REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Co z buspasem na Prymasa? Prezydent o nim zapomniał?

  8 listopada 2019

alt='Co z buspasem na Prymasa? Prezydent o nim zapomniał?'
źródło: ZTM

Zapowiadany od dawna pas dla autobusów nie znalazł się na liście, podanej 30 października przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego.

REKLAMA

Tuż przed Wszystkich Świętych prezydent Rafał Trzaskowski obiecał wyznaczenie w przyszłym roku pięciu nowych buspasów: na Bitwy Warszawskiej, Radzymińskiej, Puławskiej, Połczyńskiej-Wolskiej i Kasprzaka ("jako rozwiązanie docelowe"). Informacja została sformułowana tak, jakby warszawski ratusz zapomniał o istnieniu długiego buspasa na Połczyńskiej, ale mieszkańców Woli zdziwiło jeszcze jedno. Co się stało z obiecywanym pasem na trasie Prymasa Tysiąclecia?

Będą analizować

Informacje prezydenta koryguje instytucja najbardziej zainteresowana tematem, czyli Zarząd Transportu Miejskiego. Rusza odbudowa Górczewskiej. Nie będzie buspasów Rusza odbudowa Górczewskiej. Nie będzie buspasów
7 listopada rozpoczęły się prace nad przywróceniem odcinka od Płockiej do trasy Prymasa Tysiąclecia. Przy okazji zniknie buspas między Płocką a Młynarską.
Z listy "nowych buspasów" znikły już dwa istniejące, pojawiła się także wzmianka o trasie Prymasa. Jak podaje ZTM, przygotowana zostanie analiza zasadności wytyczenia buspasa na trasie Prymasa Tysiąclecia w kierunku Dworca Zachodniego, między Górczewską a rondem Zesłańców Syberyjskich.

- Wśród analizowanych czynników znajdują się m.in. natężenie ruchu pojazdów transportu zbiorowego, okres funkcjonowania buspasa, straty czasowe w ruchu komunikacji miejskiej występujące przed wprowadzeniem usprawnienia, liczba skrzyżowań oraz długość odcinków prostych (od skrzyżowania do skrzyżowania) - czytamy w komunikacie.

Wstąp do księgarni

Osiem linii

Jeśli nie dojdzie do zmian w układzie komunikacji miejskiej, z buspasa skorzystają linie 136, 154, 167, 178, 184, 186, 414 i 523. Dla pasażerów kursujących rzadko autobusów, takich jak 154, korki przed tunelem obok Dworca Zachodniego oznaczają w praktyce, że rozkład jazdy "sypie" się i nigdy nie wiadomo, o której można się spodziewać opóźnionego kursu.

Docelowo głównym połączeniem Odolan z Ochotą ma być linia tramwajowa, jadąca tunelem pod Dworcem Zachodnim, ale dla odcinka planowanego wzdłuż trasy Prymasa Tysiąclecia nie ogłoszono nawet przetargu na projekt.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (2)

# Marian

09.11.2019 14:56

Tą ulicą jeżdżą tysiące samochódów. Ile Czaskoś planuje dodać autubusów żeby te tysiące ludzi w osobowych samochodów przewieźć autobusami? Tam jeździ co namjniej 100 tys. osobowych samochodów więc Czaskoś powinien dodać ok. 1000 autobusów żeby tych ludzie przewieźć.

# mieszkaniec Woli

17.11.2019 17:37

I dobrze, niech prezydent doda autobusów. Teraz jest błędne koło, jest mało autobusów więc może okazać się, że nie warto wprowadzać buspasa, a skoro nie ma buspasa to mało kto chce się przesiąść w autobus, więc jest mało autobusów. Trzeba przerwać ten obłęd, wprowadzić buspas i dodawać kolejne autobusy.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA