Przebudują Wał i co dalej? "Będą korki"
28 marca 2019
Poszerzanie kolejnego odcinka głównej arterii Wawra ruszyło. Kierowcy już dopytują, kiedy ruszy następny etap tej inwestycji.
Inwestycje drogowe w Wawrze to nie tylko gigantyczna budowa trasy S2. Do 2020 roku przebudowane zostaną dwa odcinki ważnych arterii dzielnicy.
- Na zwężeniu Wału do ronda przy Bysławskiej będą się tworzyły zapewne korki - pisze internauta. - Czy są plany dalszego poszerzania Wału Miedzeszyńskiego do granic miasta?
- Na tę chwilę nie ma dla nas takiego zadania w wieloletniej prognozie finansowej Warszawy, ale niewykluczone, że w przyszłości się pojawi - odpowiada dyplomatycznie Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.
Będzie drogo
O jak dużej inwestycji mówimy? Od węzła trasy S2 do granicy Warszawy jest około 1900 metrów. To prawie dwukrotnie więcej, niż liczy przebudowywany właśnie odcinek, który kosztuje 82 mln zł. Za 1700 metrów dwujezdniowej Łodygowej ZMID zapłacił 36,2 mln zł a za 800 metrów Marynarskiej - 49 mln zł.
Koszt przebudowy ostatniego odcinka Wału Miedzeszyńskiego byłby uzależniony przede wszystkim od przyjętej szerokości jezdni i skali prac dodatkowych, takich jak budowa kanalizacji. Być może dałoby zmieścić się w budżecie wynoszącym okrągłe 100 mln zł, ale nie obyłoby się bez wyburzeń i wycinki fragmentu lasu między Czarnuszki a Bysławską. W pierwszej kolejności trzeba będzie odpowiedzieć jednak na pytanie, czy między S2 a granicą miasta rzeczywiście potrzeba więcej pasów ruchu. Bezdyskusyjnie brakuje tam drogi rowerowej i porządnych chodników, ale prawo (specustawa drogowa) jest skonstruowane tak, że żeby je zbudować, ZMID musiałby... zbudować także drugą jezdnię.
(dg)
.