Wał i Trakt: przebudowa za 100 milionów
18 marca 2019
Inwestycje drogowe w Wawrze to nie tylko gigantyczna budowa trasy S2. Do 2020 roku przebudowane zostaną dwa odcinki ważnych arterii dzielnicy.
Mowa o odcinkach Wału Miedzeszyńskiego od Traktu Lubelskiego do powstającego węzła z trasą S2 oraz Traktu Lubelskiego od Zwoleńskiej do Borowieckiej. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wyda na nie łącznie 105,6 mln zł. Firmy Skanska (na Wale) i Balzola (na Trakcie) już pracują, jednak na razie prace koncentrują się poza jezdniami, nie powodując utrudnień w ruchu.
Fakty prasowe
O remoncie Traktu Lubelskiego napisał ostatnio "Kurier Wawerski", wydawany przez urząd dzielnicy. Według informacji ratusza odcinek od Zwoleńskiej do Borowieckiej będzie przebudowywany w czterech etapach, przy czym pierwszy rozpocznie się już w tym miesiącu.
- Całkowite wyłączenie tego fragmentu ulicy z ruchu spowodowałoby większe perturbacje komunikacyjne niż te, które i tak wystąpią, tyle, że w mniejszej skali - podaje "Kurier". - Konkretne prace drogowe, nakreślone w I etapie, rozpoczną się w marcu od strony Śnieguliczki i potrwają do czerwca z zachowaniem jedynie dojazdów do posesji.
Jak ustaliliśmy w ZMID, podane przez wawerski urząd etapy i terminy nie są zatwierdzone i mogą się jeszcze zmienić. Drogowcy przypominają, że obie inwestycje muszą koordynować między sobą i dodatkowo z budową trasy S2, by nie doprowadzić do paraliżu Wawra. Na razie nikt nie jest w stanie powiedzieć, czy rzeczywiście Trakt będzie remontowany w czterech etapach. Ustalenia trwają a ZMID prosi o cierpliwość w oczekiwaniu na oficjalny komunikat.
Termin: 2020
Obie inwestycje mają zakończyć się niemal równocześnie: na Wale w maju 2020 roku, na Trakcie miesiąc później. Wspomniany odcinek Traktu Lubelskiego zostanie zbudowany w całości od nowa. Ulica będzie mieć wciąż po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, ale dodane zostaną zatoki autobusowe i droga rowerowa.
Z kolei na Wale przebudowa polega m.in. na budowie drugiej jezdni. Docelowo odcinek od Traktu do trasy S2 będzie mieć układ 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) z jezdniami serwisowymi i drogami rowerowymi. Przyjęta prędkość projektowa to 70 km/h a kategoria ruchu KR6, co oznacza dostosowanie do bardzo intensywnego korzystania przez ciężarówki.
(dg)