Betonowe zapory przy stacji metra zostaną na zawsze?
19 czerwca 2023
Mieszkańcy okolic Płockiej zastanawiają się, dlaczego na wyspie oddzielającej dwa przeciwne pasy ruchu przy stacji, wykonawcy metra pozostawili betonowe żółto-czarne klocki, które mogą stwarzać zagrożenie na tej ulicy. Czyżby urzędnicy o nich zapomnieli?
Jak zwraca uwagę nasz czytelnik, dwustronne bariery betonowe, oddzielające dwie jezdnie ulicy Płockiej, stojące tuż za przystankiem autobusowym Metro Płocka 05 i 06, nie są bezpieczne i wprowadzają chaos.
- Dlaczego bariery betonowe nie zostały do tej pory usunięte po otwarciu ulicy Płockiej, po budowie stacji metra? - dopytuje mieszkaniec i jak dowodzi: - W projekcie przebudowy ulicy Płockiej, po otwarciu stacji metra, w Zarządzie Dróg Miejskich powstał prawdopodobnie jakiś błąd techniczny i bariery betonowe odgradzają dwie nitki jezdni ulicy Płockiej. Wygląda to na prowizorkę, która może potrwać kilka lat.
Jak wyglądają zakupy na e-raty?
Coraz większa liczba przedsiębiorców działających w branży e-commerce umożliwia klientom zakupy w systemie ratalnym. Taką opcję wprowadzają także niektórzy operatorzy płatności online. To prosta procedura, w ramach której wniosek o zakup na e-raty rozpatrywany jest w zaledwie kilka minut. Sprawdź, co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na rozłożenie płatności na raty w sklepie internetowym.
Przez betonowe bloczki łamią przepisy?
Jak się dowiedzieliśmy, kierowcy łamią w tym miejscu przepisy ruchu drogowego i kilka metrów za ustawionymi betonowymi bloczkami zawracają na skrzyżowaniu z ul. Wolską. - Ponieważ ZDM zlikwidował kilka lat temu lewoskręt z ul. Wolskiej w Sokołowską, mieszkańcy do swojego budynku przy ul. Sokołowskiej 9 mogą dojechać ulicą Syreny, św. Wojciecha i Sokołowską, ale tylko od strony ulicy Wolskiej. Takie są moje podejrzenia - wyjaśnia powody takiego zachowania kierowców nasz rozmówca.
Betonowe bloczki mogą rozpraszać i ograniczać widoczność, zatem przez to mogą mnożyć się dodatkowe niebezpieczne sytuacje na samym skrzyżowaniu Płockiej z Wolską, które jest oddalone od żółtych betonowych zapór o kilkadziesiąt metrów. Czy muszą tam stać i kto za nie odpowiada?
ZDM i Warszawskie Metro odpowiadają
- To element stałej organizacji ruchu wdrożonej przy okazji budowy metra przez Metro Warszawskie i zatwierdzonej przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym (BZRD). Mają najpewniej uniemożliwiać niebezpieczne skręcanie przez pas dzielący, w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku - wyjaśnia rzecznik prasowy ZDM Jakub Dybalski, który po bardziej szczegółowe informacje odsyła nas do Metra Warszawskiego.
- Organizację ruchu na ul. Płockiej wprowadził wykonawca stacji C08 "Płocka" zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu zatwierdzonej przez BZRD. Na pasie środkowym został wykonany, zgodnie z zatwierdzonym projektem, przejazd rowerowy. Po wykonaniu prac, zgodnie z wytycznymi BZRD, przejazd został zastawiony barierami drogowymi. Decyzja odnośnie usunięcia barier nie leży w gestii Metra Warszawskiego, a organu zatwierdzającego wprowadzoną organizację ruchu - wyjaśnia z kolei rzeczniczka Metra Anna Bartoń.
(db)
.