REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

Rondo przy ratuszu na stałe? "Zapobiegnie korkom"

  22 lipca 2020

alt='Rondo przy ratuszu na stałe? "Zapobiegnie korkom"'
źródło: Metro Warszawskie

Skrzyżowanie Górczewskiej z Powstańców Śląskich już po raz drugi zostało tymczasowo przebudowane. Radni chcą, by obecne rozwiązanie zostało na stałe.

REKLAMA

Skrzyżowanie obok bemowskiego ratusza zostało całkowicie przebudowane w 2015 roku, przy okazji budowy linii tramwajowej między Górczewską a Radiową. Choć od niemal dziesięciu lat było wiadomo, że powstanie tam stacja metra, projekt nie uwzględniał rezerwy pod wyjścia na przystanki tramwajowe. W 2020 roku skrzyżowanie zostało rozkopane ponownie i - podobnie jak wcześniej - powstało tymczasowe rondo.

Wielkie Rondo Bemowskie

Plan przewiduje, że docelowo skrzyżowanie wróci do wyglądu z lat 2015-2020, oczywiście zyskując komplet przejść podziemnych i wejść na stację. Mając w pamięci ogromne korki, tworzące się na Górczewskiej i Powstańców Śląskich, mieszkańcy szukają lepszego rozwiązania.

- Zwracamy się z prośbą o ustalenie, czy możliwe jest utworzenie ronda po zakończeniu prac związanych z budową metra - pisze w imieniu grupy radnych Patrycja Czerska. - W naszej ocenie znacząco usprawni to przejazd przez skrzyżowanie i zapobiegnie powstawaniu kilkusetmetrowych korków.

Aktualny plan nie przewiduje ronda na stałe, więc wydaje się, że jego budowa mogłaby kolidować z wyjściami z metra i przebudowaną właśnie infrastrukturą podziemną. Czekamy na oficjalną odpowiedź Metra Warszawskiego.

(lm)

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# Berenica

23.07.2020 00:13

Bardzo dobry pomysł, jeżeli będzie miało porządną średnicę tak jak np. przy Rotundzie, to na 200% sprawdzi się. Zwłaszcza w aspekcie ciągle zwiększającego się natężenia ruchu.

# Pan M

23.07.2020 18:01

Skrzyżowanie bubel powstało z chwilą przedłużenia trasy tramwajowej na Nowe Bemowo. Wówczas poprzesuwano przystanki, sknocono torowiska, zmniejszono promienie łuków skutkiem czego autobusy nie mieszczą się na zakrętach. To knot bliźniak rondka na Kaliskiego (chyba nawet tego samego zespołu). Przy urzędzie dzielnicy wystarczy przywrócić skrzyżowanie sprzed feralnej przebudowy z 2015 roku. Szkoda że radni znowu zabierają głos na temat o którym nie mają pojęcia. Ale skoro już rozpoczęła się ta dyskusja, to może zamiast skrzyżowania z wyłączoną z użytkowania wyspą centralną należałoby urządzić duże rondo a wewnątrz niego prawdziwy miejski skwer i przestrzeń publiczną w stylu tego co jest na rondzie w Katowicach. Identyczne powinno powstać u zabiegu Towarowej i Prostej. Na środku przystanki w ciągu Towarowej, a pod nimi biegnąca w poprzek linia metra w osi wschód zachód. Tramwaj na Prostej (10) jako dublujący metro winien być zlikwidowany. Na Jelonkach analogicznie. Metro pod Górczewską, tramwaj na Powstańców, a kikut tramwaju do pętli winien zostać rozebrany. Już po uruchomieniu autobusu 109 kursującego trasą i z częstotliwością metra pasażerowie zagłosowali za likwidacją tego odcinka. Wiem że dla firm budowlanych każdy kilometr toru tramwajowego to złoty biznes, ale może pora określić się aparatowi miejskiej władzy z jej "agendami" typu Tramwaje Warszawskie i ZTM czy bliższy jest im interes podmiotów zewnętrznych i mielenie dla statystyk unijnej kasy, czy interes pasażera i mieszkańca. A pasażerowie najchętniej pojechaliby 26 aż na Nowe Bemowo lub Koło, 28 z Narutowicza przez Jelonki, Bemowo, Bielany, Most Gdański, Pragę na Wschodni zaś "dychą" bezpośrednio z miasta na Metro Młociny jak w czasie odjazdów. Oczywiście przez Wolską i Marchlewskiego przez Mirów na który po likwidacji 106-tki nie ma jak dojechać bez stu przesiadek.

# qvertz

31.07.2020 21:46

Dobry pomysł. Wokół ronda można wybudować doskonałej klasy budynki reprezentacyjne publiczne i biurowe, przebudować klocek "ratusza" i być może będzie to namiastka lokalnego centrum dzielnicy. W tej chwili to wygląda jak skrzyżowanie sowieckiego miasta etapowego, gdzie psy szczekają tylną częścią ciała. Spójrzmy na place Paryża, Rzymu, słynne rondo Oktogon w Budapeszcie. Widać przepaść? Ale jest szansa, by następne pokolenia cieszyły się z widoku prawdziwej wielkomiejskiej architektury, bez potworków w rodzaju sklepu Lidla, którego w tym stodolanym kształcie miejsce jest w pierdziszewie, ale nie w stolicy. Tylko trzeba zacząć działać. Rondo to część placu, a plac w mieście to przestrzeń życia.

REKLAMA

# Pan Marcin

01.08.2020 16:20

Dokładnie tak. I taką wizją motywowałem swój pomysł. Pozdrawiam.

# Bemowianka

19.08.2020 11:59

Odnoszę wrażenie, że piszący powyższe komentarze nie jechali samochodem przez to "nowe" rondo. Nie rozumiem skąd tyle zachwytów. Przejazd przez ten pokraczny wytwór zajmuje 2 a nawet 3 razy dłużej niż poprzednio. Czy wszyscy mamy przesiadać się na hulajnogi i rowery?? To jakaś paranoja jest.

# Pan Marcin

27.08.2020 20:14

Nie wszyscy Pani Bemowianko. Napisałem przecież że obecne rondo to bubel.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA