REKLAMA

Wawer

drogi »

 

To Strabag zbuduje tunel w Międzylesiu, ma dwa lata

  31 października 2014

alt='To Strabag zbuduje tunel w Międzylesiu, ma dwa lata'

Już wiadomo, że wykonawcą prac przy międzyleskim tunelu będzie Strabag. Pod koniec października Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał z firmą umowę na budowę tunelu dla samochodów wraz z przejściem pod torami dla pieszych.

REKLAMA

Strabag wycenił swoje prace na 87,5 miliona złotych, co jest kwotą niższą niż zakładali drogowcy. Umowa zakłada, że w ciągu dwóch lat powstanie przejazd pod torami w ciągu ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej - ma być gotowy do końca 2016 roku.

Tunel ma pozwolić nie tylko na bezkolizyjne przekraczanie linii kolejowej przez samochody, ale też przez pieszych. I choć nie brakuje krytyków takiego rozwiązania - obecnie z rzadka budowane są podziemne przejścia dla pieszych, ZMID przekonuje, że sytuacja jest na tyle wyjątkowa, że ma uzasadnienie. Chodzi bowiem o to, by piechurzy mogli bezpiecznie pokonać tory, a gdyby nie tunel, musiałaby powstać kładka nad szynami, a to niepotrzebnie podniosłoby koszty.

Linia otwocka biegnie przez dzielnicę dzieląc Wawer de facto na pół. Każdorazowy przejazd pociągu powoduje zakorkowanie okolic przejazdów kolejowych. Jest szansa, że za dwa lata to się zmieni, tym bardziej, że wiadukt ma być częścią większej przebudowy, bo modernizacji zostaną poddane także Żegańska i Zwoleńska - na łącznej długości ponad 800 metrów.

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze (7)

# miłośnik_motyk

03.11.2014 14:38

I ci kłamcy śmią w oczy mówić ze kładka byłaby droższa ?
Całość powinna iść wiaduktem i w rurze żeby nie było hałasu i świecenia światłami po budynkach. Byłoby to tańsze, szybsze i bezpieczniejsze. Można by zrobić takie wiszące ronda jak przy IKEA i Decathlon w Markach.
Ale lepiej budować tunel w dzielnicy gdzie nie ma kanalizacji burzowej i nawet się jej nie buduje.
Będzie powtórka z Dźwigowej.

# railman

03.11.2014 15:23

Można było opuścić kolej do wykopu. Kolejarze byliby wniebowzięci, bo mieliby szanse pozbyć się przystanków które komplikują przebudowę linii większych prędkości. Oczywiście pomysł śmiały ale bardzo realny.

# prl

04.11.2014 09:49

Dziwi mnie magiczna wiara urzędników i prasy, że przejazd pod torami rozwiąże problem korków. Korki pozostaną tylko przesuną się w inne miejsca ponieważ mieszkańcy Starej Miłosnej i okolic obecnie stojący w korkach na Czecha, rzucą się na ciąg wąskich ulic Bronowska -Zwoleńska - Żegańska. Moje typy na korki to: skręt z Wału Miedzeszyńskiego w Bronowską, Biedronka na Bronowskiej, oba ronda na Trakcie Lubelskim, Bierdonka i rondo przy Mrówczej. Skończy się na instalowaniu świateł na każdym skrzyżowaniu tych ulic co i tak nic nie pomoże.

REKLAMA

# wasyl

05.11.2014 07:38

#prl napisał(a) 04.11.2014 09:49
Dziwi mnie magiczna wiara urzędników i prasy, że przejazd pod torami rozwiąże problem korków. Korki pozostaną tylko przesuną się w inne miejsca ponieważ mieszkańcy Starej Miłosnej i okolic obecnie stojący w korkach na Czecha, rzucą się na ciąg wąskich ulic Bronowska -Zwoleńska - Żegańska. Moje typy na korki to: skręt z Wału Miedzeszyńskiego w Bronowską, Biedronka na Bronowskiej, oba ronda na Trakcie Lubelskim, Bierdonka i rondo przy Mrówczej. Skończy się na instalowaniu świateł na każdym skrzyżowaniu tych ulic co i tak nic nie pomoże.

Nie zapominajmy, że wkrótce ma być zrobiony przejazd w al. Dzieci Polskich i kierowcy z Czecha tłumnie tu wjadą. Przejścia dla pieszych pod ziemią to fatalny pomysł. Też uważam, że tory kolejowe powinny być poprowadzone w tunelu.

# inż.

09.11.2014 12:36

przyjęte rozwiązanie jest najlepsze! skrajnia drogowa to 4,7 m a kolejowa 7 m, więc robiąc wiadukt nad pkp trzeba by przebudować większy obszar, żeby dało się na niego wjechać. A wrzucenie torów do tunelu to już kompletnie finansowy nonsens! Wymagał by budowy obniżania się to takiego tunelu, w konstrukcji typu 'wanna' na kilku kilometrach w każdą stronę. A tam są następne stacje.
Przyjęto najlepsze i najtańsze rozwiązanie. Najłatwiej się mądrzyć jak się nie ma pojęcia.

# railman

10.11.2014 09:49

Problemem jest właśnie to, że u nas wybiera się rozwiązania po najmniejszej lini oporu. Może i rozwiązanie z wykopem będzie drogie, ale jakże praktyczne..
Jeśli zostawimy rozwój miasta inżynierom to będzie dramat. Inżynier ma tylko zbudować to co wymyślił urbanista :D
Przypomniało mi się stare powiedzenie z polibudy - "jak pomyślę jaki będzie ze mnie inżynier, o boję się pójść do lekarza"

REKLAMA

# 4ZSzJZOaR

12.12.2014 08:33

Jeezuz H Christ, SquintMom, how do you manage to keep from tenillg people like Maria what FREAKING IDIOTS they are!? Doesn't it just KILL you!? At least you finally got sarcastic. Here, I'll do it for you. Maria, you're an IDIOT. What planet are you from? Have you ever studied embryology? Do you even know what the word means? Let me define it for you: it's the study of development, and includes analysis of tissue origins. Obviously, your ability to understand multisyllabic words (not to mention complex concepts) is limited, so I'm going to explain this in really easy, simply-constructed sentences:The glans (that's the head, in case I've already lost ya, darlin') of the penis in the male comes from the same tissue (not Kleenex, sweetie try to stay with me: tissues in the human body are groupings of cells that share a similar purpose) as the clitoris in the female. The foreskin of the penis comes from the same tissue as the hood of the clitoris. They share similar functions and are innervated (that's a big word, I know I tried to find a smaller one for you, but golly gee anatomy is HARD! Anyway, innervated refers to the nerves that connect to a tissue) with the same nerves.Maria, let me tell you a secret. No one who actually knows what research is EVER refers to looking up random shit on the Internet as research. Consequently, reading the inane ramblings of ideological idiots who happen to believe what you believe doesn't make you well-informed. But then, I guess the beauty (or fatal flaw, depending upon how you look at it) of the internet is that it allows idiots of every shape and flavor to meet those few like-minded idiots out there, so they can validate each other.Say hi to the other members of the flat-Earth society for me, will ya? Enjoy the Koolaid, and don't forget that your tinfoil hat looks best tipped at a jaunty angle.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy