REKLAMA

Bemowo

Inwestycje

 

Przebudowa Lazurowej coraz bliżej. Staną przy niej ekrany?

  14 kwietnia 2016

alt='Przebudowa Lazurowej coraz bliżej. Staną przy niej ekrany?'
źródło: ZMID

Trwa przetarg na budowę drugiej jezdni między Sterniczą a Górczewską. Istnieje groźba, że Jelonki zostaną oddzielone od Chrzanowa płotem z ekranów akustycznych.

REKLAMA

Al. Czerwca 1986 Roku i Lazurowa - ulice nazywane roboczo "Nowolazurową" - są już gotowe na długim odcinku od Alej Jerozolimskich do Sterniczej. Dziś Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na poszerzenie kolejnego odcinka, do skrzyżowania z Górczewską. Nowa Lazurowa będzie mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz dodatkowe pasy do prawo- i lewoskrętów na skrzyżowaniach. Przy Szobera, Batalionów Chłopskich, Człuchowskiej i Siemiatyckiej powstanie sygnalizacja świetlna. Po obu stronach ulicy znajdą się także standardowe chodniki (po 2 metry szerokości) i nieco szersze od przeciętnych drogi dla rowerów (po 2,5 metra).

Budowa dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu zawsze wiąże się ze wzmożonym ruchem samochodów i emitowanym przez nie hałasem. Choć na świecie stosowanych jest wiele rozwiązań pozwalających na obniżenie hałasu w mieście, w Polsce masowo montuje się ekrany akustyczne. W praktyce budowa nowej drogi kończy się więc powstaniem płotu, psującego krajobraz miasta i rozdzielającego dzielnicę na części.

- Projekt budowlany został zatwierdzony pozwoleniem na budowę wydanym przez prezydent Warszawy z 12 listopada 2010 roku w oparciu o decyzję środowiskową z 2006 roku. Decyzje te przewidywały budowę ekranów akustycznych na całym odcinku ulicy - pisze dyrektorka ZMID Anna Piotrowska w odpowiedzi na list jednego z mieszkańców.

Wykonawca wyłoniony w trwającym przetargu będzie zobowiązany do otrzymania nowej decyzji środowiskowej. Wcześniej musi wykonać analizę akustyczną i zaproponować alternatywne metody wyciszenia hałasu przejeżdżających samochodów, takie jak specjalne nasadzenia zieleni lub cichy asfalt. ZMID chciałby zrezygnować z ekranów, ale dopóki nie wydano nowej decyzji środowiskowej, obowiązuje stara. Na ten moment obowiązuje więc projekt z ekranami akustycznymi.

Zwycięzca przetargu będzie mieć 16 miesięcy na wykonanie prac na Lazurowej.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (37)

# slums_attack

14.04.2016 19:31

juz widzę, jak te ekrany staną sie ściana dla grafficiarzy, będzie slums

# bemwaw

14.04.2016 20:39

Mam nadzieję, że nie postawią tego dziadostwa.

# zjelonek

14.04.2016 20:45

To jest taka wizja przyszłości Warszawy - monofunkcyjne kwartały poogradzane ekranami i pooddzielane rzekami samochodów. Przy Lazurowej wytna drzewa i postawią ekrany tak jak przy Sterniczej - w alternatywne rozwiazania nie wierze skoro projekt już powstał . I te drogi dla rowerów szerokości 2,5m po obydwu stronach - po co ?
Żeby było drożej czy żeby łatwiej było na nich samochody parkować ?

REKLAMA

# rowerzysta12

14.04.2016 23:07

@zjelonek: Ścieżka rowerowa będzie po to, żebym mógł bezpiecznie jeździć na rowerze.

# darq

15.04.2016 00:05

@Tomasz Wojnarowski
Toż właśnie Nowolazurowa jest świetnym przykładem degradacji przestrzeni miejskiej przy pomocy ekranów. Przykładem, jak z miasta zrobić przedmieścia. Stara Lazurowa jeszcze ma szansę się obronić. W innych dzielnicach jakoś nie potrzebują ekranów przy drogach pełniących funkcje takie jak Lazurowa (np. al. KEN czy Rzeczypospolitej). Może wystarczy nie podwyższać prędkości na Lazurowej i będzie ciszej. Stary projekt zakładał podwyższoną prędkość i generalnie był robiony pod tranzyt, a tu jest potrzebna droga 2x2, ale do obsługi lokalnych osiedli.

# PCC

15.04.2016 08:56

Autor artykułu mógłby chociaż przed jego napisaniem spojrzeć na mapę, bo ulica "Al. Czerwca 1986 Roku" nie istnieje. Tzw. Nowolazurowa w Ursusie nosi nazwę "Al. 4 Czerwca 1989 r."

REKLAMA

# Guyt6

15.04.2016 09:11

Potwierdzam,że zieleń nie obniża hałasu.Dla osób ,które lansują tą złudną teorię -zapraszam do fachowej literatury.A co do cichego asfaltu(droższy o 20% i szybko się ściera,trudniejsze utrzymanie zimą)to bezsens.Nie wiem czy pamiętacie ale na odcinku Górczewskiej jest on od kilku lat-a nie da się tam wytrzymać od hałasu.

# bemol

15.04.2016 11:03

Proste i estetyczne. Po obu stronach usypać wały ziemne, obsadzić roślinnością / odporną na specyficzne warunki wegetacji /, ustawić na wale specjalne refraktory rozpraszające fale dźwiękowe. Często spotykane rozwiązanie np. w Wiedniu. Ekrany dotychczas stosowane korodują po min. 4 latach.

# BMWuj

15.04.2016 15:38

Nie po to kupowałem wozidło które wyciąga 280 km/h, żeby teraz snuć się po mieście pięćdziesiątką, jak jakiś frajer.

REKLAMA

# rowerzysta tunelowy

16.04.2016 18:37

#rowerzysta12 napisał(a) 14.04.2016 23:07
@zjelonek: Ścieżka rowerowa będzie po to, żebym mógł bezpiecznie jeździć na rowerze.
Rowerzyści to się potrafią bezpiecznie minąć na drodze szerokości 1,2m , więc za pieniądze na drogę 2,5 m mozna by prawie wybudować dwie po 1,2m

# (dg)

16.04.2016 19:31

@rowerzysta tunelowy
Gdzie widział Pan drogę rowerową o szerokości 120 cm i rower węższy, niiż 60 cm?

# cycu

16.04.2016 23:39

#BMWuj napisał(a) 15.04.2016 15:38
Nie po to kupowałem wozidło które wyciąga 280 km/h, żeby teraz snuć się po mieście pięćdziesiątką, jak jakiś frajer.
Buraku znajdujesz się w mieście i obowiązuje cię prędkość dopuszczona do ruchu ...
a teraz właśnie frajerzy kupują b-emki , no chyba , że jeżdzisz daleko po słoiki .

REKLAMA

# BMWuj

17.04.2016 13:43

Cycu, wyluzuj, ten tekst był dla jaj...

# cycu

17.04.2016 22:52

W takim razie sorry Winetou ...

# cycu

17.04.2016 23:18

Czy Wy nie macie wyobraźni i naprawdę udajecie tępych ....
Jak wygląda Nowolazurowa przy Factory? Ile było krzyku jak oddali 3 km odcinek i kolejne .....
Wszystko jest w ekranach i myślicie, że tu będzie inaczej.
Nie rozumiem tylko głupiego pytania w tytule ,czy te artykuły piszą debile czy z ludzi próbują ich robić .

REKLAMA

# chr

18.04.2016 19:57

@cycu
Debile ich nie piszą, debile komentują.

# rowerzysta tunelowy

18.04.2016 21:09

#(dg) napisał(a) 16.04.2016 19:31
@rowerzysta tunelowy
Gdzie widział Pan drogę rowerową o szerokości 120 cm i rower węższy, niiż 60 cm?
1. W Płocku
2. Rower ma do 70 cm szerokości , jadąc przy krawędzi zajmuje 40-45 cm drogi więc przy mijaniu zostaje przynajmniej 30 cm luzu.
O'K , stajemy się społeczeństwem otyłym , niech będzie DDR 1,5m , ale 2,5 to bizantyjska rozrzutność

# wil

27.04.2016 10:10

Łapy precz od ekranów. Najwięcej wypowiadają się osoby nie mieszkające w pobliżu ulicy. Ekrany wyciszają hałas czy się to komuś podoba czy nie. Zbudowane na Lazurowej od Połczyńskiej do Szeligowskiej wcale nie rażą w oczy, są przezroczyste. Mieszkam na Lazurowej i teraz dzięki ekranom mam ciszej, niż przed przebudową ulicy, a prędkość dla pojazdów została zwiększona z 50 do 60 km/h.

REKLAMA

# ursus

02.05.2016 07:29

#darq
Al.KEN i Rzeczpospolitej były budowane za komuny gdy ochrona środowiska była tylko nic nie znaczącym sloganem. Lazurowa to nie jest osiedlowa dróżka i nie widzę potrzeby aby ograniczać prędkość. Za kilka lat rejon Lazurowej i Górczewskiej będzie węzłem przesiadkowym do Metra i trzeba zapewnić wygodny i szybki transport samochodowy z osiedli Ursusa, Włoch i terenów podwarszawskich. Ulice buduje się po to aby po nich przemieszczać się szybko i sprawnie. Jak komuś nie pasują ekrany to może wyprowadzić się na wieś. Lazurowa powinna pełnić funkcję tzw. by-pasa dla trasy S-8. W tej chwili jak jest drobna stłuczka na S-8 to cała trasa stoi. Dzięki tranzytowi na Lazurowej można będzie takich sytuacji uniknąć tym bardziej, że z Lazurowej jest doskonałe połączenie z S-2 i POW.

# Sunlex

03.05.2016 09:39

#ursus
Z Ursusa i Włoch jeździć do węzła przesiadkowego Lazurowa/Górczewska? Bez sensu, przecież do pierwszej stacji metra (Połczyńska przy Tesco) będzie dużo bliżej - tam też będzie duży węzeł przesiadkowy do metra. A co do stłuczek na S-8 pomiędzy Połczyńską i Lazurową, to jak często się zdarzają?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break