REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Rusza odbudowa Górczewskiej. Nie będzie buspasów

  7 listopada 2019

alt='Rusza odbudowa Górczewskiej. Nie będzie buspasów'
źródło: MW

7 listopada rozpoczęły się prace nad przywróceniem odcinka od Płockiej do trasy Prymasa Tysiąclecia. Przy okazji zniknie buspas między Płocką a Młynarską.

REKLAMA

Jak zapowiada wiceprezydent Robert Soszyński, fragment ulicy od Młynarskiej do trasy Prymasa Tysiąclecia będzie mieć przekrój 2x2, czyli dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Oznacza to likwidację buspasa, z którego korzystały tysiące pasażerów z Bemowa, Koła i Ulrychowa. Zdaniem urzędników nie będzie on konieczny po otwarciu metra. "Zwęzić Górczewską". Aktywiści głosem ludu? "Zwęzić Górczewską". Aktywiści głosem ludu?
Czy 258 opinii zebranych w dzielnicach zamieszkanych przez 265 tysięcy osób to "głos ludu"? Zdaniem aktywistów - tak.

W rzeczywistości trudno sobie wyobrazić, by jadąca zakolami pod Wolą kolej była w stanie zainteresować pasażerów, chcących dojechać bez przesiadki np. do biurowców przy Kercelaku, na pl. Bankowy czy Starówkę. Dla nich bezkonkurencyjny pozostanie autobus, jadący z Os. Górczewska prosto w stronę mostu Śląsko-Dąbrowskiego.

"Śródmiejski charakter"

- Odcinek od Syreny do Młynarskiej zyska prawdziwie śródmiejski charakter - zapewnia Zarząd Dróg Miejskich. - Pojawi się nowe, energooszczędne oświetlenie i zieleń oraz estetyczne, granitowe krawężniki. Po północnej stronie wybudujemy szeroką i bezpieczną drogę dla rowerów, zupełnie nowe będą też antysmogowe chodniki, które wyposażymy w udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących.

Podczas przebudowy powstaną także przejście dla pieszych i przejazd rowerowy przy Tyszkiewicza oraz światła na skrzyżowaniu z Płocką. Nowa sygnalizacja będzie wyposażona w automatyczną detekcję oraz zostanie zsynchronizowana z pozostałymi skrzyżowaniami.

Kup bilet

Byle do wiosny

Według słów wiceprezydenta Górczewska na odcinku od Młynarskiej do trasy Prymasa Tysiąclecia będzie "naprawdę ładną, miejską ulicą". Szef drogowców Łukasz Puchalski zapowiada, że jeśli pogoda dopisze, fragment od Płockiej do Syreny będzie gotowy już w przyszłym miesiącu. Odcinek od Syreny do węzła z trasą Prymasa ma zostać otwarty w maju.

Na zachód od Prymasa droga zostanie odtworzona w formie sprzed budowy metra, z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Po fali hejtu ze strony tzw. miejskich aktywistów, krytykujących układ 2x3, warszawski ratusz nieco złagodził stanowisko. Wiceprezydent Soszyński zapowiada teraz, że "będzie obserwować sytuację" i "nie wyklucza korekt".

(dg)

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (19)

# mmm

07.11.2019 11:51

Witam,
Proszę o informację, czy już wiadomo kiedy będzie otwarty ruch dla samochodów osobowych na ul. Górczewskiej od Prymasa Tysiąclecia do Wola Parku?
Dziękuję i pozdrawiam.

# Bielany Wola

07.11.2019 13:28

Spokojnie, będzie i buspas i uspokojenie ruchu wbrew jazgotowi samochodowych aktywistów. Do czego prowadzi utrzymywanie miejskich autostrad i kult przepustowości, zobaczyła ostatnio cała Polska na Sokratesa.

# bemowiak

07.11.2019 14:27

Cyt: Wiceprezydent Soszyński zapowiada teraz, że "będzie obserwować sytuację" i "nie wyklucza korekt"- Soszyński jest naprawdę śmieszny, szkoda, że jest tylko nominantem partyjnym i wyborcy nie mieli wpływu na ten wybór. Przyspawany do samochodu identycznie jak autor w/w gniota (tak, czytałem też inne jego infrastrukturalne wypociny i wyrobiłem sobie zdanie).
Trochę obawiam się korekt Soszyńskiego- dodanie 4 pasa? likwidacja chodnika po jednej stronie i zrobienie tam miejsc parkingowych? Kolo jest mentalnie w głębokim prl-u.

REKLAMA

# przedsiębiorca

07.11.2019 15:52

Generalnie prędzej czy później trzeba będzie podjąć odważną decyzję polityczną polegającą na radykalnym ograniczeniu wjazdu do centrum, wypriedoleniu samochodów z chodników i dokręceniu śruby części "kierowców" opornych na edukację (tych od "szybkiej ale bezpiecznej jazdy" i "mnie się należy").
Od tego nie ma odwrotu, ponieważ już teraz miasto dusi się od ilości samochodów i jednocześnie zwiększa się świadomość społeczna dot. bezpieczeństwa ,zrównoważonego transportu i patologii jaką stanowi ruch samochodowy w obecnej formie.

# Marian

07.11.2019 16:39

Lewakom polecam Koreę Północną. Tam żyją szczęśliwie bez samochodów.

# Focus

07.11.2019 16:49

#Marian napisał(a) 07.11.2019 16:39
Lewakom polecam Koreę Północną. Tam żyją szczęśliwie bez samochodów.
Prawactwo oznacza zaś rozbijanie się samochodem po mieście i terroryzowanie jego mieszkańców?
A nie, czekaj... W USA, nawet na konserwatywnym południu typowy polski furman bardzo szybko skończyłby przygodę z motoryzacją z łapami skutymi w kajdanki.

REKLAMA

# arom

07.11.2019 19:54

Otwarty w maju? Skoro metra nie otworza pod konie listopada jak bylo mowione tylko marzec/kwiecien to o jakim oni maju znowu mowia? Otworza metro, a ulica bedzie nieskonczona?
Czy moze kolejne opoznienie? Zaraz sie okaze, ze metro otworza w listopadzie ale 2020...

# rolmpos88

07.11.2019 22:26

Soszyński szkodnik, kto go wybrał na wiceprezydenta, Kerwiński? Rada PO? Czy Trzaskowski jeszcze o czymś decyduje?

# zjelonek

08.11.2019 11:21

"Dla nich bezkonkurencyjny pozostanie autobus, jadący z Os. Górczewska prosto w stronę mostu Śląsko-Dąbrowskiego"
nie będzie konkurencyjny bo żadnej takiej linii po prostu nie będzie - do wyboru podróż z przesiadką ...

REKLAMA

# siwy

08.11.2019 12:43

Panowie Rowerkomuniści zapraszam wypad ze stolicy miasto nie jest wasze !!

# Lucas

08.11.2019 15:56

#siwy napisał(a) 08.11.2019 12:43
Panowie Rowerkomuniści zapraszam wypad ze stolicy miasto nie jest wasze !!
Panowie i Panie od przepustowości i "szybkiej ale bezpieczniej" jazdy, wypad ze stolicy. Miasto nie jest wasze!!

# men wola

10.11.2019 13:45

Sam jeżdżę rowerem, ale to co Soszyński wyprawia z likwidacja buspasów woła o pomstę do nieba! Przecież ludzie muszą jakoś z blokowisk dojechać do pracy! Nie wszyscy mogą metrem np. z małymi dziećmi!
Co to ma być, miasto dla ludzi, czy dla kilku matołów wokół trzaskowskiego?
A może jego zastępca za dużo pedałuje i mu się wszystko pier...li?

REKLAMA

# Granat

10.11.2019 15:07

#men wola napisał(a) 10.11.2019 13:45
Sam jeżdżę rowerem, ale to co Soszyński wyprawia z likwidacja buspasów woła o pomstę do nieba! Przecież ludzie muszą jakoś z blokowisk dojechać do pracy! Nie wszyscy mogą metrem np. z małymi dziećmi!
Co to ma być, miasto dla ludzi, czy dla kilku matołów wokół trzaskowskiego?
A może jego zastępca za dużo pedałuje i mu się wszystko pier...li?
Generalnie przyszłość to metro i buspasy a nie samochody.

# qvertz

10.11.2019 22:16

Za szybko zacząłem chwalić Soszyńskiego za rozsądek i przeciwstawienie się żądaniom ekolewactwa. Jak widać za wcześnie. Już sama zapowiedź likwidacji buspasów na Górczewskiej to jakaś niebezpieczna aberracja umysłowa włodarzy tego miasta. Można się więc pewnie spodziewać likwidacji całych linii autobusowych. Szkoda.

# posokowiec

11.11.2019 18:25

#qvertz napisał(a) 10.11.2019 22:16
Za szybko zacząłem chwalić Soszyńskiego za rozsądek i przeciwstawienie się żądaniom ekolewactwa. Jak widać za wcześnie. Już sama zapowiedź likwidacji buspasów na Górczewskiej to jakaś niebezpieczna aberracja umysłowa włodarzy tego miasta. Można się więc pewnie spodziewać likwidacji całych linii autobusowych. Szkoda.
Spodziewaj się raczej likwidacji parkowania na chodnikach i bezkarnego zapiE#$lania furą.
To co nazywasz "ekolewactwem" to standard w cywilizowanych krajach, który stanie się standardem również w stolicy tego zapyziałego nadwiślańskiego bangladeszu.

REKLAMA

# men

12.11.2019 22:36

Tak panie Granat, z chorym dzieckiem do lekarza, szpitala, czy do przedszkola rowerem, metrem albo autobusem?!
Dorośniesz to coś napisz.

# qvertz

13.11.2019 21:58

@posokowiec 11.11.2019 18:25
Standardem są po trzy pasy, z tego jeden jest wyłącznie dla autobusów. Zwężanie ulic nie ma żadnego sensu. Ludzi oraz nowoczesnych (także elektrycznych) środków transportu w Warszawie będzie tylko przybywać. Muszą się szybko przemieszczać po mieście. Dlatego będą odpowiednio szerokie ulice, żeby nie trwało to całe wieki, tylko w rozsądnym czasie. I tak będzie, mimo wycia i rycia ekolewactwa. Postępu nie zatrzymasz.

# lato2a

14.11.2019 08:45

my słoje z chrzanoffa chcemy szybko jeździć naszymi furmankamy po mieście Warszawa beeeeee, muuuuuuu

REKLAMA

# Mieszkaniec Woli

17.11.2019 17:11

Nowi mieszkańcy Warszawy rzeczywiście potrzebują więcej czasu aby zrozumieć ze rozbudowa ulic o kolejne pasy nie zmniejsza problemów korków w Warszawie. Od dziecka mieszkam w Warszawie i od lat 90-tych korki są podobne pomimo rozbudowania wielu dróg. Jedynym wyjściem są rozwiązania umożliwiające wielokrotne zwiększenie przepustowości czyli buspasy, rozbudowa kolei, tramwaje i metro. Ulice musza być przyjazne dla ludzi aby spacer na przystanek nie był problematyczny. Cześć miejsca w garażu podziemnym bloku powinien być przeznaczany na rowerownię, przyjemniej i efektywniej społecznie jest podjechać rowerem do komunikacji miejskiej niż oczekiwać ze wybudujemy setki tysięcy miejsc w parkingach P+R na obrzeżach miast. Podglądamy jak to robią w Skandynawi. Pogody nie maja lepszej ;-)
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA