REKLAMA

Wola

drogi »

 

Betonowe zapory przy stacji metra zostaną na zawsze?

  19 czerwca 2023

alt='Betonowe zapory przy stacji metra zostaną na zawsze?'
fot. czytelnik

Mieszkańcy okolic Płockiej zastanawiają się, dlaczego na wyspie oddzielającej dwa przeciwne pasy ruchu przy stacji, wykonawcy metra pozostawili betonowe żółto-czarne klocki, które mogą stwarzać zagrożenie na tej ulicy. Czyżby urzędnicy o nich zapomnieli?

REKLAMA

Jak zwraca uwagę nasz czytelnik, dwustronne bariery betonowe, oddzielające dwie jezdnie ulicy Płockiej, stojące tuż za przystankiem autobusowym Metro Płocka 05 i 06, nie są bezpieczne i wprowadzają chaos.

- Dlaczego bariery betonowe nie zostały do tej pory usunięte po otwarciu ulicy Płockiej, po budowie stacji metra? - dopytuje mieszkaniec i jak dowodzi: - W projekcie przebudowy ulicy Płockiej, po otwarciu stacji metra, w Zarządzie Dróg Miejskich powstał prawdopodobnie jakiś błąd techniczny i bariery betonowe odgradzają dwie nitki jezdni ulicy Płockiej. Wygląda to na prowizorkę, która może potrwać kilka lat. Jak wyglądają zakupy na e-raty? Jak wyglądają zakupy na e-raty?
Coraz większa liczba przedsiębiorców działających w branży e-commerce umożliwia klientom zakupy w systemie ratalnym. Taką opcję wprowadzają także niektórzy operatorzy płatności online. To prosta procedura, w ramach której wniosek o zakup na e-raty rozpatrywany jest w zaledwie kilka minut. Sprawdź, co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na rozłożenie płatności na raty w sklepie internetowym.

Przez betonowe bloczki łamią przepisy?

Jak się dowiedzieliśmy, kierowcy łamią w tym miejscu przepisy ruchu drogowego i kilka metrów za ustawionymi betonowymi bloczkami zawracają na skrzyżowaniu z ul. Wolską. - Ponieważ ZDM zlikwidował kilka lat temu lewoskręt z ul. Wolskiej w Sokołowską, mieszkańcy do swojego budynku przy ul. Sokołowskiej 9 mogą dojechać ulicą Syreny, św. Wojciecha i Sokołowską, ale tylko od strony ulicy Wolskiej. Takie są moje podejrzenia - wyjaśnia powody takiego zachowania kierowców nasz rozmówca.

Betonowe bloczki mogą rozpraszać i ograniczać widoczność, zatem przez to mogą mnożyć się dodatkowe niebezpieczne sytuacje na samym skrzyżowaniu Płockiej z Wolską, które jest oddalone od żółtych betonowych zapór o kilkadziesiąt metrów. Czy muszą tam stać i kto za nie odpowiada?

Wstąp do księgarni

ZDM i Warszawskie Metro odpowiadają

- To element stałej organizacji ruchu wdrożonej przy okazji budowy metra przez Metro Warszawskie i zatwierdzonej przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym (BZRD). Mają najpewniej uniemożliwiać niebezpieczne skręcanie przez pas dzielący, w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku - wyjaśnia rzecznik prasowy ZDM Jakub Dybalski, który po bardziej szczegółowe informacje odsyła nas do Metra Warszawskiego.

- Organizację ruchu na ul. Płockiej wprowadził wykonawca stacji C08 "Płocka" zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu zatwierdzonej przez BZRD. Na pasie środkowym został wykonany, zgodnie z zatwierdzonym projektem, przejazd rowerowy. Po wykonaniu prac, zgodnie z wytycznymi BZRD, przejazd został zastawiony barierami drogowymi. Decyzja odnośnie usunięcia barier nie leży w gestii Metra Warszawskiego, a organu zatwierdzającego wprowadzoną organizację ruchu - wyjaśnia z kolei rzeczniczka Metra Anna Bartoń.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (2)

# nnn

19.06.2023 11:43

A ja podejrzewam, że betonowe bloczki dociskają płyty chodnikowe na wysepce aby ich wiatr nie zdmuchnął.

# bananan

19.06.2023 12:14

Ale co mają betonowe bloki do zawracania na Wolskiej? Że samochody miałyby zawracać w miejscu gdzie teraz stoją? Przecież obecnie można zawrócić na Płockiej, zaraz z nimi?
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy