REKLAMA

Białołęka

drogi »

 

Podnieśmy dopuszczalną prędkość na Modlińskiej do 80 km/h

  3 czerwca 2013

alt='Podnieśmy dopuszczalną prędkość na Modlińskiej do 80 km/h'

Na najbliższe dwa lata Zarząd Dróg Miejskich zaplanował dwa etapy frezowania Modlińskiej na odcinku od Kanału Żerańskiego do Aluzyjnej. Radny Wojciech Tumasz postuluje, aby na najważniejszej arterii na Białołęce podnieść dopuszczalną prędkość, gdy jej nawierzchnia będzie już równa jak stół.

REKLAMA

Kierowcy nie mają wątpliwości, że ustalona przez urzędników maksymalna prędkość na Modlińskiej jest zbyt mała, a ustawienie fotoradarów w miejscu, gdzie ich zdaniem można bez przeszkód jechać bezpiecznie nawet 80 km/h jedynie dolało oliwy do ognia.

- Po zakończeniu frezowania można byłoby się pokusić o podniesienie dopuszczalnej prędkości z obecnych 60 do 70 km/h - mówi radny Tumasz, który jest również współzałożycielem i ekspertem Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM). - A tam gdzie Modlińska jest bezkolizyjna, czyli fragment pomiędzy Kowalczyka a Ekspresową, prędkość dopuszczalna mogłaby wynosić nawet 80 km/h. Frezowanie Modlińskiej - całe dwa kilometry Frezowanie Modlińskiej - całe dwa kilometry
Do tegorocznych planów remontowych Zarząd Dróg Miejskich wpisał ulicę Modlińską. Całe dwa kilometry.
Zresztą taka prędkość na ulicy Modlińskiej już kiedyś obowiązywała i było to całkiem niedawno, bo w roku 2000.

Na czym polega pomysł?

- Zjeżdżając z mostu Grota natrafialibyśmy na ograniczenie 70 km/h (obecnie 60 km/h) i obowiązywałoby ono do skrzyżowania z Kowalczyka - proponuje Wojciech Tumasz. - Za skrzyżowaniem byłoby podwyższenie do 80 km/h, bo przejeżdżamy nad Płochocińską estakadą. Przy skrzyżowaniu z Ekspresową jest sygnalizacja, więc obniżamy prędkość do 70 km/h (obecnie 60 km/h). Zjazd na most Północny pokonywalibyśmy z prędkością 60 km/h, czyli tak jak dotychczas. Przed skrzyżowaniem ze Światowida byłoby podniesienie do 70 km/h, następnie skrzyżowanie z ul. Podróżniczą, z sygnalizacją - też 70 km/h. Potem jest przejście dla pieszych bez sygnalizacji przy ul. Drogowej i tu wolę obniżyć do 50 km/h, by kierowcom uświadomić, że to jest bardzo niebezpieczne miejsce. Na kolejnych skrzyżowaniach obowiązywałaby prędkość 70 km/h, aż do przejścia dla pieszych z fotoradarem (60 km/h), a po jego minięciu znów byłoby 70 km/h, aż do granicy miasta. W stronę centrum proponuję podobnie - mówi Wojciech Tumasz. Po zakończeniu frezowania Modlińskiej można byłoby pokusić się o podniesienie dopuszczalnej prędkości z obecnych 60 do 70 km/h, a na pewnym odcinku nawet do 80 km/h - mówi radny Wojciech Tumasz.

Takie zróżnicowanie prędkości uświadomiłoby kierowcom, że tam gdzie jest niebezpiecznie, muszą bardziej uważać i zwolnić, zaś tam gdzie są sygnalizacje świetlne i piesi są chronieni, można poruszać się bezpiecznie nawet z prędkością 70 czy 80 km/h. - Byłoby to urealnienie tego, co w rzeczywistości dzieje się na drodze - zauważa Wojciech Tumasz.

Kup bilet

Od pomysłu do wniosku

- Zgłosiłem do inżyniera ruchu i do Zarządu Dróg Miejskich wniosek, aby przy okazji frezowania ul. Modlińskiej podnieść prędkość dopuszczalną obowiązującą na tej ulicy. Natomiast w miejscu, gdzie istnieją dwa przejścia dla pieszych, które nie są wyposażone w sygnalizację świetlną, z kolei obniżyć dopuszczalną prędkość - wyjaśnia radny.

Wojciech Tumasz patrzy na sprawę optymistycznie: - Swego czasu wystąpiłem z wnioskiem o podniesienie prędkości na Płochocińskiej z obowiązującej 50 km/h na 60 km/h i inżynier ruchu przychylił się do wniosku. Na Płochocińskiej jest teraz "sześćdziesiątka", czyli jest szansa, że również wniosek w sprawie Modlińskiej zostanie rozpatrzony pozytywnie.

Sławomir Bączyński

.
 

REKLAMA

Komentarze (10)

# Błotniak wenecki

03.06.2013 14:41

O ile dobrze kojarzę, to Modlińska ma być frezowana od kanału Żerańskiego tylko do Mostu Północnego, więc zanim zaczniemy się ekscytować niebotycznymi 80km/godzinę, proponuję sprawdzić tak podstawową informację.

 tarantula01

03.06.2013 21:41

http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2zdm-mod/zdm-mod_frez130305wschodnia_zdm.jpg. Poza tym zmiana organizacji ruchu nie odbywa się w 2 miesiące. Cały proces analiz i opinii + zmiana znaków może zająć nawet półtora roku.

 tarantula01

03.06.2013 21:41

http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2zdm-mod/zdm-mod_frez130305wschodnia_zdm.jpg. Poza tym zmiana organizacji ruchu nie odbywa się w 2 miesiące. Cały proces analiz i opinii + zmiana znaków może zająć nawet półtora roku.

REKLAMA

# kuwaka01

03.06.2013 23:42

Bardzo cenie pana radnego za dobre pomysły i osobiste zaangażowanie w wykonywany mandat radnego ale ten pomysł uważam za beznadziejny. Kto będzie przestrzegał tych różnych wartości prędkości ? Jest to tylko nie potrzebne generowanie znaków na poboczach, a równiutka i szeroka Modlińska zachęci kierowców do szybkiej i brawurowej jazdy.
Tak naprawde to na chwile obecną wszyscy teraz jeżdżą 80 a po zmianie znaków będzie 100 . Bo przecież za przekroczenie o 20 nikt w tym mieście nie łapie.
Zamiast dogadzać tylko kierowcom powinien pan lobbować za usprawnieniem zbiorkomu ( te nieszczęsne wlekące się budowy trmwajów) czy porządne drogi dla rowerów ( na Modlińskiej w stanie katastrofalnym ). Niech ta część miasta zacznie w końcu przypominać miasto przyjazne dla mieszkańców a nie przelotówke i jeden wielki parking.

# Winnica

04.06.2013 09:40

Bardzo słusznie. Tylko, czy przy przejściach dla pieszych (Drogowa) nie można by było zachować obecnych 60 km/h?

# sboy5

04.06.2013 20:49

A co to za wygibas w postaci : wymiany nawierzchni prawego pasa wschodniej nitki Modlinskiej ? Czy moze zle przeczytalem..znaczy..bedzie jedna trzecia drogi rowna jak stol a 2/3 po staremu - wybijanie plomb kierowcow na dziurach ?
Co to za debilizm..

REKLAMA

# fred

04.06.2013 20:55

Na całej długości powinno być jednolite ograniczenie do 80 km/h z wyjątkiem przejścia przy ul. Drogowej, gdzie powinno być 50 km/h i ew. powinny stanąć fotoradary.
Ale nie oszukujmy się, fotoradary służą zarabianiu kasy a nie poprawie bezpieczeństwa. Czego przykładem jest przeniesienie fotoradaru z Wisłostrady na Modlińską. Jak widać tu łapie się więcej jeleni. Co ciekawe po zabraniu fotoradaru z Wisłostrady zmieniło się ograniczenie z 30 km/h do 50 km/h.
Przypadek?

# Matematyk

05.06.2013 09:30

#sboy5 napisał(a) 04.06.2013 20:49
A co to za wygibas w postaci : wymiany nawierzchni prawego pasa wschodniej nitki Modlinskiej ? Czy moze zle przeczytalem..znaczy..bedzie jedna trzecia drogi rowna jak stol a 2/3 po staremu - wybijanie plomb kierowcow na dziurach ?
Co to za debilizm..

e tam zaraz debilizm :) Zrobi się dwa ograniczenia: dla lewego dziurawego pasa 50 km/h, dla gładkiego prawego 80km/h. a na środkowym trzeba będzie sobie obliczyć średnią... :)

# sboy5

06.06.2013 00:00

Matematyk - aa teraz to muzyczka gra :). Drogowcy maja ta kiepełę :P

REKLAMA

# podroznik

06.06.2013 08:55

Z tym prawym pasem to głębsza myśl. To przyzwyczajanie kierowców do ruchu prawostronnego. Za jazdę prawym pasem dodatkowa gratyfikacja - nie ma dziur i nie telepie. Może w końcu TIRy przestaną jeździć środkowym pasem.

# aaaby

06.06.2013 22:59

Przy drogowej walniemy sobie kładkę np. z Marymonckiej tam jest zbędna!
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024