Są papiery na POW
23 maja 2011
29 kwietnia regionalny dyrektor ochrony środowiska wydał decyzję środowiskową na budowę odcinka południowej obwodnicy Warszawy na odcinku Puławska-Lubelska. Od decyzji do budowy jednak droga daleka...
- Decyzja środowiskowa wytycza korytarz przyszłej trasy, nie określa konkretnych rozwiązań technicznych, bo te ustalane są na następnym etapie projektowym - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie, która będzie odpowiadać za budowę POW. - Zgodnie z decyzją obwodnica będzie drogą ekspresową o długości 19 km, będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu i pas awaryjny. Most, który przetnie Wisłę, będzie miał po cztery pasy ruchu w każdym kierunku. Ze względów ekologicznych nie przewidziano pylonów, będzie konstrukcją płaską.
Mieszkańców Wawra bardziej chyba jednak uszczęśliwi informacja, że budowa POW obejmie też budowę tunelu pod torami PKP, który przetnie ulicę Patriotów. - Nie ma jeszcze określonej dokładnej lokalizacji tunelu w projekcie obwodnicy, jednak tunel powstanie na pewno - zapewnia Małgorzata Tarnowska.
Kiedy powstanie ten fragment obwodnicy? Nieprędko. Aktualne plany inwestycyjne GDDKiA kończą się na 2013 roku. Obwodnica na pewno nie będzie zatem budowana przez najbliższe dwa lata. - W załączniku do zatwierdzonego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-15 trasa ta znajduje się na liście zadań, których realizacja przewidywana jest po 2013 r. - dodaje rzeczniczka GDDKiA.
(wt)