System P+R sprawdza się w Wawrze
16 maja 2014
Parkingi P+R przy stacjach kolejowych Wawer i Anin są wypełnione w ok. 80%. Czyżby strzał w dziesiątkę?
- Wypełnienie na poziomie 80% należy uznać za bardzo dobre, należy się spodziewać jego wzrostu. - mówi Łukasz Oleszczuk, członek zarządu SISKOM.
W planach rozwoju systemu P+R znalazły się także parkingi przy stacjach Międzylesie, Miedzeszyn i Falenica. Budowa ostatniego z nich utknęła w martwym punkcie w 2012 r., gdy decyzja lokalizacyjna została zaskarżona i sprawa utknęła w sądach. SISKOM nie ma wątpliwości, że parking ten powinien powstać.
- Co do zasadności budowy parkingów P+R wzdłuż linii kolejowych odpowiedź jest zasadniczo prosta: tak - komentuje Oleszczuk. - Oczywiście nie można generalizować, ale w przypadku linii otwockiej jest to wskazane. Wynika to z faktu, iż linia otoczona jest zabudową jednorodzinną o charakterze luźnym, co oznacza, że rola samochodu wzrasta. Budowa parkingów P+R pozwala w tym przypadku "zatrzymać" auta przed dalszą jazdą do centrum miasta.
GD