REKLAMA

Wawer

bezpieczeństwo »

 

Przejście? Można, ale...

  25 lutego 2011

Tak jak się spodziewaliśmy, mamy stanowisko Polskich Linii Kolejowych w sprawie budowy przejścia na peron w Aninie od strony Miedzeszyna. I chociaż PKP PLK zasadniczo nie widzi przeszkód, to haczyk jednak jest...

REKLAMA

Zejście z peronu w połączeniu z przejściem dla pieszych przez układ torowy technicznie jest możliwe - uważa Jan Telecki, dyrektor PKP PLK. - Z uwagi jednak na koszty związane z ewentualnym wykonaniem omawianego zada-nia Zakład Linii Kolejowych musi odmówić jego finansowa-nia z własnych środków.

Przyczyna jest taka, jak przewidywaliśmy w poprzed-nim wydaniu "Informatora" - plan inwestycyjny na ten rok takiej przebudowy nie przewidywał. Jednak kolejarze nie mówią zdecydowanie "nie" - zostawiają bowiem furtkę...

- Proponujemy, aby roboty te zostały finansowane z budżetu dzielnicy Wawer - jako inwestora - na następujących warunkach - pisze dyrektor Telecki i wymienia: wykonanie projektu, uzgodnienie go z PKP PLK, uzyskanie pozwolenia na budowę i wyłonienie wykonawcy robót. A PKP w zamian zezwoli na pracę na swoim terenie, "zgodnie z cennikiem dla wykonawców zewnętrznych realizujących roboty w terenie kolejowym pod nadzorem zakładu", jak czytamy w odpowiedzi PKP PLK. Poprosi-liśmy o komentarz urząd dzielnicy. - Sugestia PLK, aby to dzielnica wykonała to przejście jest zaskakująca i niecodzienna, bo teren nie nasz i działalność nie nasza - mówi Andrzej Murat. - Dzielnica także nie ma tego zadania w planach budżeto-wych na 2011 r., bo niby dlaczego?

No właśnie. Podobna inwestycja nie leży w gestii dzielnicy, ale ta całkowicie jej nie wyklucza. - Ze względu na społeczne po trzeby zastanawiamy się, co możemy w tej sprawie zrobić. Sprawa jest skierowana do komisji rady dzielnicy, żeby do tej propozycji ustosunkowali się radni - twierdzi rzecznik Wawra.

Nasz komentarz

Mówiąc kolokwialnie - ktoś robi sobie z mieszkańców i urzędników jaja. Łaskawie zgadzając się na - odpłatne - prace na swoim terenie, które mają polepszyć jakość usług i sprzyjać pasażerom, PKP zrzucają problem na cudze barki. Proste? Proste. I jakie skuteczne. Idąc tym tropem drogi powinny budować koncerny samochodowe, linie kolejowe - huty, a chodniki - szewcy.

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break