie miało wiadukty w osi drogi, nowa Marywilska do Płud, przedłużenie trasy Mostu Północnego np. do Płochocińskiej i dalej modernizacja Płochocińskiej aż do granicy Warszawy, czyli po 2 pasy w każdą stronę, a miejsce jest. Na Zielonej Białołęce - modernizacja Głębockiej oraz nowe połączenie pomiędzy Ostródzką i Kątami Grodziskimi. Dalej połączenie Białołęckiej i Annopol, itd. Ale ciągle panuje na "Zielonej" marzenie o metrze, tramwajach, kiedy nie ma podstawowej infrastruktury.

REKLAMA

# nowaprawica.waw.pl

08.11.2014 00:32

wyguglaj sobie:
nowaprawica.waw.pl

# lutek

05.12.2014 12:29

ranga mieszkańców Białołęki została obniżona przez platformerską rade warszawy,podwarszawskie dzielnice powinne mieć przepustki do centrum,koalicje rządząca Po powinna zawrzeć z dzikami,inne dzielnice np praga płn czy targówek pokazały PO i HGW w wyborach jak lubią niespełnone obietnice
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA