REKLAMA

Wola

różne »

 

Sukces śmierci: będzie lewoskręt z Górczewskiej w Olbrachta

  27 czerwca 2012

alt='Sukces śmierci: będzie lewoskręt z Górczewskiej w Olbrachta'

Na skrzyżowaniu Górczewskiej z Jana Olbrachta 20 czerwca w tragicznym wypadku zginęły dwie osoby. Przed jadący Górczewską w stronę centrum motocykl wyjechał skręcający w lewo w ul. Olbrachta samochód osobowy. Pasażerowie motocykla nie mieli szans w zderzeniu z autem. Tydzień później w bok usiłującego skręcić z Górczewskiej w Olbrachta seicento uderzyło jadące Górczewską bmw. Jedna osoba została ranna. - Ile osób jeszcze musi tam zginąć, aby drogowcy wydzielili tu wreszcie oddzielny pas do skrętu w lewo i ustawili osobną sygnalizację? - pytali czytelnicy.

REKLAMA

Kierowcy podkreślają, że usiłując skręcić w lewo mają też ograniczoną widoczność. - Mieszkam tu od 16 lat i odkąd zrobili to skrzyżowanie było mnóstwo wypadków. Sam jeżdżę samochodem i wiem, że skręcając z Górczewskiej w Olbrachta jest bardzo ograniczona widoczność. Nadjeżdżające samochody wyłaniają się nagle, nawet jeśli jadą w miarę spokojnie. Motocykla nie sposób dobrze dostrzec, a już zwłaszcza jeśli wyłania się z szeregu innych pojazdów - mówi pan Jan, kierowca z Woli. - Lepiej czasem nadłożyć trochę drogi i jechać do Powstańców niż zginąć w wypadku skręcając z Górczewskiej w lewo w Olbrachta - mówi pan Janusz z Bemowa.

Z drugiej strony kierowcy obawiają się, że wydzielony lewoskręt z Górczewskiej w Olbrachta bardzo spowolni ruch w stronę centrum bądź zablokuje lewy pas w stronę Bemowa.

Wydzielony lewoskręt z Górczewskiej w Olbrachta może spowolnić ruch w stronę centrum bądź zablokować lewy pas w stronę Bemowa.
Czy jednak wykonanie oddzielnej fazy do skrętu w lewo koniecznie musi oznacza korek na Górczewskiej? Dwa lata temu przy skrzyżowaniu ul. Płockiej wykonano taki pas i specjalne światła. Mieszkańcy twierdzą, że większych korków nie ma, a jest dużo bezpieczniej.

Niezgodnie z prawem?

Co ważne, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. relacja do skrętu w lewo tego typu powinna być obsługiwana za pomocą wydzielonych faz sygnalizacyjnych. Dlaczego więc ich do tej pory tam nie ma? - Skrzyżowania z sygnalizacją świetlną w Warszawie systematycznie są dostosowywane do tych przepisów, w miarę posiadanych przez miasto funduszy, które niestety nie wystarczają na modernizację wielu skrzyżowań rocznie - tłumaczy Janusz Galas, miejski inżynier ruchu. Niemniej zapewnia, że skrzyżowanie Górczewskiej z Jana Olbrachta zostanie zmodernizowane w najbliższym możliwym czasie. - Wydzielenie faz do skrętu w lewo wiąże się oczywiście ze zmniejszeniem przepustowości dla innych relacji na tym skrzyżowaniu - nie ukrywa Galas. - Jest to jednak koszt, który ponosi się w zamian za podwyższenie bezpieczeństwa ruchu i unikanie tragicznych wypadków, takich jak ten, który miał miejsce 20 czerwca - podkreśla.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (4)

# kosa

07.07.2012 00:02

Problemem nie jest tutaj lewoskręt. Problemem są pojazdy, które jadą z nadmierną prędkością. Jadać 60 km/h przejazd pomiędzy Góralską i Olbrachta zajmuje 18 sekund. Jadąc 180 km/h będzie to 6 sekund, a taką prędkość nierzadko osiągają motocykle na Górczewskiej. Kierowca skręcający w lewo widzi jasny punkt w oddali, a zanim zdąży ruszyć często ten punkt go już mija. Gorzej jeśli ten punkt nie był widoczny, gdy skręcający w lewo ruszył.
Nie ma tygodnia, żeby nie było nocnych wyścigów na Górczewskiej, kiedy przez kilka minut ryk silników nie pozwala spać. Nie ma też tygodnia, żebym nie widział jakiegoś amatora dwóch kółek ruszającego z pod świateł na jednym kole na Górczewskiej.

# wolak

09.11.2012 16:01

jakoś mamy listopad i nic...nic

# ola

26.02.2013 20:42

dobrze by było gdyby mozna bylo normalnym tempem takze przejsc na tych światłach przez przejscie dla pieszych bo nawet biegnąc ledwo się to udaje i jest to dosc irytujące.

REKLAMA

# Magda

13.04.2013 20:35

Problem z ograniczoną widocznością? Czy ci ludzie naprawdę tamtędy jeżdżą? Jadąc od strony Centrum i skręcając w lewo w Olbrachta z Górczewskiej jest bardzo dobra widoczność i doskonale widać nadjeżdżające od strony Bemowa pojazdy. Problemem jest to, że na skręt trzeba często długo czekać, bo na Górczewskiej jest przecież spory ruch i wiele osób ryzykuje myśląc, że zdążą skręcić zanim nadjedzie coś z naprzeciwka... Oddzielna sygnalizacja jest najlepszym rozwiązaniem, nawet jeśli spowoduje jakieś korki (jeśli już, to i tak pewnie niewielkie) - bezpieczeństwo jest najważniejsze.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe