REKLAMA

Bielany

zdrowie »

 

Szpital Bielański w czasie covidu. "Ponad 90% pacjentów poleca placówkę"

  6 października 2020

alt='Szpital Bielański w czasie covidu. "Ponad 90% pacjentów poleca placówkę"'
źródło: www.bielanski.med.pl

Mieszkańcy alarmują w internecie, że seniorzy trafiający do Szpitala Bielańskiego nie mają zapewnionej dostatecznej opieki, a kontakt rodziny z lekarzami prowadzącymi jest mocno ograniczony.

REKLAMA

- Do szpitala trafia około 80-letni mężczyzna. No to trzeba go wsadzić w pampersa, bo tak najwygodniej. Zaczynają się więc kłopoty. Pacjent "ciężki", trzeba go unieruchomić. Dodzwonienie się do jakiegokolwiek oddziału graniczy z cudem - nikt nie odbiera telefonu. Nie wiadomo, jak się czuje pacjent, czy nie trzeba mu czegoś. Odwiedzin nie ma - jest przecież covid. Po dwóch dniach okazuje się, że senior został przetransportowany do innej placówki. W sobotę do tego samego szpitala trafia inny mężczyzna - 92-letni. To samo - brak kontaktu, a jak wiadomo starsi ludzie nie korzystają z telefonów często. Małżonka odchodzi od zmysłów, wciąż nikt nie odbiera telefonu w pokoju pielęgniarek i lekarzy. Inny pacjent spędził w szpitalu kilka dni - lekarza widział w dniu wypisu. To co się dzieje, to masakra! Rodziny bez informacji, bez dostępu do bliskich. Do tej pory niektórych karmili. Kto to dziś robi? Tylko nie piszcie, że personel - mojej babci, która nie była w stanie utrzymać łyżki, stawiali posiłek na stoliku i odchodzili - napisała niedawno na facebookowej grupie "Warszawskie Bielany - Mieszkańcy" pani Agnieszka.

Jej wpis wywołał lawinę komentarzy. - Mój tata trafił w ciężkim stanie do Szpitala Bielańskiego, przywieziony karetką. Zatrzymał się mocz i doszło do niewydolności nerek. Potem wielokrotna zapaść serca i odszedł... Niestety przez koronawirusa umierał sam, trwało to około 10 dni (zakaz odwiedzin). Odnośnie personelu medycznego: trudno było się dodzwonić, ale po 10-15 próbach odbierali telefony i panie schodziły po paczki. Lekarz prowadzący w miarę swoich możliwości i dyżurów również pozostawał z nami w kontakcie, ale bywało, że dwa dni pozostawaliśmy bez żadnych informacji - opisuje pani Dorota.

Pandemia niewiele zmieniła?

- Proces opieki nad pacjentem w czasie pandemii nie zmienił się w stosunku do tego przed pandemią. Na oddziale pracuje zespół medyczny, pomocniczy i administracyjny, który każdego dnia zajmuje się pacjentami - informuje Aleksandra Sosnowska, pełnomocnik dyrekcji ds. praw pacjenta w Szpitalu Bielańskim. Poproszona o komentarz na temat zgłaszanych trudności w komunikacji rodzin pacjentów z oddziałem dodaje, że niezależnie od pandemii w Polsce obowiązują przepisy, tj. Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Przepisy te nakładają na lekarza obowiązek przekazywania informacji osobom wskazanym przez pacjenta jako osoby do kontaktu.

- Dlatego przyjętą praktyką jest, że to lekarz dzwoni do osoby wskazanej przez pacjenta. Jeżeli pacjent został przywieziony nieprzytomny, to służby społeczne pracujące w Szpitalu Bielańskim szukają jego rodziny. Mogła więc pojawić się taka sytuacja, że pacjent został przewieziony do Szpitala Zakaźnego w Warszawie, zanim policja znalazła członków rodziny - wyjaśnia Aleksandra Sosnowska.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

"Szpital godny polecenia"

- W trudnych czasach pandemii niezwykle istotne jest wyważenie wypowiedzi opiniotwórczych mediów. Oskarżanie pracowników służby zdrowia i przedstawienie ich codziennej pracy w sposób tak krzywdzący, jak w cytowanej wypowiedzi, nie prowadzi do żadnych konstruktywnych rozwiązań. W Szpitalu Bielańskim w sposób ciągły monitorowana jest satysfakcja pacjenta. W pierwszym półroczu 2020 r. prawie 94% respondentów rekomendowało nasz szpital jako godny polecenia. Oczywiście zdarzają się pojedyncze przypadki, kiedy pacjent lub jego rodzina mogą być niezadowoleni z jakiegoś obszaru diagnostyczno-leczniczego. Wtedy zawsze mają możliwość omówić tę kwestię z ordynatorem oddziału, pełnomocnikiem dyrekcji ds. praw pacjenta, oddziałową - dodaje Aleksandra Sosnowska. Jak poinformowała, w pierwszym półroczu br. 214 pacjentów rozmawiało z pełnomocnikiem ds. praw pacjenta. Żadna ze skarg nie dotyczyła jednak problemów z utrudnionym kontaktowaniem się z personelem placówki, czy też nienależytą opieką nad chorym pacjentem.

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# Pacjent

06.10.2020 18:45

To nie szpital ma decydować i narzucać swoją wolę nt opini, lecz pacjenci i ich rodziny. Wyważyć to sobie szpital może odpady poperacyjne a nie opinie, kierowane przez media i pacjentów. Od dziesiątek lat, szpital bielanski ma opinie, jednego z najgorszych.

# Córkamamy

08.10.2020 20:59

To prawda, moja mama po chemii dostała ciężkiej postaci cukrzycy polekowej i trafiła na oddział dla takich przypadków, lekarkę młodą widziała raz, potem w ogóle się mamą nie interesowała, sama lekarka była wiecznie nieuchwytna, nie można było się niczego dowiedzieć,kiedy wreszcie ją raz zastaliśmy była nieprzyjemna i jedyne co nam miała do powiedzenia to czy na pewno zabierzemy mamę ze szpitala. Dzień wypisu został zresztą przełożony z poniedziałku na piątek, bez powiadomienia rodziny mimo podanych przez nas tel.kontaktowych, po telefonie zdenerwowanej mamy,że ktoś musi po nią przyjechać bo nagle ma już wypis, przyjechałam po nią najszybciej jak mogłam, lekarka była nieuchwytna, wypis leżał na parapecie, zero rozmowy z nami jak postępować z tak ciężką chorobą plus na wypisie przerzuty do mózgu, nikt nie chciał ze mną rozmawiać, na pytanie gdzie jest lekarka nie uzyskałam odpowiedzi

# ArkadiuszStefaniak

11.07.2022 14:48

Właściwie, kiedy byłem w szpitalu, wszystkie moje problemy ze zdrowiem nie zniknęły. Mam naprawdę wysokie ciśnienie krwi i nie wiem, jak je prawidłowo wyleczyć. Pewnie ktoś wie coś pożytecznego?

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy