REKLAMA

Legionowo

zdrowie »

 

Przychodnia "Zdrowie" ma 10 lat. System numerkowy się nie zmienił

  6 listopada 2013

alt='Przychodnia "Zdrowie" ma 10 lat. System numerkowy się nie zmienił'
Dyrekcja przychodni podkreśla, że najważniejszy dla niej jest pacjent.

Przychodnia "Zdrowie" w tym roku obchodzi swoje 10-lecie. Dziś z jej usług korzysta niemal 20 tys. osób.

REKLAMA

Z okazji rocznicy radni z komisji zdrowia i spraw społecznych odwiedzili tę znaną w całym powiecie placówkę służby zdrowia.

Przychodnia przy Sowińskiego powstała 10 lat temu. Wtedy wyłączyła się z dużej struktury medycznej. Trzy lata później została przekształcona w Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej. Obecnie 99 proc. usług wykonywanych jest w ramach kontraktów z Narodowym Funduszem Zdrowia.

- Świadczymy podstawową opiekę zdrowotną. Mamy 19,8 tys. pacjentów. Do ich dyspozycji jest siedmiu internistów, pięciu pediatrów, ginekolog, diabetolog, czterech radiologów, którzy korzystają z nowoczesnego aparatu USG - wymienia dyrektor Iwona Górska, która sama jest pediatrą. To nie wszystko. W gabinecie zabiegowym są trzy aparaty EKG, z których korzystają lekarze zarówno na miejscu, jak i podczas interwencji medycznych w terenie, a te są możliwe dzięki karetce, którą dysponuje NZOZ. Wielką chlubą przychodni jest laboratorium.

- Mamy wspaniałą laborantkę, która z wielkim zaangażowaniem podchodzi do swojej pracy. Kupiliśmy też nowoczesną aparaturę. Dzięki temu większość badań wykonujemy na miejscu, w swojej pracowni. Przygotowujemy też niespodziankę. Już w przyszłym roku jako jedyni w Legionowie będziemy wykonywać pewne bardzo zaawansowane badanie. Na razie szkolimy się, aby je wprowadzić - zapowiada dyrektor Górska, nie chcąc zdradzić szczegółów tej niespodzianki.

Nie wszystko jednak wygląda tak różowo. Narodowy Fundusz Zdrowia skutecznie ogranicza publiczną działalność placówki, chociażby w przypadku diabetologa. - Tego specjalistę opłacamy z pieniędzy, jakie otrzymujemy z tytułu prowadzenia podstawowej opieki zdrowotnej. Nietrudno się domyślić, że musimy do tego dopłacać, jednak NFZ jest nieugięty. Nie mamy kontraktu na diabetologa, bo urzędnicy uznali, że w powiecie legionowskim jest ich wystarczająco dużo - mówiła wicedyrektor Lidia Kołakowska. Podobny problem jest z ginekologiem. Wbrew oczekiwaniom, kłopoty sprawia też system eWUŚ.

- Na początku wydawało się, że będzie łatwiej. Teraz wiadomo, że system wprowadził utrudnienia - jest mniej czasu dla pacjenta, bo jest duża biurokracja. Poza tym niemożliwe jest wystawienie refundowanej recepty poza godzinami pracy. Chcieliśmy chociaż pediatrę zostawić na dyżurze w soboty. Chcieliśmy chociaż pediatrę zostawić na dyżurze w soboty. Okazało się jednak, że w tym czasie nie możemy wystawiać recept ze zniżką, a to już nie jest w porządku w stosunku do pacjentów - mówi dyrektorka. Oczywiście o zapłacie z NFZ musieliśmy zapomnieć, więc lekarz przyjmowałby prywatnie. Okazało się jednak, że w tym czasie nie możemy wystawiać recept ze zniżką, a to już nie jest w porządku w stosunku do pacjentów - mówi dyrektorka.

Dodaje, że obecnie sprawdzenie ubezpieczenia, raport z wizyty i wystawienie recepty musi się odbyć tego samego dnia.

Spotkani przez nas na miejscu pacjenci wydawali się być zadowoleni z pracy przychodni. W internecie, gdzie króluje anonimowość, można jednak znaleźć uwagi do działalności placówki.

Ciężko się zapisać?

- Chodzi o zmuszanie (najczęściej starszych osób) do stania w długich kolejkach po numerek. Wiele osób ustawia się w kolejce przed przychodnią już przed piątą rano (niezależnie od pory roku) i czeka do siódmej do otwarcia przychodni. Jak ktoś przyjdzie później, to numerków już nie wystarcza. Podczas wydawania numerków nikt też nie odbiera telefonu, a potem już nie można się zapisać, ponieważ wolnych miejsc nie ma. To wstyd, żeby w dzisiejszych czasach nadal funkcjonował taki upokarzający sposób zapisywania ludzi do lekarza pierwszego kontaktu. Np. w przychodni Mediq nie ma takiego problemu, ponieważ każdą wizytę można ustalić przez telefon, a jeśli brakuje wolnych terminów w danym dniu, proponowany jest inny dzień. Starsi pacjenci nie chcą zmieniać lekarzy, więc codziennie ustawiają się kolejki - komentuje Edyta na stronie urzędu miasta.

Dyrektor Iwona Górska jest zdziwiona tą opinią i tłumaczy, że telefon działa przecież od 7 rano.

- Mamy zapisy przez telefon, może się zdarzyć, że w danym momencie ktoś nie zdąży po prostu odebrać. Zapisujemy na dany dzień, a nawet z jedno, dwudniowym wyprzedzeniem, są w tym celu zostawiane specjalnie cztery numerki. W najbliższych miesiącach planujemy też wprowadzić możliwość zapisów przez internet - zapowiada dyrektor Górska.

AS

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# ZORRO

14.11.2013 07:57

A JA ŻYCZĘ PANI dr GÓRSKIEJ I JEJ PRACOWNIKOM WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO !!! Jeśli autor artykułu zna lepszy system niż numerkowy..... to gratuluję poczucia humoru. Do dobrych lekarzy zawsze będą kolejki, mądralo....

# mati

14.11.2013 15:49

TAM NADAL KRÓLUJE PRL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ZAPISY PRZEZ TELEFON TO FIKCJA A PANIE W REJESTRACJI OD 30 LAT TE SAME CZYLI MENTALOSC JESZCZE Z CZASÓW KIEDY BYŁY "BOGIEM". A GÓRSKA DOPROWADZIŁA MOJE DZIECKO DO TAKIEGO STANU ŻE LEKARZE W SZPITALU LEDWO JE ODRATOWALI, NIE MOGLI UWIERZYC ŻE DZIECKO BYŁO POD OPIEKĄ LEKARZA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TERAZ PO LATACH BARDZO ŻAŁUJĘ ŻE NIE ZAWLEKLIŚMY JEJ Z MĘŻEM DO SĄDU, MOŻE TERAZ NIE BYŁABY WIELKĄ P.DYREKTOR :(

# mati

14.11.2013 15:53

#ZORRO napisał(a) 14.11.2013 07:57
A JA ŻYCZĘ PANI dr GÓRSKIEJ I JEJ PRACOWNIKOM WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO !!! Jeśli autor artykułu zna lepszy system niż numerkowy..... to gratuluję poczucia humoru. Do dobrych lekarzy zawsze będą kolejki, mądralo....

NO PATRZ !!!!! ALE JAKIMŚ CUDEM ISTNIEJĄ PRZYCHODNIE GDZIE MOŻNA SIĘ ZAPISAC PRZEZ TELEFON ! JAK BIAŁY CZŁOWIEK! A NIE STOJĄC POD PRZYCHODNIĄ JAK PIES OD 5 RANO! TYLKO WIDOCZNIE CI STARSI LUDZIE O TYM NIE WIEDZĄ I DLATEGO TAM STERCZĄ , A NIE DLATEGO ŻE TAM SĄ TACY ŚWIETNI LEKARZE!

REKLAMA

# Alberto

17.07.2014 11:09

Wow, czytam wypowiedzi Matiego i jestem w szoku. Ile jadu ma ten gość. Żałosne, że po pierwsze pisze zbdury nt zapisów i stania w kolejce, po drugie pisze z CAPSEM co pokazuje, że nie ma szacunku do internautów. Jeśli istnieją przychodnie lepsze dla Ciebie Mati to idź. Jeśli żałujesz, że nie podałeś Dyrekcji do sądu to żałuj. Jeśli w zyciu Ci nie wychodzi i narzekasz na to, że rano świeci słońce, proponuję spojrzeć w lustro. Kolejki są i będą, bo to system a nie kwestia przychodni. Skoro Ludzie przychodzą do lekarzy i jest pełne obłożenie!!! Zapotrzebowanie na Pediatrów i internistów jest większe po prostu. W taki sposób jednak inni ludzie nie myślą, bo tak wygodniej.
A co do systemu kolejkowego. To najlepszy sytstem, nawet jeśli ma 30 lat. Przy takiej ilości Pacjentów, głównie starszych.
Zapisz się do prywatnej kliniki i będziesz czuł się jak w niebie albo podaj ich do sądu za zły kolor ścian.
Powodzenia.

 Alusia

25.11.2014 20:58

Jestem pacjentem tej przychodni i w porównaniu z innymi placówkami w Legionowie, cieszę się że istnieje tutaj system zapisywania tego samego dnia. Przeniosłam się do tej przychodni gdy w swojej z dzieckiem które miało 40 stopni odmówiono mi przyjęcia albo za 3 dni do lekarza rodzinnego bo nie było miejsc przez ten okres. Gdy przyjechałam do przychodni Panie z rejestracji ( bardzo miłe) , założyły mi kartę i po uprzednim zapytaniu lekarza o dodatkowe przyjęcie zaniosły kartę. Byłam rano w kolejce i dzwoniłam czasami można się dodzwonić czasem stojąc w kolejce Panie przyjmują telefon na zmianę z pacjentem przy okienku dając każdemu równe szanse a z kolejki zawsze ie każdy dostaje, a po za tym nigdy mi się nie zdarzyło,żeby lekarz nie przyjął nie z dzieckiem chorym.
Są ludzie i ludzie ja chodzę do dr Popielarz przesympatyczna i spokojna kobieta. Jestem zadowolona z systemu pracy lekarzy i ich leczenia i polecam tą przychodnię, a Paniom rejestratorką życzę cierpliwości!!:-)
Aha a co do kolejek to pacjenci sami je tworzą stojąc od 5 rano kiedy rejestracja jest czynna od 7 a można zgłosić się te 30 -40 min wcześniej ;-)

# Taa

04.03.2015 08:43

Tak jasne tam bez przerwy jest zajęte nawet jak się zdzwoni kilka minut wcześniej to nie odbierają to ma być przychodnia
Alusia napisała 25.11.2014 20:58
Jestem pacjentem tej przychodni i w porównaniu z innymi placówkami w Legionowie, cieszę się że istnieje tutaj system zapisywania tego samego dnia. Przeniosłam się do tej przychodni gdy w swojej z dzieckiem które miało 40 stopni odmówiono mi przyjęcia albo za 3 dni do lekarza rodzinnego bo nie było miejsc przez ten okres. Gdy przyjechałam do przychodni Panie z rejestracji ( bardzo miłe) , założyły mi kartę i po uprzednim zapytaniu lekarza o dodatkowe przyjęcie zaniosły kartę. Byłam rano w kolejce i dzwoniłam czasami można się dodzwonić czasem stojąc w kolejce Panie przyjmują telefon na zmianę z pacjentem przy okienku dając każdemu równe szanse a z kolejki zawsze ie każdy dostaje, a po za tym nigdy mi się nie zdarzyło,żeby lekarz nie przyjął nie z dzieckiem chorym.
Są ludzie i ludzie ja chodzę do dr Popielarz przesympatyczna i spokojna kobieta. Jestem zadowolona z systemu pracy lekarzy i ich leczenia i polecam tą przychodnię, a Paniom rejestratorką życzę cierpliwości!!:-)
Aha a co do kolejek to pacjenci sami je tworzą stojąc od 5 rano kiedy rejestracja jest czynna od 7 a można zgłosić się te 30 -40 min wcześniej ;-)

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA