REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

Rowerem pod torami? To skomplikowane

  4 lutego 2015

alt='Rowerem pod torami? To skomplikowane'

Rozwiązanie dla ruchu rowerowego w tunelu przy stacji Międzylesie trafi do annałów warszawskich absurdów. Miłośnicy jednośladów będą mieć dwie możliwości przejazdu pod torami.

REKLAMA

Omawiając temat tunelu w ciągu ulic Zwoleńska-Żegańska w Międzylesiu warszawskie media skupiają się na tym, jak dużym udogodnieniem będzie dla kierowców i w jakim stopniu zniszczy on okolicę. Jednak gdy ze stacji Międzylesie odjeżdża SKM-ka lub pociąg Kolei Mazowieckich, przed opuszczonym szlabanem stoją także rowery. Jak będzie wyglądać rozwiązanie ruchu rowerowego w powstającym tunelu?

- W ramach inwestycji powstanie również przejście i przejazd dla rowerów wraz z wyjściem na peron stacji kolejowej - pisze w interpelacji radny Rafał Czerwonka. - Ten dodatkowy tunel został zaprojektowany w taki sposób, że będzie posiadał wjazd dla rowerów tylko od strony zachodniej.

Rowerzyści chcący przedostać się z ul. Zwoleńskiej np. do urzędu dzielnicy Wawer będą jechać podziemną drogą rowerową poprowadzoną obok chodnika, która zakończy się schodami i windą.

- Wskutek kuriozalnego rozwiązania projektowego rowerzyści zmuszeni byliby wnieść rower po schodach lub wydostać się na powierzchnię przy użyciu windy - dodaje radny.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych twierdzi, że nie było możliwości zaprojektowania pochylni po stronie galerii Ferio Wawer, bo instalacje podziemne są tam bardzo gęste.

- Największym utrudnieniem jest kolektor, który ma zostać zbudowany tuż obok tunelu - wyjaśnia Agata Choińska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Obserwacje wskazują, że większość rowerzystów wybiera windę a razem z samochodami jadą tylko najbardziej doświadczeni, najczęściej na rowerach szosowych i ostrym kole. - Konsultowaliśmy projekt z reprezentującym rowerzystów Zielonym Mazowszem. Zapadła decyzja, że w tunelu samochodowym nie będzie zakazu ruchu rowerów. Jeśli rowerzysta nie będzie chciał korzystać ze schodów lub windy, będzie mógł przejechać razem z samochodami.

Czyli w Międzylesiu będą dwa przejazdy rowerowe: dla początkujących i dla zaawansowanych. Identyczne rozwiązanie istnieje od kilku lat na drodze z Pragi na pl. Zamkowy. Rowerzyści mają tam wybór między przewiezieniem roweru windą (notabene za krótką dla "holendra" na kołach 28", którym jeździ niżej podpisany) a przejechaniem tunelem razem z samochodami i wjazdem na pl. Zamkowy ulicami Kapitulną i Miodową. Obserwacje wskazują, że większość rowerzystów wybiera windę a razem z samochodami jadą tylko najbardziej doświadczeni, najczęściej na rowerach szosowych i ostrym kole.

Czy danie rowerzystom wyboru między dwiema drogami ma sens? Oczywiście tak, jednak już teraz warto rozważyć wyraźne zaznaczenie przed wjazdem do tunelu samochodowego, że można spotkać tam jadący prawym pasem rower. A rowerzystom przypominamy, że w tunelach należy włączać oświetlenie swojego jednośladu.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# rowerzysta z letkim stażem

04.02.2015 18:44

hm, trąci rozwiązaniem z Ronda Zesłańców, trochę zachodu z wprowadzaniem go po pochylni w ramach schodów, ale też nie dramatyzujmy. Z drugiej strony faktycznie popieram wytyczenie pasów rowerowych..

# mnietek

04.02.2015 21:23

Powinny byc pasy rowerowe. Sciezki, szczegolnie te 2-kierunkowe, to archaizm, ktory sprawdza sie wylacznie wzdloz 3-pasmowek.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA